Knihkupkyně - Cythia Swanson

Autorka: Cythia Swanson
Originál: The Bookseller, 2015
V ČR: Martina Valenová, Knihy Dobrovský, Knihy Omega, 2018
Počet stran: 320

  Anotace: 1962: V New Yorku jsou možná zlatá šedesátá léta, ale v Denveru - jako v mnoha jiných městech -  je to jinak: život svobodné dívky po třicítce je téměř bohémský. Osmatřicetiletá Kitty Millerová se smířila se svým netradičním životem. Kdysi měla vážnou známost, ale nevyšlo to. Teď se naplno věnuje svému knihkupectví a každý večer se vrací do svého útulného domu. 
A pak jsou tu ještě ty sny...
  1963: Katharyn Andersonová je provdaná za Larse, lásku svého života. Žijí v dokonalém domě na předměstí Denveru, což je ideální místo pro výchovu dětí. Katharyn má všechno, po čem Kitty vždycky toužila. Jenže Katharyn existuje pouze tehdy, když Kitty spí.
  Zpočátku si Kitty výlety do světa snů užívá. Ale s každou další nocí se okouzlující život stává skutečnějším. Když se hranice mezi oběma světy začnou stírat, Kitty najednou čelí nejisté budoucnosti. Jakou cenu musí zaplatit, aby mohla zůstat? A co musí obětovat, pokud chce odejít?

  Zasměje se.  Miluji matčin smích. Je to ten nejkrásnější zvuk na světě. Ty její rychlé vysoké  
a nízké tóny. Je to jako poslouchat spoustu zvonů z různých kostelů, ale všechny zní jednohlasně.
 (14. Kapitola, str. 126) 
  
  Hlavní hrdinkou je Kitty Millerová, které je třicet osm let a žije v Denveru. Žije sama s kocourem Aslanem (ano, je pojmenován po lvu z Narnie), protože osud její lásce k muži, kterého kdysi milovala, příliš nepřál.
  Kitty je jasné, že se nesní nechat utrápit tím, že je na všechno v podstatě sama, protože nemá přítele ani manžela, a tak se rozhodne plně upnout na práci v knihkupectví "U Dvou sester" , které vlastní společně se svou kamarádkou Friedou. Takže by se někomu mohlo zdát, že Kitty vede usedlý, celkem nudný život. Pro nás knihomoly je to však práce snů. 
  Naproti tomu Katharyn Andersonová je spokojená žena, jenž je provdaná za Larse, který ji moc miluje a ona jeho. Společně s Larsem si velmi brzy pořídí rodinu - 3 rozkošné děti, kterým vyhovuje velký dům i prostředí v němž vyrůstají.
  Kitty je zpočátku ze snového světa tak nadšená a zmatená, že se do snu chce vrátit co nejdříve, jenže pak se objeví jisté potíže a háčky, se kterými se bude muset vypořádat. Co když vše není tak, jak se ze začátku zdálo? Zvládne se Kitty/Katharyn vypořádat se vším, co ji čeká, nebo ztratí hlavu a zblázní se? - To vše a ještě mnohem více v této knize, která vás dozajista upoutá svou překrásnou obálkou! 

  Lars vstane a snaží se mě obejmout kolem pasu, ale já ho odstrčím. "Choval jsi se ke mě laskavě," řeknu mu. "Víc než laskavě Byl jsi přesně tím mužem, o kterém jsem vždycky snila." Trpce se zasměju. "Muž, o kterém jsem snila. To sedí. Jenže tohle není skutečné. Je to všechno jen sen. A ve skutečném světě mí rodiče nejsou mrtví. Rozumíš mi? V tom světě nejsou mrtví, a já se musím vrátit tam, kde jsou mí rodiče naživu!" 
(25. Kapitola , str. 226)


  CYTHIA SWANSON je spisovatelka a designérka. Své povídky publikovala v časopisech 13th Moon, Kalliope, Sojourner a dalších. Její povídka, která vyšla 13th Moon získala nominaci na Pushcartovu cenu. 
  Knihkupkyně je její první román. 

Nenechávej mě ve světě... plného nenaplněných snů...ubliž mi hned, ať už to máme za sebou... možná se naučím znovu milovat...
(30.Kapitola, str. 282)

  Kniha mě uchvátila svou obálkou. Rozhodně jedna z nejkrásnějších obálek, kterou mám tu čest vlastnit ve své knihovničce. Příběh mi připadal zajímavý - A TAKY, ŽE JE! Navíc se svým čtivým stylem psaní a smyslem pro detaily co se týče knihkupectví, myslím, že si kniha najde nejednu čtenářku. Já osobně jsem se do knihy zamilovala. 
  Abych však nepěla jen samou chválu, musím přiznat, že jsem se první asi dvě/tři kapitoly nemohla zorientovat, protože se mi pletla jména Kitty a Katharyn, tudíž mi dělalo problém poznat, co je skutečnost a co sen. Jenže pak jsem se do příběhu pustila s větší intenzitou, protože jsem si řekla, že to kvůli svému celkem osobnímu problému s těmito dvěma jmény, přece nemohu vzdát. A dobře, že jsem vydržela.
  Dění ve snovém životě mělo spád. Líbilo se mi, jak se pořád objevovaly nové skutečnosti. Ubíhala stránka za stránkou a najednou jsem byla na konci. Navíc jsem zjistila, že jsem se totálně zamilovala do Larse, protože tento muž měl úplně úžasnou povahu. Byl milý citlivý, chápavá a věděl, co jeho rodina potřebuje. Navíc byl dokonale věrný a oddaný své ženě, kterou opravdu velmi miloval.  Myslím, že by takového muže ocenila nejedna z nás. A já nejsem výjimkou.
  Nebudu nic víc prozrazovat, ale koho mi bylo vážně líto - byl Michael. Kdo četl, asi pochopí proč... Bylo mi z toho, co všechno musel zkusit vážně hodně smutno.
  Abych pravdu přiznala, více se mi líbila linka o Katharyn, Larsovi a dětech, která, jak mi přišlo byla v knize naštěstí častěji. Ale i Kitty byla fajn. Z jejího příběhu knihy voněly až ke mě do postele, kde jsem s tímto krásným příběhem po většinu času, co jsem ho četla, byla. Pokaždé jsem se těšila až se k ní vrátím.
  Tuto knihu bych doporučila především ženám a dívkám, protože si myslím, že ti příběhu lépe porozumí. Jedná se totiž o typicky dívčí sny a každodenní starosti. Pro všechny fanoušky žánru románů pro ženy je tento příběh prošpikovaný knihami, rozhodně jednou velkou NUTNOSTÍ.
  Jsem z přečtení strašně nadšená, a tak doufám, že tohle není poslední kniha, kterou jsem si měla od této autorky možnost přečíst.
  Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji společnosti Knihy Omega a Knihy Dobrovský.
Knihu můžete zakoupit ZDE nebo ZDE.

Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky
  
  




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Gabrielovo Inferno - Sylvain Reynard