Medicejští: Královna u moci - Matteo Strukul


Autor: Matteo Strukul
Originál: I Medici Una regina al potere, 2017
V ČR: Petra Najmanová, Dobrovský, Omega, Praha 4, 2018
Série: Medicejští (3. díl)
Počet stran: 389

Anotace: Francie, 1536. Poté, co je František z Valois zavražděn, pozice Kateřiny Medicejské u dvora slábne. Je hlavní podezřelou z vraždy. František I., francouzský panovník, ale věří v její nevinu. Dokonce jí podporuje, aby posílila svojí pozici. Kateřina se ale cítí slabá, a to nejen proto, že manžel před ní upřednostňuje milenku, krásnou a obávanou Dianu de Poitiers, ale také proto, že nedokáže dát děti. Je přesvědčená, že je prokletá.
  A tak pověří Rymonda de Polignac, aby našel Nostradama, temnou a mnohými nenáviděnou osobu, avšak schopného astrologa a jasnovidce. On je jediný, kdo jí může pomoci, aby se stala matkou. Na dvoře plném intrik, zrad a ponížení Kateřina vytrvale čeká, dokud nepřivede na svět první dítě.
  Po smrti Františka I. Kateřina - nyní již královna - kvůli hrozbě náboženských válek neváhá uzavřít nebezpečná spojenectví. Násilí vyvolané katolíky proti protestantům v důsledku spiknutí v Amboise je pouhým začátkem konfliktu, který vyvrcholí o tragické Bartolomějské noci, kdy se pařížské ulice zbarví krví protestantů doruda.
  Kateřina, vládnoucí Francii po smrti Jindřicha II., ztrácí vše, co milovala. 

  Věděla, že brzy dokáže díky neobyčejnému muži ovládat vůli hvězd.
  Byla to jen otázka času.
                                                                                           (15; Příliš chladné lože; str. 96) 

  Kateřina Medicejská  je neštastná žena, manželka Jindřicha  II., která je nucena neustále trpět kvůli tomu, že se pro svého cítí být na posledním místě. Velmi ji trápí, že i přesto, že je jeho ženou, král neustále navštěvuje lože Diany de Poitiers, jež je dlouhodobě jeho milenkou. Kateřina si připadá odstrčená a zklamaná, že není schopná dát Jindřichovi dítě. Jednoho dne ji něco napadne a rozhodne se jednat. Nechá poslat pro Nostradama, podivného muže, který rozumí hvězdám i vizím do budoucnosti. Kateřina je přesvědčená, že právě on jí může pomoci, aby dosáhla svého snu...
  Na královnu Kateřinu však krátce po jejím nástupu k moci čeká první nelehká zkouška - hrozba blížící se náboženské války mezi katolíky a protestanty. Je tedy více než jasné, že královna svou vládu (a posléze ani život) nebude mít vůbec jednoduchou. Podaří se jí nakonec celou situaci ustát? To vám samozřejmě neprozradím. Pokud vás postava Kateřiny zaujala, určitě do příběhu jděte. Stojí za přečtení i pozornost. 

  Polignac jel dlouho na koni. Sledoval kočár. Kateřina si byla jistá, že Jindřich s Dianou už nějaký čas naplňují svou lásku daleko od dvora a zvolili si za svoje hnízdečko lásky palác, jehož polohu nicméně neznala.  
                                                                                                   (24; Mandragora; str. 155)

    MATTEO STRUKUL se narodil v Padově roku 1973. Absolvoval právnickou fakultu se specializací na evropské právo. Publikoval řadu historických románů, které vyšly ve dvaceti různých zemích. Největší úspěch zaznamenala trilogie Medicejští. Píše pro kulturní rubriku II Venerdí di Repubblicaa spolu se svou manželkou Silvií žije střídavě mezi Padovou, Berlínem a Transylvánií. 

