Říše bouří - Sarah J. Maas

Autorka: Sarah J. Maas 
Originál: Empire of Storms, 2016
V ČR: Ivana Svobodová, CooBoo, 2017
Série: Skleněný trůn (5. díl)
Počet stran: 688

Anotace: Pro Aelin dlouhá cesta k trůnu teprve začala, ale už nyní je jasné, že bude plná zrady, nepřátelství a nevraživosti. Pokud si chce udržet korunu a ochránit své království, musí se spojit s lidmi, kteří až do teď byli nepřáteli a musí bojovat proti zlu, které se chystá pohltit celý svět. Zkáza se na ni řítí ze všech stran a jediná zoufalá možnost, jak přežít, je obětovat to, co miluje nejvíce na světě.

V tom přitiskl rty vášnivě k jejím a zašeptal jí do úst slova vzácnější než rubíny, smaragdy a safíry, která pronikala k jejímu srdci a duši: „Miluji tě. To, co ti můžu dát, nemá žádné meze. Nepotřebuji čas. Budu tě milovat i v době, kdy tento svět bude zapomenutým šepotem prachu mezi hvězdami.“

  Tenhle díl jsem četla, když jsem měla maturitu teprve před sebou (cca dva měsíce). Možná proto, že jsem se topila v záplavě učení, úkolů do školy a vypracovávání maturitních otázek, se mi tak líbil posun od fantasy prvků k erotice, která se v tomto díle (mimo jiné  objevuje). V souvislosti s tím, se nám tu objevují nové páry nebo náznaky na možmé nové páry a celkově se mi vývoj vztahů v pátém díle Skleněného trůnu tak nějak líbil. 
  Čtivý styl spisovatelky Sarah J. Maas se neustále díl od dílu zvyšuje a neustále své příběhy posouvá o úroveň výše než předchozí knihy. Také jsou zde patrné emocionální skoky, kdy spisovatelka jde od něžností k akci. Sarah nám už několikrát dokázala, že umí psát a takové škující zvraty, jaké umí ona, umí napsat jen málo kdo. 
  Hodnocení tohoto dílu jsem spíše ve svých poznámkách v knihomolském sešitě, na jejichž základě píšu většinu (i tuto) recenzí, pojmula jako takový soupis a hodnocení postav. 
  V tomto díle do děje vstoupí nové postavy (blíže se s nimi seznámíme) - Vernon a Erawan. Kdo mě v Říši bouří (a vlastně od svého "příchodu na scénu") nepřestával udivovat? Famfáry, prosím, přichází obávaná krutá babička od čarodějky Manon - prosím, potlesk! 
  Postava, kterou jsem vyloženě nesnášela a přišla mi strašně protivná, byl určitě Darrow. V pátém díle se také změnil můj názor na Doriana, který, pokud jste četli recenzi na předchozí díl, nebyl nijak pozitivní. 
   Napětí se v tomto díle zvyšuje a vygraduje na samotném konci knížky, kdy děj v tom nejlepším autorka utne a my netrpělivě očekáváme další díl. Ještě, že už jsou všechny venku! To čekání by bylo nesnesitelné! 
  Chyběl mi Chaol. Na druhou stranu tu dostali prostor i jiné postavy - např. Lysandra, která má velký potenciál. Nejvíce se mi  (kromě vztahu Celaeny a Jeřába) líbí vývoj mezi Lorcnem a Elide. Oba jsou super postavy a vždy jsem se těšila, až zase budou kapitoly s nimi. 
  Příběhu prospěla také změna prostředí, díky němuž dostává děj nový rozměr. Tato recenze je v poměru ke stránkám docela krátká, ale snad bude stačit, abyste si tento příběh přečetli. Možná, že budete stejně nadšení jako já. Určitě je, na co se těšit! Já jsem tento příběh přečetla během pár dní a hrozně jsem děj prožívala spečně s postavami. Vypsala jsem jen to nejdůležitější, co mě při čtení zrovna napdlo, ale věřte, že kdyby každý měl popsat všechno, co se tam událo, recenze by byla tak dlouhá, že by ji nikdo nečetl. Mějte se krásně a užívejte si sluníčka. 😊

💘💘💘💘/💘


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová