Padesát odstínů svobody - E. L. James

Padesát odstínů svobody - E. L. James - 0
Autorka: E. L. James
Originál: Fifty Shades Freed
Série: Fifty Shades - Padesát odstínů (3.díl)
V ČR: Lišková Zdenka, 2013; XYZ
Počet stran: 656

Anotace: Ve chvíli, kdy se Anastasia Steelová poprvé setkala s mladým úspěšným podnikatelem  Christianem Greyem, netušila, jak moc se jí změní život. Ana od začátku věděla, že  se musí sdílet s Christianem jeho styl života, který jí nikdy nebyl vlastní, on se musí na oplátku vypořádat se svými vnitřními démony. Nyní, když už jsou konečně spolu a zdá se, že mají všechno, zasáhne osud a před Anou vyvstávají její nejhorší noční můry...   

  "Já tě taky potřebuji." Zašeptám a obejmu ho silněji. "Zkusím to, Christiane. Zkusím být více ohleduplná."
  "Chci, abys mě potřebovala," zamumlá. 
(Kapitola 12)


  Od doby prvního setkání s Christianem Greyem (mém i Anastasiiným) uplynula už nějaká doba. Ví, že život s její láskou nebude snadný, nicméně se od něj nedokázala držet dál. 
Nyní jejich příběh plný vášně a flirtování pokračuje. Ale kdo ví, jak nakonec vyvrcholí? 
 V tomto díle se Anastasie konečně dočkala. Konečně bude moci být se svým milovaným Christianem. Ale i sám Stín (alias Christian) září štěstím. Jejich láska je vzájemná a když se zdá, že už jim nic nechybí, přijde zvrat... 
  Jejich vztah něco naruší, ale co a jak se s tím vypořádají? Zvládnou to nebo už je toho na ně prostě moc? 

  Nechává mě brečet na jeho hruď. Sem tam mě políbí ve vlasech, ale nepouští mě, jen mě pevně drží pod tekoucí vodou. Cítím jeho kůži na mé, jeho chloupky na hrudi na mé tváři... toho muže miluji, toho o sobě pochybujícího, nádherného muže, muže, kterého jsem mohla ztratit svou lehkomyslností. Cítím se prázdná a bolavá nad tou myšlenkou, ale jsem šťastná, že je tady, pořád tady - navzdory tomu, co se stalo.
                                                                                                         (Kapitola 24)

 
   Autorka se na rodila 7. března 1963 v Londýně. Celým jménem se jmenuje Erika Leonard. Dohromady se ve Spojených státech prodalo více než 35 miliónů výtisků a přes 70 miliónů výtisků po celém světě. Tato trilogie je nejrychleji prodávaným paperbackem všech dob. V roce 2012 ji americký časopis Time zařadil mezi sto nejvlivnějších lidí světa.
    No, nechám ho podusit. Nebudu s ním tady spát. Může se zítra probudit sám. Dám jeho BlackBerry na stolek u postele, vezmu svou kabelku a naposled se podívám na svého andělsky spícího Jidáše, odejdu z ložnice.

   Na začátku tohoto roku jsem četla první dva díly, které se mi celkem líbily (hlavně 2.díl). Přece jen jsem si od série chtěla dát trošku pauzu, a tak na závěrečný díl došlo až nyní. Nevím, jak bych více charakterizovala děj v knize, protože bych prozradila až moc. Jen řeknu, že ke konci knihy se dočkáme i notné dávky napětí, možná až trošku hraničícím s dramatem.
  Vím, že spousta lidí sérií opovrhuje, ale já ji mám celkem ráda. (Fajn, není to to nejlepší, co jsem kdy četla, ale rozhodně je vhodná pro každého, kdo si chce odpočinout. Jako oddechovka je tato série vážně skvělá.) Ano, potřebovala jsem si orazit a chtěla něco nenáročného.. Tak jsem se vrátila za Christianem Greyem.
  Co na téhle sérii vážně miluju, jsou konverzace (resp. flirtování) hlavní dvojice. Na závěr jsem byla v napětí. Mimo jiné se také dozvíme, jak si vede Kate Kavanagová, která se mi jako postava líbí o něco málo víc než Anastasie.
  Málokdy se stane, že dočtu sérii do konce roku. Myslím, je to celé způsobené tím, že autorka čtivě píše. Kdo říká, že vám tyto knihy nic nedají, nemá tak docela pravdu. Dají vám odpočinek. Jedná se o opravdu hodně jednoduchou četbu, která ale umí zabavit. O to myslím, že hlavně v tomto žánru jde.
  Jinak nevím, co bych víc do hodnocení knížky napsala. Celkově se mi série i tento díl líbil, ale stejně pořád zůstává druhý díl nejlepším.
  Doporučuji všem, kteří si chtějí odpočinout. A pozor - ke konci knihy se od Christiana dočkáme dokonce i romantiky!

   Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky/Výsledek obrázku pro hvězdičky






Komentáře

  1. Pěkná recenze. I já se řadím mezi ty co Odstíny četly a nestydí se za to. :)) Souhlasím, že se nejedná o žádný hluboký příběh, ale jako taková "milá" oddechovka... proč ne? :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová