MINI RECENZE: Petr a Lucie - Romain Rolland

Autor: Romain Rolland
Originál: Pierre et Luce, Albin Michel, Paříž, 1920
V ČR: Knižnice Kamarád, Jaroslav Zaorálek, Praha, 1985
Počet stran: 96
- 13. vydání

Anotace: Petr potká Lucii úplně náhodou. Během bombardování Paříže v lednu 1918 oba před náletem utečou na stanici podzemní dráhy. Někdy i náhodný  pohled a dotyk v bezejmenném davu mohou být začátkem velké lásky, která dokáže rozkvést i uprostřed nejšílenějšího běsnění války. 

  Člověk, který jako jediný nevěří v prostředí, v němž všichni ostatní věří, je jeho někdo, komu chybí nějaký orgán, možná zbytečný, ale orgán, který všichni ostatní mají; takový člověk stydlivě ukrývá svou nahotu před cizími pohledy. 

(str.  9)

  Tato kniha je dnes již klasikou. Protože v září nastupuju do maturitního ročníku, rozhodla jsem se, že si přečtu něco, co by mě mohlo i bavit. Před nějakou dobou jsem už četla Krysaře, který se mi líbil - recenze TADY.
  Autor píše neskutečně čivě a často v díle používá vykřičníky; aby dal větší důraz na jednotlivé pocity postav. Příběh Petra a Lucie je svým způsobem poučný. Vypráví totiž o tom, že i v těch nejhorších časech jsme schopni milovat; neboť právě láska je to, co nás dělá lidmi. 
  Petr a Lucie je krátký, pěkný, romantický, smutný i dojemný příběh o dvou mladých lidech, kteří se náhodou potkali v ulicích bombardované Paříže. Byť je děj zasazen do událostí, které se bohužel opravdu odehrály, je nápaditý. Je obrazem války, ale i štěstí díky prožívané lásce. 
  Při čtení máte pocit, jako byste tam opravdu byli, což mám strašně moc ráda. I když se jedná o příběh o válce, myslím, že bude sedět i těm, kteří tento typ literatury nevyhledávají. Samotná válka se tam totiž zase až v takové míře nepopisuje (tedy kromě občasného bombardování), autor se spíše zaměřil na hlavní dvojici. 
  Kromě lásky jsou Petr s Lucii nuceni společně prožít i jiné emoce, stejně jako čtenáři této knihy...
  Jediné, co mi trošku "vadilo", že konec byl na můj vkus nehorázně rychlý. Já vím, že by to v reálu taky bylo rychlé, ale čekala jsem více emocí. Jinak rozhodně doporučuju.

 Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky



Komentáře

  1. Petr a Lucie je jedna z mých nejoblíbenějších knih z povinné četby. :) Před čtením jsem neměla velká ořekávání, ale pak jsem byla nadšená. Přesně jak říkáš je to krásný romantický a dojemný příběh.
    Mě naopak ten konec přišel dokonalý (jestli se to tak dá říct) :))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová