Půlměsíční město: Rod nebes a dechu - Sarah J. Maas

Autorka: Sarah J. Maas

Série: Půlměsíční město (2.díl)

Originál: House of Sky and Breath, 2022

V ČR: Ivana Svobodová, CooBoo, 2022

Počet stran: 784
 

Anotace: Bryce Quinlanová a Hunt Athalar se snaží vrátit do normálu - možná zachránili Crescent City, ale vzhledem k tomu, že se v jejich životech v poslední době odehrálo tolik otřesů, chtějí si hlavně odpočinout. Zpomalit. Zjistit, co je čeká v budoucnosti.

Asteriové zatím drží slovo a nechávají Bryce a Hunta na pokoji. Ale s tím, jak rebelové oslabují moc Asteriů, roste hrozba, kterou vládci představují. Jak jsou Bryce, Hunt a jejich přátelé vtahováni do plánů rebelů, volba se stává jasnou: mlčet, zatímco jsou ostatní utlačováni, nebo bojovat za to, co je správné. A mlčení jim nikdy moc nešlo. Sexy, akcí nabitý strhující příběh o světě, který se chystá explodovat – a o lidech, kteří udělají cokoli, aby ho zachránili.


  Jeho moc se přes ni přelévala, halila ji v milionu smyslných doteků. Prohnula záda a poddala se jí. Položil jí dlaň na  prso, vyslal jí výboj do bradavky a Bryce vzlykla.  Pronikl jazykem hlouběji, jako kdyby chtěl ten zvuk polknout. 
 
Huntovy oči byly čiré blesky. jeho tělo byl čirý blesk, když Bryce otevřela ústa, aby mohl zajet jazykem dovnitř, a ona okusila déšť a éter.    

(46, str. 499)

  Po událostech v prvním díle se Bryce a Hunt dohodli na tom, že budou žít normálním, klidným životem. Už jenom kvůli hrozbě Asteri.  Jejich plány na klidný život se hroutí v okamžiku, kdy zvedne vlna nepokojů právě mezi Asteri a jejich povstalci. Oběma je jim čím dál jasnější, že tohle nemůžou nechat jen tak a začíná jejich výprava, která je ještě nebezpečnější, víc vzrušující a smrtící než kdykoli předtím. Nemají na výběr - buď svůj svět zachrání nebo zemřou. 


Hunt jí vlepil polibek na čelo a obemkl ji křídly. "Miluju tě. Jsi šílená a do Helu podezřelá, ale já tě miluju. Miluju, co jsi udělala pro toho kluka. " 

(53, str. 569) 

  Do Helu, to bylo naprosto fantastické! Napětí, romantika, sex - prostě všechno, co má správný příběh mít. Sarah J. Maasová opět okázala, že je mistryní současné fantasy. Umí báječně  vykreslit postavy a i když jsou všechny její postavy tak krásné, že bychom s nimi neváhali jít do postele, nás to prostě baví. A možná právě kvůli tomu, že můžeme fantazírovat o mužích, které bychom v životě neměli, je tak příjemné při čtení na chvíli snít a unášet se představivostí.😄

  O sexuální scény zde opět není nouze (koneckonců je to Maasová, co si budeme nalhávat). První díl mě bavil, ale přiznám se, že jsem měla trochu problém se do něj ze začátku dostat. Přece jenom to bylo něco trošku jiného - fantasy zkombinovaná s detektivkou - s tím jsem se před přečtením této úžasné série ještě nesetkala. Ale jak jsem záhy zjistila, tato kombinace funguje nad očekávání skvěle a já se v knižním světě určitě poohlédnu po dalších takových knížkách. 💗 Naproti tomu u tohoto dílu jsem neměla vůbec žádný problém a příběh mě pohltil od začátku do konce. Není nouze o napínavé zvraty, které většinou, jak je u autorky zvykem nastávají na konci kapitoly, takže prostě musíte číst dál. Proto se mi stalo, že mi skoro 800 stran uteklo a já jsem si přála, aby kniha měla ještě více stran. Ani na chvilku jsem se nenudila. 

  Co se týče děje, je úžasně napsaný, čtivý a do detailu promyšlený. Věřím, že stvořit svět o tolika různých bytostech a nezamotat se v tom, musí být pořádná fuška. 😅 Autorka zde skvěle popsala život nejen na souši, v obydlí Asteri a Helu ale i podvodní svět, který mě naprosto uchvátil. Kromě Ruhna, na kterého jsem si zvykala celý první díl a měla jsem s ním v jedničce komplikovaný vztah, (který se teď  o dost zlepšil, je to miláček), jsem si velmi oblíbila Thariona. Při pročítání různých jiných recenzí jsem snad nikde nenarazila na to že by ho někdo miloval, jako já. Přitom právě jeho dějová linka mě fascinovala. 

  Kdo mi moc k srdci nepřirostl, byl Cormac. Toho jsem si moc neoblíbila. Ale přece jenom nebyl úplně špatný, jen mě ze začátku dost štval.  Naproti tomu názor na Podzimního krále snad nikdy nezměním. Tak strašně mi svou povahou připomíná krále Adarlanu ze Skleněného trůnu, až to není hezké. Očividně autorka nemá ráda krále, protože y nich vždycky udělá takové zloduchy. 😂 

   Jinak miluju většinu postav. A především miluju ten svět, autorčino psaní a ten konec. Co se týče konce, šokoval mě. A pak najednou ten epilog a úplný konec? V tom nejlepším? Jako vážně?! Proč?! Potřebuju další díl co nejdříve to bude možné, jinak asi prasknu napětí a nadšením. Už delší dobu jsem nečetla knihu, kterou bych bez váhání ohodnotila pěti hvězdičkami. Téhle se to povedlo a já jí uděluji, protože si je dle mého názoru zaslouží. Je to rozhodně letošní TOP. 

  Jediné, co mi vadilo, byly časté chyby (jako například chybějící písmena, aby text dával smysl). Kdo mě sleduje delší dobu, ví, že nejsem nějak náročný čtenář a spousta věcí odpouštím, ale tohle už bylo tak časté, že jsem to prostě musela zmínit. Nicméně na kvalitě příběhu s nic nemění. Jen prosím pro příště lepší korekturu. 🙏

  Po dočtení jsem si vzpomněla na to, k, že už když jsem dočetla druhý díl Dvorů. Taky jsem absolutně nevěděla, co mám dělat. Naštěstí jsem v té době měla tu výhodu, že už byl venku třetí díl a já nemusela čekat  jako je tomu nyní. Co budeme do té doby dělat? V hlavě mi pořád rezonuje myšlenka, jestli to, že jsou oba díly dvou sérií tak dobré a mají oba shodně modrou obálku, je pouhá náhoda. Co myslíte vy? Můj mozek to od včerejšího večera docela zaměstnává a přijdu si, jako kdybych řešila nějaký rébus. Prosím, řekněte mi, že nejsem sama. 😂

  Díky knize jsem si krásně zpříjemnila adventní čas. Na trojku se mega těším a doufám, že vyjde brzy. Mějte krásné a pohodové Vánoce. 


🌟🌟🌟🌟🌟

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

MINI RECENZE: Petr a Lucie - Romain Rolland

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová