The Crown - Robert Lacey (Podrobná historie)

 Autor: Robert Lacey
Počet stran: 358
Vydavatel: Knihy Omega/ Dobrovský
Rok vydání: 2018

 Přiznám se, že dokud jsem se jednoho dne nepodívala na stránky Knih Omega, netušila jsem, že je i seriál. Po zjištění, že jsem tuto knihu vyhrála v recenzním konkurzu, (do kterého jsem se mimochodem přihlásila, protože mě kniha zaujala a doslova nadchla obálkou), jsem zkoukla první díl a začala se intenzivně připravovat na zrecenzování knihy.
  Přiznávám - trvalo mi dlouho než jsem odhodlala napsat tento článek, abych vás na ni nalákala.
  Čím kniha na první pohled zaujme, je myslím bez pochyby, obálka. Překvapilo mě, že je vzhledem k celkem nízkému počtu stran docela těžká. (Někomu se 385 stránek může zdát hodně, ale já jako nadšený čtenář knih, které mají nejčastěji okolo 400-500 stran a mnohdy i více, to opravdu není tolik).
   V publikaci najdete spoustu fotek (i ukázky z dobových novin, což je velice zajímavé). Myslím si, že pro fanoušky seriálu a nebo pro ty, kteří s ním chtějí začít, je tato kniha nutností. Když jsem se totiž dívala na první epizodu a neměla ještě knihu doma, celkem jsem, vzhledem k tomu, že se o královskou rodinu příliš nezajímám, měla trošku zmatek. Tahle kniha mi pomohla, abych si propojila to, co jsem viděla s informacemi a lépe pochopila to, na co se vlastně dívám.
  Kniha čítá nejen velké množství fotek, obrázků a dobových dokumentů, (jak jsem již výše zmínila), ale také množství informací, které je podle mého názoru nejlepší propojit se seriálem a jednotlivými epizodami. (Pomůže k lepší orientaci).

  "Vypadal, jako kdyby na něj dopadla polovina světa."
  Je možná nutné zmínit, že na začátku knihy se nachází rodokmen královské rodiny. Dozvíte se zde informace nejen o Alžbetě  II., jejím dětství a vládě, ale také o dalších členech rodiny. Dozvíte se, že mnohdy neřešily situace, které by byly právě nejlehčí. Dovíte se, kdo jednotlivé postavy v seriále hrál. Nacházejí se zde údaje o jednotlivých postavách a o tom, jací ve skutečnosti byli. 
  Abych se ještě vyjádřila k seriálu, který s knížkou dle mého názoru dost úzce souvisí, jedná se životopisné dílo, na jejíž epizody se musíte opravdu soustředit, abyste z nich něco pochytili. Klasický příběh zde opravdu nenajdete. Jestli máte chuť na akci a romantiku, tak bych spíše doporučovala seriál Cizinka. I tento je však velmi propracovaný.
  Nejvíce se mi na obálce líbí koruna a samotné šperky. Ty jsou, když knihu držíte v rukou ještě hezčí, než když se na obrázku z Internetu.
  Autor je královský životopisec a popisuje všechno do detailu. A to včetně Alžběty tak, jak ji ještě neznáme. Z jiného úhlu pohledu.  Možná právě vás zaujme tenhle úhel. Možná také ne. Já však můžu za sebe s jistou říct, že kniha je velkou radostí mít doma. Jedná se o jeden s největších klenotů v mé knihovně a určitě se k ní chci časem při dlouhých zimních večerech vrátit. Tato kniha totiž rozhodně a pozornost stojí.
  Abych svůj článek nějak shrnula, musím říct, že se mi kniha velice líbí. Dozvěděla jsem se díky ní spoustu zajímavých faktů, které jsem do nedávna nevěděla. Rozhodně doporučuji.
  A proč mi tenhle článek dal tak zabrat? Řeknu vám to takhle - celou tu dobu jsem přemýšlela, co do recenze vlastně napíšu, aby to vyzněla pokud možno smysluplně. Potřebovala jsem zkrátka čas na zpracování všech těch informací a ani jsem jednu chvíli nevěděla, jak mám recenzi zformulovat. Přece jen, přiznejme si to narovinu - knihy tohohle tipu nerecenzuju každý den a příprava na tento článek tedy byla o to důkladnější a delší.  Vím ale, že pokud jsem alespoň jednoho z vás nalákala, aby si knihu koupil a přečetl, moje úsilí stálo za to... A věřte mi nebo ne, mám z toho velkou radost.

Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Knihy Omega/Dobrovský. 
Knihu zakoupíte ZDE nebo ZDE.






Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová