Vražedné emoce: Randall Silvis

Autor: Randall Silvis
Originál: TWO DAYS GONE, 2017
V ČR: Jana Novotná, Dobrovský/ Omega, 2019
Počet stran: 496

Anotace: DOKONALÁ RODINA. 
       DOKONALÝ DŮM.
          DOKONALÝ ŽIVOT.
  Všechno je pryč. Co mohlo způsobit, že člověk, jenž je zcela spokojený a má celý život štěstí, najednou zešílí a zničí všechno, co vytvořil? To je otázka, která pronásleduje seržanta Ryana DeMarca od chvíle, co se našla mrtvá těla manželky a dětí v univerzitního profesora a autora bestsellerů Thomase Hustona v jejich vlastním domě.
  DeMarco ví - nebo si myslí že ví-, že by Huston nedokázal zavraždit své blízké. Ale pokud je nevinný, proč utíká?

Thomas Huston chtěl zabránit nevolnosti, aby ho znovu srazila na kolena, aby mu mozek otekl tak, že bude příliš velký pro jeho lebku, aby jeho srdce bylo tak plné palčivé bolesti, že by mu vyrazilo vzduch z plic. 
(9. kapitola, str. 65) 

  Představte si, že máte dokonalý život a všechno, po čem jste kdy toužili. Přesně takový život má hlavní podezřelý Thomas Huston poté, co je jeho rodina (manželka i děti) nalezena mrtvá v jeho vlastním domě. Thomas je uznávaným bestselleristou a ještě k tomu učí na univerzitě. 
  Naproti tomu vyšetřovatel seržant DeMarco si láme hlavu s úplně jinou věcí - je totiž podle určitých skutečností přesvědčen, že Huston své příbuzné nezabil. Stále mu však není jasné, proč podezřelý neustále prchá... Před čím se snaží uniknout a jaké skrývá tajemství?

  DeMarco klesl na židli, zakryl si tvář rukama a cítil, že se svět točí jako centrifuga. 
(14.kapitola, str. 101) 

  Patnáct beletrických i non-fiction knih Randalla Silvise se objevilo na žebříčcích bestsellerů New York Times, v torontském  Globe & Mail, SfSite.com, v Mezinárodní asociaci spisovatelů detektivek a rovněž na seznamech několika vydavatelů a knihkupců. 
  Silvis jako bývalý přispěvatel do časopisu Doscovery Channel napsal řadu článků a fejetonů o historii, přírodě i vědě a technice. Je také oceňovaným dramatikem a scenáristou. Žije v západní Pensylvánii, dějišti mnoha jeho děl.  


  "Sbohem, miláčku," řekl. "Omlouvám se za všechnu bolest, kterou jsem ti způsobil." 
(72. kapitola, str. 474)

  Kniha mě na první pohled naprosto uchvátila svou obálkou. Ta podle mého názoru nemá chybičku. Hrozně jsem se těšila, až si jí přečtu. 
  Ale! Když jsem knížku otevřela a začala číst, vůbec jsem se nemohla do ní asi tak prvních 30 stran vůbec ponořit. Nevím, čím to bylo. Možná mi prostě jen trvalo zvyknout si na autorův styl psaní - místy pomalejší, místy možná až moc rychlý nebo jsem prostě jen procházela nějakou "čtecí krizičkou". 
  Co se mi na knize líbí (kromě obálky) je to, že Thomas Huston je spisovatel. Mám ráda, když čtu knihu, která se sama kolem psaní točí. Dále musím ocenit námět a bezpochyby také kapitoly, které jsou zvlášť o DeMarcovi a zvlášť o Hustonovi, takže máme lepší možnost nahlédnout do psychologie jednotlivých postav. 
  DeMarco mi byl velmi sympatický. Přesto, že se věnuje povolání, ve kterém nemá moc podnětů k smíchu, rozhodně humor nepostrádá. Já jsem se tady z některých jeho hlášek smála dokonce nahlas. 
  Thomas Huston je celkem podivín, který je neustále na útěku a my (možná chvilkově ani on sám nevíme, před čím nebo a hlavně proč utíká. 
  V kapitolách o Thomasovi se dozvíme, jak on přemýšlí a jak se mu v hlavě míhají různé situace či postavy z vlastnoručně napsaných příběhů. 
  Kniha má, stejně jako ta předchozí několik částí, které jsou nazvané řekněme podle pocitů a emocí dle toho, ve které situaci se dané postavy nacházejí nebo jak se zrovna cítí.  
  Tento titul bych asi úplně nenazvala thrillerem, jedná se spíše o detektivku. Je vidět, že autor má svůj nápad sice promyšlený, ale stále má drobné "nedostatky", které musí překonat, aby jeho příběhy byly dokonalé. 
  Jak jsem už napsala výše, začátek byl tedy trochu pomalejší, ale příběh rozhodně má potenciál, proto, aby autorova další kniha byla lepší. Kdo ví, možná jsem ji jen četla ve špatné období...
  Přesto, že začátek byl slabší, knížka se postupem času rozjela a tím si naštěstí svoje hodnocení vylepšila, protože jsem se dokonce začala bavit. Proto jsem ráda, že jsem ji neodložila. Od té doby, co dělám recenze, jsem totiž zjistila, že mnoho knih může být skvělých, když jim dáte šanci třeba až na samotný konec. Rozhodně nelituju, že tuto publikaci mám v knihovničce, protože se k ní určitě postupem čau vrátím, abych zjistila, jestli jsem přece jen neprocházela nějakou čtecí krizí, která mi ovlivnila hodnocení. 
  Určitě ji však zkuste. Třeba někoho z vás bude bavit hned od začátku. Nakonec ji ve výsledku nehodnotím tak špatně. Opět jsem byla překvapená z odhalení veškerých tajemství. 
  Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuju knihkupectví Knihy Dobrovský. 
  Knihu si můžete zakoupit TADY.


Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky/
Výsledek obrázku pro hvězdičky




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová