Sedm čísel - Anna Karolina

Autorka: Anna Karolina
Originál: Sjuffright, Norgin Agency, Švédsko, 2017
 V ČR: Kateřina Duchoňová, Knihy Dobrovský/Vendeta, 2019
Počet stran: 376

Anotace: Jedné noci unesou Julia, Carla a Nikolina mladého miliardáře. Vše mají promyšleno, jsou drsné a dokonale sehrané. Všechno jde jako po másle. Jenže výkupného se nedočkají a okolnosti je přinutí spáchat  nový zločin. Vše se značně zkomplikuje, když miliardář skončí ve stejné nemocnici, kde Julia pracuje jako lékařka. A ta se do svého pacienta bezhlavě zamiluje. 
  Policie je mezitím únoscům na stopě. Ale nechce se jim uvěřit, že za chladnokrevnými zločiny stojí ženy. 
  V románu Sedm čísel stojí přátelství proti síle přitažlivosti. Je to vzrušující thriller s napínavou zápletkou a nečekanými zvraty. O třech kamarádkách  dětství, které utíkají před svou minulostí a mají před sebou těžkou zkoušku, na kterou nebyly připraveny?  


    Chybíš mi. Teď jsi anděl a umíš létat. Poslala jsem ti balónkem perníček, doufám, že ti chutnal. 
(24; str. 158)

  Tři ženy, které mají náročnou minulost. Touží získat peníze, proto unesou bohatého muže jménem Troy. A začnou se dít věci. Tato trojice žen s nebojí riskovat a když nedosáhnou vytouženého výkupného, neváhají spáchat nový zločin. V průběhu knihy máme možnost objevit šokující odhalení. Jedná se o napínavou knihu, která je napsána velmi svižným jazykem.

  "Je  to tu nebezpečné," řekl. "Člověk může dostat otravu krve a plno divných věcí. Jsem z toho děsně oslabený. Čím myslíte, že to je? Máte nějaké tušení?"
(31; str. 204)

    Tato kniha jistě zaujme nejednoho milovníka napínavého čtení. Jedná se o vzrušující jízdu, která je napínavá od začátku až dalo by se říct do konce.   Přeci jen mi však přišlo, že ze začátku knihy tam napětí je, pak e někdy v polovině přesouváme spíše k mezilidským vztahům a skoro až na samém konci se dočkáváme dalšího napětí.   Také je zde docela pěkně vykreslená psychologie postav (obzvláště jedné) a touha zahnat démony z minulosti.  
  Líbí se mi, že každá z žen má jiný charakter. Na druhou stranu, když se knihu podívám i z té druhé stránky, přišlo mi, že se zde řešily hlavně problémy Julie. Měla jsem chvílemi pocit, že autorka na Carlu s Nicki občas trošku zapomínala. Jasně, i jejich příběh je zde nastíněn, ale jen velice okrajově. 
  Pokud se podíváme na obálku a přečteme si anotaci, jistě nás mnohými věcmi upoutají a prostě "donutí" si příběh přečíst. Je zajímavé, že pachatelkami jsou zde tři ženy, (o kterých od začátku víme, že čin mají na svědomí) a obětí je zde muž. S tímhle případem jsem se, od té doby, co čtu thrillery (nečekejte nějakou extra dlouhou dobu), snad ještě nesetkala. 
  Myslím, že v tohle thrilleru nejde o to, aby čtenář odhalil pachatele, jak tomu bývá u většiny ostatních knih tohoto strhujícího až strašidelného žánru, ale spíše o to, jak daleko jsou schopni lidé zajít, aby dosáhli věci, po které touží. 
  Já jsem od thrilleru čekala napětí. Moje očekávání naplnila, protože i přes skutečnost, že se zde řeší od nějaké poloviny knihy vztahy, do příběhu vstupují další postavy, kolem kterých je také pěkně rušno. Tady vlastně nevíte, kam až daná postava zajde nebo co jí napadne příště. Proto bych příběh označila za napínavý. Pokud však čekáte, že se budete nějak extra bát, tak vás titul nejspíš zklame. (Pokud tedy nejste prachatý miliardář, haha.)
  Když se podíváme na jednotlivé postavy, nejvíce mi z ženské trojice sedla právě zmiňovaná Julia. Kdo četl, asi pochopí, proč. (Nejde prozradit bez spoilerů). 
  Ze začátku jsem měla ráda miliardáře Troye, bylo mi ho i hodně líto, ale postupem času mě zklamal. Není to tak, že bych ho nelitovala, ten únos byl bezpochyby strašný, nicméně pak udělal něco, co se mi vůbec nelíbilo a nesouhlasím s tím. Něco, co je proti mému přesvědčení. Jeho otec byl vyloženě exot (a ani moc v knize nevystupoval).
  Poslední kapitolu jsem musela přelouskat znovu, abych pochopila konec. Nakonec se podařilo, ale je podle mého názoru k zamyšlení. Celkově si myslím, že by se mohla líbit čtenářům milujícím napětí s komplikovanými vztahy a milovníkům párání po minulosti postav. 

  Carsten se smál s ostatními tomu, jaké měl Troy neskutečné štěstí, ale sám slyšel, jak nepřesvědčivě to znělo. Osten, který ho stále bolel.   
(55; str. 317) 

Za recenzní výtisk moc děkuju knihkupectví Knihy Dobrovský. Sedm čísel si můžete zakoupit ZDE.
Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová