Prokurátor - Paulina Świst



Autorka: Paulina Świst
Originál: Prokurator, Polsko
V ČR: Martin Veselka, Knihy Dobrovský/Kontrast, 2019,
Série: Prokurátor (1. díl)
Počet stran: 304

Anotace: Třicetiletá a mimořádně atraktivní Kinga Błońská je šťastná žena. Tedy vlastně byla. Dlouhá léta žila po boku jednoho muže a jako brilantní advokátka dosahovala řady úspěchů v soudní síni. Teď jí však štěstí přestalo být nakloněno. Nestačilo že přistihla svého muře při nevěře, ale navíc se musela zhostit případu nebezpečného zločince zvaného Šedivák. A co hůř, tento zločinec je její nevlastní bratr, s nímž už hodně dlouho neměla - a nechtěla mít - nic společného. 
  Nešťastné události posledních týdnů se pokouší dostat z hlavy na diskotéce. Poprvé ve svém životě jí přepadne chuť zachovat se nezodpovědně... a podaří se jí snad až příliš. Skončí v bytě jistého    Łukasze, kterého jen krátce předtím poznala na tanečním parketu. Po extatickém milostném dobrodružství se - uspokojená sexuálně, ale i s morální kocovinou - nepozorovaně vytrácí domů. O pouhých pár hodin později zjišťuje, že smůla se jí na paty přilepila snad definitivně. Ten "milenec na jednu noc" je totiž prokurátorem, který vede vyšetřování případu jejího nevlastního bratra. A aby toho nebylo málo, všechno nasvědčuje tomu, že mimopracovní styky Kingy a  Łukasze nezůstanou jen u jednoho žhavého setkání... 

  

  Instinktivně jsem po tak brutálním začátku vykřikla a pokusila jsem se ho ze sebe shodit. Chytil mi však jednou dlaní ruce a zvedl mi je za hlavu.

"Holčičko, nebuď sobecká," zašeptal mi do ucha a celou dobu se přitom ve mně pohyboval.

  Dělal to pomalu a užíval si každý pohyb.

„Bude se ti to líbit…“


(str. 13)
  Kinga bývala kdysi ženou, která má ve všem štěstí. Život v ideálu se však začal měnit v den, kdy přistihla svého manžela při nevěře. Myslela si, že větší smůla ji potkat nemohla. Mýlila se. Na scéně se totiž objevil její nevlastní bratr Šedivák, o němž si myslela, že o něm již neuslyší. Její život se prostě změnil v jeden velký omyl. 
  Aby přebyla svůj žal a zklamání z posledních dnů, vyráží na diskotéku, kde se setkává s pohledným Łukaszem. Rozhodne se zachovat neuváženě. Tak se z Łukasze stane milenec na jednu noc. Ráno poté si Kinga myslí, že už smůla není v dohledu. Chyba! Muž, se kterým strávila noc, je totiž prokurátorem případu jejího nevlastního bratra Šediváka. Bez ohledu na okolnosti schůzka Kingy a Łukasze nebude poslední...


„Chladnej, vždyť Glivice nejsou Neapol. Další takový případ tu bude za deset let. Do tý doby mě zavřou do blázince, kde budu v kazajce mlátit hlavou do zdi bytostně přesvědčenej o tom, že jsem faktura na benzin.“

(str. 41) 

     Paulina Świst je polská autorka narozená v Glivicích. Na to, že se jedná o první díl ze série, autorka nasadila celkem vysokou laťku. Příběh je čtivý, neskutečně návykový a chvílemi se u hlášek Kingy i Łukasze zasmějete. (Obzvláště u něj). 
  Přesto, že na obálce je napsáno "ŽHAVÝ SEX, BŘITKÝ JAZYK, NEKONEČNÁ JÍZDA", děj zdaleka nestojí pouze na sexu. Naopak mi přišlo, že sex byl v příběhu spíše okrajový. 
  Spisovatelka nám svým dílem přiblížila chování zločinců. Šedivák je vypočítavý zmetek, kterému žádná lumpárna není cizí. 
Knížku jsem dočetla už před nějakou dobou, ale neměla jsem čas udělat recenzi. Jednoduše špatná organizace. Můj problém, omlouvám se. 
  Titul má krásnou obálku, která na první pohled zaujme nejen díky zmiňovanému motu, ale především také díky pěkně ladícím barvám.  Jedná se o paperback (pevnější než běžné), což mi vůbec nevadí. 
  Jak už jsem psala výše, nejedná se o román pouze o sexu, spíše bych řekla, že jde o sexem okořeněnou zdařilou detektivku. Takové napětí, jaké panuje zde, jsem dlouho při čtení nezažila. 
  Bylo mi líto, co Kingu potkalo a soucítila jsem s ní. Na druhou stranu však měla štěstí, že Łukasze potkala. Naproti tomu samotný Łukasz je fešák, na kterém je vyloženě poznat, že si umí užívat drobných radostí života. 
  Na dynamice přispívá také fakt, že kromě sexu a napětí zde najdete i již řečené vtipné hlášky, u kterých jsem se leckdy smála dokonce i nahlas. (To se stalo právě v případě druhé ukázky. Četla jsem si jí asi třikrát a pokaždé tento odstaveček pobavil.) Pokud jde o další plusy titulu, musím vyzdvihnout čtivou ich-firmu z pohledu hlavní dvojice, která je pro většinu čtenářů příjemnější na čtení. 
  Přesto, že knížka nemá klasicky číslované kapitoly, jednotlivé úseky jsou vždy oddělené symbolem, abychom poznali, kde začíná Kingy nebo  Łukaszův pohled, podle toho, čí část je zrovna na řadě. 
  Pokud jde o to, čí část se mi nejvíce líbila, popravě nevím. Kingu jsem více chápala, (lépe jsem se vcítila do jejích pocitů, když jsem holka), ale Łukasz je prostě "řízek". Rozhodně s ním nebyla nuda. 
  Mimo sexu, detektivních zápletek a vtipných situací zde najdete také určitá tajemství spojená s minulostí některé z postav. Přiznám se, že jsem toto odhalení vůbec nečekala a nikdy bych nad věcí takhle neuvažovala.
  Je vidět, že autorka je právnička, protože má podle mého názoru pěkně zmapované prostředí a uvažování kriminálníků. Celkem ráda čtu takovéto příběhy, protože události napsané v knize, jejíž autorky jsou policistky nebo právničky působí věrohodně, reálně a mnohdy i děsivě.


  Vzal jsem Kingu do náručí a zamířil ke schodišti. Vynesl jsem ji do bytu a položil ji na postel v ložnici. Nechtěl jsem, aby spala v nepohodlných riflích. Sundal jsem jí kalhoty, blůzku, podprsenku a oblékl svoje tričko. Necudné myšlenky jsem držel na uzdě… Jemně jsem jí odhrnul vlasy z obličeje a se znepokojením hleděl na stále rostoucí modřinu na jejím čele. Otevřela oči. 

  „Łukaszi,“ vyhekla a zvedla ruku, aby se dotkla mého obličeje. 

  „Copak, holčičko?“ zeptal jsem se ochraptělým hlasem. 

  „Zůstaneš tu?“

  „Ano. Spi.“ Pohladil jsem ji po tváři a ona se obličejem schoulila k mé ruce. Po chvilce začala pravidelně oddychovat. Opět usnula.

(str. 102) 

  Myslím, že potkat muže, jakým je prokurátor Łukasz v této knize, je snem každé ženy. Nebojí se do ničeho jít po hlavě, je zkrátka svůj. Na nic si nehraje. Nebojí se jít za svým, přitom není sobec.
   Stránky doslova ubíhají pod rukama a než se nadějete, jste na konci a zjišťujete, že nevíte, co dál. Nevíte, jestli se máte začít smát nebo plakat, že příběh skončil. Prostě nevíte, co si počít. 
  Poslední dobou, (snad od té doby, co jsem založila videa s názvy Emočník), si všímám, že příběhy jsou doslova prošpikované emocemi. Tento fakt jsem v minulosti, přiznám se, zase až tolik nesledovala. Jasně, že když jsem četla např. příběh z druhé světové války, tak jsem postřehla, že je děj silnější, ale u těch ostatních knížek jsem pocity postav zase tolik neřešila. Nevím, možná jsem se do nich neuměla pořádně vcítit, ztotožnit se s nimi... 
 Prokurátor je též nabitý silnými emocemi, které vás jistě zasáhnou, když si knihu přečtete a zjistíte, o jakých pocitech mluvím a čím jsou vyvolány. Tento příběh má hloubku. Jedná se o jednu z nejlepších knih s erotickým námětem, jaké jsem doposud četla. Spojení napětí a erotiky prostě funguje. Ani na chvilku jsem se nenudila. 
    Publikaci bych doporučila čtenářkám od osmnácti let, které mají rádi napětí s kapkou žhavého sexu. Rozhodně stojí za pozornost. Zaručeně se nebudete nudit. Myslím si, že si kniha má šanci najít hodně čtenářů, protože každý si zde přijde na své.  
  Za poskytnutí recenzního výtisku děkuju knihkupectví Knihy Dobrovský. 
Knihu zakoupíte ZDE.

   

  Ovládl jsem svou chuť zlámat mu ruce v loktech, ale pokud je hned nesundá z jejích boků, nejspíš se k tomu nápadu vrátím.

(str. 284) 

 


 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Gabrielovo Inferno - Sylvain Reynard