After: Přiznání - Anna Todd


Autorka: Anna Todd
Originál: After we Collided, 2014
V ČR: Lenka Faltejsková, YOLI, 2015
Série: After (2. díl)
Počet stran: 608

Anotace: Musí se smířit s tím, že Hardin navždy zůstane... Hardinem. Že by se v něm až tak moc mýlila? Rozum i nejbližší okolí jí radí, aby se Hardina už navždy vzdala, nebyla by první, kterou ponížil a odkopl. Kvůli Hardinovi odstavila na vedlejší kolej všechno, na čem jí záleželo – školu, kamarády, matku, přítele... další zklamání by nezvládla. Měla by si zachovat zdravý rozum a nechat tuto kapitolu už být, dřív než se spálí ještě víc.
To se ale lehko řekne, navíc při představě na vášnivé noci strávené v jeho náručí... Elektrizující dotyky... Nenasytné polibky... Hardin se před ní kaje. Ví, že se dopustil nejhorší chyby ve svém životě. Dokáže se ale opravdu změnit? Tessu čeká jedno z nejtěžších rozhodnutí.



Znova jí volám, ale už po dvacátý se dostanu rovnou do hlasový schránky. Krucinál, jsem fakt idiot! Asi hodinu jsem objížděl všechny knihovny a knihkupectví, nakonec se rozhodnu vrátit do bytu. Možná se tam ukáže, možná… vím, že ne.
  Potom, co Tessa odhalila skutečnou pravdu a zjistila, že Hardin si s ní zahrával, (sbalil ji v rámci sázky), jejich vztah utnula. Přesto ji to k němu stále přitahuje. Okolí ji radí, aby se Hardina navždycky vzdala, žila vlastní život bez bolesti ze zklamání klukem, který dělá jednu chybu za druhou. Na ochranu už je však pozdě. ona už zklamaná je.
  Hardina konec jejich vztahu úplně sejmul, kaje se před ní a snaží se ji získlat zpět. Jenže na scénu připlouvají temné přízraky minulosti. Dokáže se opravdu změnit? Změnil se vůbec někdy? Teassa se bude muset rozhodnout - buď  dá v sázku svoje srdce nebo se od Hardina navždy odtrhne...

„Tess, lásko, probuď se,“ zašeptá Hardin a
dotkne se rty měkké kůže pod mým uchem. „Vypadáš tak nádherně, když se probouzíš.“
  Stejně jako předchozí díl - Polibek je i Přiznání čtivé.  Osobně si myslím, že After Přiznání je ještě čtivější než první díl. Hlavně proto, že se zde (ovšem ne zcela pravidelně) střídají pohledy Tessy a Hardina. Střídání kapitol tedy druhému dílu rozhodně prospělo.
  Podívám-li se na postavy, musím říct, že Hardin udělal dle mého názoru určitě pokrok. Nemůžu říct, jestli k lepšímu, protože vím, že se někomu jeho měna nelíbila, ale já byla spokojená. Díky tomuto dílu jsem poznala, že Hardin umí být i dost citlivý, což se mi líbí. Už si nehraje na machra machrů, což k němu podle mého názoru nejde. Nehledě na to, že nemám ráda frajery. Líbí se mi, když se kluk nebojí vyjádřit svoje pocity. Neskrývá je.                                                                                                  Naproti tomu Tessa mě začala oproti Polibku pěkně štvát, protože mi přišlo, že většinu knihy neví, co vlastně chce. Chvíli to jde ale když se máte celou knihu potkávat s nerozhodnou hlavní hrdinkou, neštve vás to?
  Na to, že se jedná o Young Adult literaturu, mě už u Polibku překvapilo, jak moc se autorka vyžívá ve psaní scén spojených s požíváním alkoholu. Vím, že v dnešní době je už celkem běžné, že se začíná pít alkohol už ve velmi raném věku, ale stejně... Já nevím. Knihy, které čteme, nás nějakým způsobem ovlivňují. Formují. Ukazují nám, jací bychom chtěli/nechtěli být. Vždy si to při čtení knih uvědomíme. Co když se někdo rozhodne chovat se ve vlastním životě jako Tessa, která s prominutím chlastá? To není moc výchovné.
  Vyskytují se zde opakující se situace. Celkově si však myslím, že tento díl je kousek lepší než jednička. Autorka dle mého názoru umí perfektně vystihnout bolest z rozchodu. Z rozchodu obvykle plyne zoufalství. Do knihy jsem se vžila. Dokonce jsem si i nejednou pobrečela společně s Hardinem nebo Tessou.
  Pak je tu postava, o které upřímně nevím ,co si o ní myslet - Zed. Jednu dobu umí být i milý, v další mě neskutečně vytáčí.

  V After Přiznání je velký odkaz na Pýchu a předsudek, takže pokud se mezi vámi najde fanoušek této romantické knihy plné plesů a snobských řečí matky Elizabeth Bennetové, s chutí do toho.😀
 V Přiznání se odhalí velké tajemství Hardinovi minulosti, které mě šokovalo. Jasně, hodně jsem o něm už věděla, ale nečekala jsem, že to sahá až do takové hloubky. Pokud jsem vás zaujala, přečtěte si tuto sérii. Uvidíte. Vím, že se nejedná o nejlepší romantické knihy, jaké kdy byly napsány, ale tak nějak mě to bavilo. A hodně.
  S konečnou platností vám tuto knihu doporučuji a dnešním článkem mám vyřešené resty za rok 2019 - hurá. Je konec ledna 2020 a já dopsala recenzi na knihu přečtenou v roce 2019 - tomu říkám rychlost! 

🌟🌟🌟🌟/🌟







Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

MINI RECENZE: Petr a Lucie - Romain Rolland

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová