Já už budu hodná: Clara Weiss



Autorka: Clara Weissová
Originál: ICH WILL BRAV SEIN, Berlín, 2017
V ČR: Taťana Jurkovičová,  Knihy Dobrovský/Omega, 2019
Počet stran: 368
Anotace: Léto je za rohem  a studentka Juli  se přestěhuje do malé podkrovní místnosti v půvabném mnichovském  bytě. Sdílí byt s herečkou Gretou, kterou si okamžitě zamiluje. Ale hlavně, konečně může začít na plno žít. Ale Juli má čím dál tím větší pochybnosti, že s ní Greta nehraje fér, a že se pod příjemnou slupkou skrývá velmi krutý bytost. A když se objevuje první mrtvola, Juliin život se mění v peklo. Navíc Juliina nejlepší kamarádka zmizí…
  Když si to Juli uvědomí, je na útěk příliš pozdě...

  Překračovala mrtvá těla, v pravé ruce svírala meč. Po čepeli stékala krev a kapala na zem. Vlastnoručně zabila muže v uniformě. Vypadalo to, jako by si své běsnění uvědomila teprve teď. Křik ustal, pak se podívala na sebe, na své zakrvácené ruce. Potom upřela pohled k obloze, rozzuřený výraz v jejím obličeji vystřídal tichý výkřik o pomoc.

(11; str. 113)


 Vysokoškolačka Juli (neboli Juliette) se přestěhuje k divadelní herečce Gretě. Gretu mají lidi celkem rádi, proto není divu, že si ji zamiluje také Juli. Jenže není všechno zlato, co se třpytí... 

Krátce poté, co se spolu v domě "sžijí" se objeví jisté skutečnosti, které nasvědčují, že s ní Greta hraje jakousi hru. Co tají?

  Do děje zasahuje hrůzný nález - mrtvola. Navíc Juli náhle zmizí její nejlepší kamarádka. V příběhu se také setkáváme s podivnou modrookou holčičkou, která nahání studentce strach. Ani jediné písmenko zde není zbytečné... 


Zrovna chtěla udělat krok zpět, když v tom se jí něco otřelo o lýtko. Uskočila na stranu a skoro vykřikla. Nejprve si myslela, že se na chodbu zatoulalo nějaké zvíře, Ale když se podívala dolů, zjistila, že to nehybné cosi, co se opíralo o dveře, a pomalu se obracelo, nebyl pes ani kočka, nýbrž velká hadrová panenka.  

(17; str. 188) 


  Do knížky jsem se okamžitě začetla. Autorčin styl psaní mi neskutečně sedl a opravdu moc jsem si příběh užila. Za jeden den jsem se dostala do téměř poloviny knihy, což se mi moc často nestává (jen u skvělých knih).

  Knížku na recenzi jsem si vybrala proto, že se mi líbila obálka (ta zrezivělá klika je super v kombinaci s těmi dřevěnými dveřmi, které působí staře). Poté mě zaujala anotace, která slibuje velmi napínavý příběh. 

  Od dob Maminčina mazánka jsem si thrillery oblíbila. Zatím se mi do ruky nedostal jediný, u kterého bych odhadla pachatele. Asi mám šťastnou ruku nebo prostě jen špatný odhad. 



Jak říkám, za jediný den jsem přečetla něco málo před 180 stran. (Nečetla jsem celý den).
  Co téhle knize dodává ještě více mrazivější nádech (kromě běžných obětí), jsou básně, které jsou jakoby takovým úvodem do další části. Publikace má celkem šest částí, z toho pět básní. Poezie je zde neskutečně mrazivá. 


  Krutost dítěte je pouze odrazem krutosti, kterou mu způsobují ostatní. 

(IV; str. 247)



  Autorka velmi barvitě popisuje např. půdu. Když jsem četla tuto pasáž, tak jsem úplně viděla to rozžhavené slunce, které pálí do oken a částečky prachu dopadají, kam jen se jim zlíbí. 

  Co mě trochu zklamalo, byl konec, respektive poslední kapitola. Nemůžu vám říct, co přesně (vyzradila bych, jak to dopadne), ale souvisí to s jistými mými osobními zkušenostmi, o kterých tady nechci mluvit. 

  Škoda, no. Celou dobu jsem byla rozhodnutá dát plný počet hvězd. Děj měl spád, (jak mám ráda), ale ten konec z toho jsem měla nepříjemné mrazení. 

  Víte, když čtete knihy tohoto žánru, chcete, abyste se báli nebo vás minimálně mrazilo. Celý příběh je mrazivý, ale tak nějak příjemně. Bojíte se a vlastně se i bát chcete. Ale pak jsem se u poslední kapitoly bála tak, že jsem normálně přestala na chvilku úplně dýchat a jenom četla. V tu chvíli (do té doby ne) jsem si začínala přát, aby příběh skončil. (Ne, že by byl špatně napsaný, to ne. Jen mi ta poslední kapitola neudělala dobře.)

  Rozhodně se bude líbit všem, kteří mají rádi napínavé knihy. Doporučuji!

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji knihkupectví Knihy Dobrovský. 
Tak buďte hodní a nakupte tuto knihu ZDE.
Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky


.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Gabrielovo Inferno - Sylvain Reynard