"Tajnějším, než je toto?" Jindřich byl nedůvěřivý. A netrpělivý. Tohle nádherné mučení, kterému ho podrobovala, bylo současně sladké i kruté. Na jednu stranu by si přál dostat víc, na druhou stranu ho čekání naplňovalo rozkoší. Ta dívka byla skutečně zdatnou svůdkyní. 
                                                                             (30; Elizabeth McGregorová; str. 192) 

    Když jsem před pár měsíci dostala na recenzi Muže u moci, vůbec jsem netušila, že bude sága tak povedená. Po přečtení pár stránek druhého dílu jsem byla nadšená. Kdo četl mou recenzi na autorovu předchozí knihu, ví, že jsem si sérii Medicejští zamilovala. Proto jsem se neskutečně moc těšila až konečně vyjde Královna u moci, abych si jí mohla přečíst a mít tento poklad ve své knihovně. Medicejští jsou jedna z nejlepších historických sérií, jaké jsem kdy četla. 
  Autor píše neskutečně čtivě. Je vidět, že ví,  o čem/o jakých lidech píše. Své znalosti o tomto bezpochyby zajímavém rodě umí využít - to je další věc, která se mi na knihách od něj líbí. 
  Před nějakou dobou jsem začala sledovat seriál Království, která pojedná o životě Marie Stuartovny a sem tam se tam mihne také rod Medicejští. Myslím, že v již zmiňovaném seriále některé věci zkreslují. (Neříkám, že je Království špatné, mám ten pořad ráda.) Vlastně bych vám ho tímto chtěla doporučit. 
  To jsem však odbočila. Zpátky ke Královně u moci. Postava Kateřiny mi v průběhu čtení celkem, se musím přiznat, přirostla k srdci. Ne proto, že jsem také Kateřina, ale proto, že jsem se postupně naučila panovnici chápat. V mnohých situacích mi jí bylo prostě líto a hluboce jsem s ní cítila. 
  Naproti tomu Diana, kterou jsem měla možnost poznat již dříve, mi neseděla. Viděla jsem ji jako prospěchářskou ženu, která jasně ví, co chce a nebojí se za tím za každou cenu jít. Na druhou stranu, Kateřina také nebyla žádná chudinka. Přišlo mi, že ani ona si od Diany nenechá nic líbit. 
  Ani v tomto díle nechybí intriky. Spousta intrik, tužeb, milostných scén, lásky, bitvy jednotlivých srdcí i souboje mečů - muž proti muži a všichni proti všem. 
  Děj plyne rychle, nenudí. Opět máte pocit, jako byste postavy osobně znali, vyrůstali v té době.  Došla jsem k závěru, že v této recenzi se musím ve svém názoru pozastavit spíše nad jednotlivými postavami a událostmi s nimi spojené. 
  O Jindřichovi stále nevím, co si mám myslet. Nejspíš by bylo správné popsat ho jednoduše dvěma slovy: milovník žen. Nostradamus je jednoduše záhadný (již v seriále) a asi bych se s ním nechtěla setkat. Nejspíš bych se ho bála a nemohla bych takovému člověku věřit. (To je jen můj dojem, nikomu jeho názor neberu).  Rymond de Polignac byl milým překvapením. Líbilo se mi, jak se ke Kateřině choval a myslím, že by takového muže chtěla mít nejedna žena po svém boku. Velice šlechetný muž. 
  Abych řekla pravdu, stýskalo se mi po postavách z Muže u moci. Hlavně po Lorenzovi, Lucrezii a Leonardovi. Co se dá dělat. Poslední část série se věnovala někomu jinému a tudíž byla obklopena i jinými postavami. 
  Autor se opět nebál vložit do svého díla i "trochu" krve a násilí. Někde od 40. kapitoly příběh dostane ještě větší spád a vy nemůžete přestat číst, protože se zde pořád něco děje. Opět jsem čtením žila, užívala jsem si přes 300 stran, které uběhlo jako voda. 
  Celá série je vážně super, doporučuji. Nutnost pro milovníky historických románů a knih, u kterých se nenudíte. Druhý díl se mi líbil o malinko více, proto jsem se rozhodla půl hvězdičky. Přesto knihu hodnotím velmi pozitivně a stojí za pozornost. 
  Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji knihkupectví Knihy Dobrovský. Královnu u moci můžete pořídit ZDE

Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky/Výsledek obrázku pro hvězdičky
                                           


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová