After Polibek: Anna Todd

Autorka: Anna Todd
Série: After (1. díl)
Originál: After, Gallery Books,  New York, 2014
V ČR: Euromedia Group, Yoli, Praha 5, 2015
Počet stran: 528

Anotace: … můj život a moje srdce už nikdy nebudou stejné. Potom co do nich narazil Hardin už ne... 
Tessa má všechno  - žije v láskyplném prostředí s chápající matkou a má kluka svých snů, laskavého, milého, kterého jí závidí všechny její kamarádky. Lepšího už si ani nemohla přát. Tessin pohodový život ale v okamžiku změní jediné setkání. Hardin je pořádně drzý kluk  s nepřeslechnutelným, nafoukaným britským akcentem, sexy rozcuchem, tetováním a piercingem ve rtu. Tessa si nemůže pomoct - Hardin je zkrátka jiný než ostatní kluci, které poznala... A to po všech stránkách - dovede být i pěkně krutý. Neměla by ho spíš nenávidět? Neměla by jím Tessa pohrdat? Jak to, že se od něj nemůže odpoutat? Nedokáže to - i přes všechny jeho chyby a prohřešky. Intenzivní vášnivou blízkost střídají neustálá Hardinova zmizení a výbuchy vzteku. Může takhle vůbec vypadat láska? Tessa sama nevěří, že by takový vztah mohl fungovat. Ale... dokáže odolat jeho polibku?

  Někdy jsem za všechno vděčná a zároveň naprosto zmámená touhou, že mám hlavu jako v oblacích a vidím jen jeho. Jindy myslím na bolest, kterou mi způsobil, na hluboký bodavý stesk po člověku, kterým jsem byla, na chaos těch okamžiků, kdy se můj svět ocitl vzhůru nohama, a odpověď už nikdy nebude jasná jako předtím. Jsem si jistá jedině tím, že můj život a srdce už nikdy nebudou stejné. Potom, co do nich narazil Hardin, už ne. 
(Prolog) 

  Tessa přestupuje na vysokou. Má všechno - život s matkou, se kterou vychází a kluka jménem Noah, se kterým chodí. Jejich vztah v nejedné holce vzbuzuje závist. Všechno se zdá být idylické a pak...
  Pak Tessa potká potetovaného kluka s piercingem  - Hardina. Její život se rázem změní v kolotoč. Nic už nebude stejné jako dřív. Hardin je takový drzý "poňouk", nicméně na Tessu funguje jako magnet, protože je přitažlivý. Je si však vědoma toho, že jejich vztah by neměl budoucnost. Otázka však je, jestli mu dokáže odolat... 

  "Nestarám se. Jen říkám, že je to idiotský," odsekl Hardin a mně znova zapálilo v hrudi. Očividně neměl v plánu svým přátelům vysvětlit, že nejsem single, že jsme... to co jsme.
(kapitola 59)

  Jak asi většina z vás ví, autorka Anna Todd začínala s psaním pomocí aplikace Wattpad, kde začala právě příběh Tessy a Hardina publikovat. Protože se stal oblíbeným, vyšel i knižně. Postupem času (jak jste určitě zaznamenali) se z knížky stal film, který nedávno běžel i v českých kinech. Říkám si, že z něčeho takového musela mít autorka obrovskou radost. 
  S filmem přišlo do knižní sféry tzv. "After šílenství", přičemž si všichni museli tuto knihu číst. Já jsem samozřejmě nesměla chybět. 
  Přiznám se, že když jsem viděla trailer, vůbec se mi nelíbil herec hrajícího Hardina, ale postupem času, jak se film začal více propagovat, jsem musela uznat, že je vážně fešák. Hlavně ty jeho oči, když se na "Tessu" dívá... 
  Pokud se zaměřím na samotnou knihu, tak se mi celkem líbila. Nepřinesla nám nic nového, ale úžasně jsem si u ní odpočinula. Na druhou stranu jsem čekala více romantiky. Přišlo mi, že se Anna Todd zaměřila více na erotiku, než na samotnou romantiku. To, se přiznám, mi trochu vadilo. 
  Při čtení jsem měla pocit, že jela podle jakéhosi vzorce hádka, usmiřování, sex. Tenhle vzorec se přiznám, chvilku celkem fungoval, ale když je tato protahované do něco málo přes 500 stran, tak tahle trojice není až tak super, jak bychom si my čtenáři přáli, aby byla. 
  Mám ráda tlusté knížky, ale tohle bylo asi moc i na milovnici rozsáhlých příběhů. Někdy méně je více. 
  Trošku mě zklamalo, že jsem na facebooku viděla spoiler konečného rozzuzlení, takže jsem nebyla tak překvapená. Je to škoda, protože bych jinak možná dala o půl hvězdičky víc. No jo, musím i počkat do přečtení dalších dílů... Doufám, že budou lepší a nikdo už mi nic neprozradí. 
  Co se týče filmu, nebyla jsem na něm, což jsem chtěla a je mi to líto. Určitě se na něj podívám, až bude někde ke shlédnutí. Jsem zvědavá, jak se povedl, případně nepovedl. Slyšela jsem různé názory, tak uvidím, jak se mi nakonec bude líbit. 
  Asi nejsem jediná, kdo v knize viděl určitou podobnost s Padesáti odstíny. Komu však v Odstínech lezla na nervy leckdy otravná vnitřní bohyně, tak se nebojte, tady není. (Já jsem při čtení Odstínů měla větší problém s podvědomým, i když vnitřní bohyně mi taky ve trojce lezla už na nervy).
  Byla doba, kdy jsem s Tessou soucítila a viděla jakoby sebe, ale pak byla chvíle, kdy jsem jí nechápala a trochu mě vytáčela. Leckdy mi připadala taková nerozhodná, což mi vadilo. 
  Hardin byl popisován jako přitažlivý, ale přišel mi vypočítavý. Takový ten typ, kterému vždy všechno projde a dosáhne vždy toho, po čem touží... Byly chvíle, kdy jsem měla chuť mu jednu fláknout a říct: "Už se prober!" Okamžiky, kdy jsem si říkala, že se chová jako zmetek, ale také ty, kdy jsem mu celkem přicházela na chuť. 
  Celkově knížku hodnotím tak, že nebyla úplným průšvihem, ale také nic z čeho bych byla "hotová". Přesto dalším dílům šanci určitě dám. Už jen z toho důvodu, abych zjistila, jestli se něco zlepšilo. Jsem upřímně zvědavá, jak celý příběh skončí. Jedná se o vyloženě odpočinkovou četbu, takže pokud se právě nacházíte v horším životním období, tato kniha je přesně pro vás. Myslím, že se bude líbit hlavně mladším čtenářkám.

                               Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky Výsledek obrázku pro hvězdičky /Výsledek obrázku pro hvězdičky



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová