MINIRECENZE: Manželovo tajemství - Liane Moriarty

Autorka: Liane Moriarty
Originál: The Husband´s Secret, 2013
V ČR: Šárka Kadlecová, Ikar, 2014
Počet stran: 392

Anotace: Ceciliin manžel se poslední dobou chová rozhodně podivně, a Cecilia teď navíc najde na půdě tenhle záhadný dopis, nadepsaný jeho roztřesenou rukou. Otevřít jen v případě mé smrti.
Tess zase manžel oznámí, že se právě zamiloval do její sestřenice; no ano, té sestřenice, se kterou byly až doteď nejlepší kamarádky, protože spolu vyrůstaly jako siamská dvojčata.
Rachel před osmadvaceti lety zabili dceru, Conner Whitby, který v tom má určitě prsty, si běhá po svobodě, a jako by toho bylo málo, ta protivná snacha se chystá odvézt jejího vnuka, Rachelinu největší radost, na celé dva roky do New Yorku... 
Tři ženy, tři Pandořiny skříňky, jeden společný osud... 

"A kromě toho, jestli opravdu trpíš ´sociální fobií´, proč jsi mi o tom nikdy neřekla?" zeptala se Felicitys naprostou jistotou, že o Tess ví všechno, co se co ní dá dozvědět. 

"Protože jsem pro to neměla pojmenování," odpověděla Tess. "Ještě před několika měsíci jsem neznala žádné slovo, které by popisovalo moje pocity." A protože jsi byla součástí mého krytí.  Protože ty a já jsme společně předstíraly, že je nám jedno, co si o nás myslí druzí lidé, že jsme nadřazené celému světu. Kdybych se ti přiznala, jak se cítím, musela bych připustit, že nejenže mi na tom, co si ostatní lidé myslí, záleží, ale záleží mi na tom strašně moc.

(str. 319) 

  Moje první setkání s autorkou. Knihu jsem měla do přečtení doma už pět let s tím, že jsem si ji tenkrát kupovala s pocitem, že ji přečtu co nejdřív. No, tak to úplně nevyšlo. Nevadí. Důležité je, že jsem se ke knize Manželovo tajemství vůbec dostala, ne?
  Musím říct, že autorka píše velmi čtivě. Jak už bylo řečeno v anotaci, hlavními postavami tohoto společenského románu jsou tři ženy, se třemi  tajemstvími a třemi osudy, který je nakonec spojí. Nebo naopak rozdělí? No, to si musíte přečíst v knize. 
  Nicméně ty tři ženy jsou Cecilia Fitzpatricková, Tess a Rachel a právě díky nim můžeme sledovat jednotlivé situace z pohledu každé z nich. (Ano, střídají se zde kapitoly a každá vypráví o jiné z nich.) V Manželově tajemství budeme také svědkem mírné detektivní zápletky, která se nám ovšem (škoda) rozklíčuje již na 150 straně. Autorka Liane Moriarty se zde spíše zaměřila na psychologii postav, takže by se de-facto kniha dala označit i jako společensko-psychologický román. 
  Na příběhu je zajímavé, že se odehrává pouze během jednoho týdne (v období Velikonoc.)
  Ani jednu z aktérek neodsuzuji, poněvadž sama nevím, jak bych se v jejich situaci chovala. Manželovo tajemství je kniha s vážným tématem, kterou jsem měla přečtenou během tří dnů, nenudila jsem se a nevím, proč jsem ji tak dlouho odkládala. 
  Závěr je takový hypotetický "co by, kdyby", nicméně líbil se mi, byl takový ze života. Do dalších knih od Liane se určitě pustím. Nebudu víc prozrazovat, přečtěte si to a mějte pěkný zbytek neděle. 😇



 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

MINI RECENZE: Petr a Lucie - Romain Rolland

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová