MINIRECENZE: Neviditelný život Addie LaRue

 Autorka: V. E. Schwab
Originál: THE INSIBLE LIFE OF ADDIE LARUE, 2020
V ČR:  Romana Bičíková, Slovart, 2021
Počet stran: 536 

Anotace: Francie, rok 1714. Ve chvíli nejvyššího zoufalství se mladá žena rozhodne uzavřít faustovskou dohodu, díky níž bude žít navěky, ale s prokletím: nikdo z lidí, s nimiž se setká, si ji nebude pamatovat. Tak začíná neskutečný příběh Addie LaRue, oslnivé dobrodružství odehrávající se napříč staletími a kontinenty, během nějž se mladá žena učí, kam až může zajít ve snaze zanechat na světě svoji stopu. Všechno se ale změní, když Addie po téměř 300 letech narazí v jednom knihkupectví na mladíka, který si pamatuje její jméno...


  Boje a hádky koneckonců nejsou dílem okamžiku. Jejich základy se budují dny, týdny, každá ze stran přikladá pod oheň, roydmýchává plameny. 
  Ale tenhle boj se rozhořel před několika staletími. 
  Je stejně prastarý a nevyhnutelný jako to, že se svět točí, že střídají období dějin, že se dívka střetla s temnotou. 

(str. 532)

  Addie LaRue je zoufalá. Ze své situace nevidí jiné východisko než uzavřít dohodu s ďáblem. Chce totiž zažít svobodu. A ne na krátkou dobu, ani ne na délku obyčejného lidského života. Chce víc. Touží potom tolik, že je ochotná riskovat vše, aby to získala. A získá. Což o to... Mimojíné je cenou za svobodu i to, že ať udělá cokoli, není schopná po sobě zanechat ani tu nejmenší stopu. Nikdo si jí ani nepamatuje, nemůže se podepsat, vyfotit nic... Po 300 let chodí zoufalá Addie po světě a už skoro ani nedoufá, že se to někdy změní, až najednou v knihkuectví potká kluka, který si ji pamatuje. To se ještě od uzavření dohody nestalo. Otázkou je - proč si jí pamatuje? To a ještě mnohem více se dozvíte v této více než 500 - stránkové knize, která opravdu stojí za pozornost i přečtení. 😊
  

  V první řadě bych chtěla říct, že si nejspíš budete říkat, že k dohodě mezi Adiie a ďáblem nemuselo vůbec dojít. Věřte mi, nejste sami. Já jsem si říkala to samé. Měla na výběr. Vybrala si cestu, která se jevila jako snadnější.
  Oceňuju autorčin čtivý styl psaní. Podstatná část knihy se odehrává hlavně ve Francii, kterou díky spisovatelce poznáme tak dokonale, až máme pocit, že jsme tam byli a postavy jsou naši sousedé, známí, blízcí. Nejčastěji zmiňovaným místem je Villon, do kterého jsem se během čtení absolutně zamilovala. 
  Na samotné Addie mi celkem vadilo, že si neumí pořádně dupnout, Líbí se mi, že autorka do děje zasadila i některé známé osobnosti. Henryho mi bylo líto a měla jsem ho ráda od začátku do konce knihy. Byl mou láskou na první písmeno. 💓
  Též se mi líbila postava Luka. Správný svůdce a provokatér. Není nouze o slovní potyčky právě mezi ním a Addie, nad kterými jsem  se upřímně bavila. Přiznám se, že jsem se leckdy dokonce těšila, až se zase budou špičkovat. A ten konec?! Autorka napsala jeden z asi nejlepších konců fantasy knihy, kterou jsem letos četla. Super. Celá kniha je jízdou na horské dráze, na kterou budete myslet i v době, kdy zrovna nebudete číst. Děj provází i lehká romantická linka, takže si každý najde to své. Jedinečný čtenářský zážitek, který nebudete chtít odložit. 

🌝🌝🌝🌝🌜


 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

MINI RECENZE: Petr a Lucie - Romain Rolland

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová