Nástroje smrti 3: Město ze skla - Cassandra Clare

Autorka: Cassandra Clare

Série: Nástroje smrti (3. díl ze 6)

Originál: City of Glass, 2008

 V ČR: 2013, Knižní Klub

Počet stran: 480

Anotace: Clary postupně odhaluje další střípky z minulosti své rodiny a nalézá přitom spojence v tajemném lovci stínů Sebastiánovi. Valentýn sbírá veškeré své síly, aby jednou provždy zničil všechny lovce stínů, a jediná šance, jak ho porazit, spočívá ve spolupráci s odvěkými nepřáteli. Ve třetím díle série musí Clary získat vládu nad svými nově objevenými schopnostmi, aby zachránila Skleněné město, ale je to vůbec v jejích silách?

  "Nemůžeme dělat, jakoby nic," odpověděl Jace s naprostou jistotou v hlase. Já tě miluju a bude tě milovat, dokud budu žít, a jestli existuje život po životě, budu tě milovat i v něm. "

(str. 287)

Můj vztah k Shadow Hunters 

  Tady asi není třeba psát něco víc k ději, abych neprozradila víc, než je nutné. Vzhledem k tomu, že jsem na blogu nenašla recenzi na první dva díly této série, předpokládám, že zde recenze na první díly prostě chybí, a tak vám o nich napíšu pár slov nyní. K této sérii jsem se poprvé dostala asi ve svých dvanácti nebo třinácti letech, kdy mě upřímně první díl neuchvátil. Tehdy jsem ho měla půjčený z knihovny a myslím, že jsem ho tehdy ani nedočetla.
    V roce 2014, kdy jsem založila svůj první knižní blog (ještě na estrankách), jsem se sérii rozhodla dát šanci po druhé. A díl překvapivě uspěl, ale nebyla jsem z něj až tak odvařená, jak bych chtěla. Tehdy jsem Město z kostí hodnotila třemi hvězdičkami. Po několika měsících se mi do ruky (stále ještě z knihovny) dostal druhý díl Město z popela. A to byl v té době velký propadák. Musím říct, že s tímto dílem jsem  tehdy bojovala ještě více než předtím s jedničkou. Tenkrát jsem to nedočetla ani do půlky a to jsem to zkoušela dvakrát. 
  Pak přišel tenhle blog, intenzivní sledování knižního světa a knižních Instagramů. Musím říct, že teprve po dvacítce (!) jsem si svět lovců stínů oblíbila a ve stejné době mu i porozuměla. Samozřejmě jsem si děj jednotlivých dvou knih nepamatovala, jenom základní jména a nějaké události z prvního dílu, a tak jsem se pustila do čtení od jedničky. A tentokrát jsem si knihu pořídila do čtečky. Nyní po dvacítce i první díl hodnotím velmi kladně, i když je oproti následujícím dvoum nejslabší. Pak jsem začala dvojku a ta mě naprosto uchvátila. Dokonce tak, že jsem se rozhodla si pořídit sérii domů a to v tomto nádherném BOXU.  
  DŮLEŽITÁ POZNÁMKA: Box je sice překrásný, ale musela knihy z boxu vyndat, aby se opakovaným vyndáváním neponičily. Knihy v něm byly strašně natěsno. Samotný box má své čestné místo na knihovně. 
  Samotné paperbacky jsou poměrně tvrdé, pevné, což mě mile překvapilo. Navíc k sobě jednotlivé díly hezky ladí ilustracemi na hřbetě, což se mi moc líbí. Vypadají v knihovně moc hezky. Jsem moc ráda, že mám právě to novější vydání, protože mají hezčí obálky. (Ty staré se mi tolik nelíbily.)
  Nyní sérii miluju a možná právě kvůli tomu, že jsem s ní měla komplikovaný vztah o to více. 💗

    "A vím, že si myslíš, že s tebou chci být jen proto - abych dokázal, co jsem za monstrum," pokračoval. "A možná monstrum opravdu jsem. Na tuhle otázku nemám odpověď. Ale vím to, že i když je ve mně démoní krev, je pořád část mojí krve lidská. A nemohl bych tě tolik milovat, kdybych nebyl alespoň částečně člověk. Protože démoni dovedou jenom chtít. Ale milovat nemůžou. A já-"

 (str. 287-288)

  A teď ke třetí dílu. Jedná se o první díl, který jsem přečetla na poprvé. Byl plný akce, překvapivých momentů a se špetkou romantiky. Na sérii musím ocenit, že tu máme vážně hrozně moc skupin postav - lovce stínů, démony, vlkodlaky, upíry, víly a jsou zde i andělé. Nesmíme zapomenout ani na úžasného Magnuse Banea, který je čaroděj, jak už víme.   
  Série nabírá na čtivosti, i když ty kapitoly jsou poměrně rozsáhlé, co si budeme povídat. Myslím, že i to mi, když jsem byla mladší a ne tolik sečtělá, vadilo. A ten epilog? To je asi nejdelší epilog, co jsem kdy četla. Po té akci, která byla v předchozích dvou kapitolách mi přišel dost pianko, což mi vůbec nevadilo, ráda jsem si s hrdiny užila klidnější momenty a natěšila se na další díl. Dle mého názoru to mohla autorka klidně tady skončit a nenatahovat to do dalších 3 dílů. Takový konec by se mi celkem líbil, ale pochopitelně se těším na další dobrodružství. 
  Je znát, že autorka ve psaní už urazila nějakou cestu a udělala určitý pokrok. Rozhodně se mi líbily překvapivé zvraty a jak mě mystifikovala. Myslíte si, že víte, jak si určitá situace stojí, ale nevíte vůbec nic. 
  Sebastián mi ze začátku nepřišel až tak hrozný, jak jsem o něm všude četla, ale postupem čtení se můj názor na něj měnil. Jo, všechny komentáře měli pravdu - je to hajzl.  Na druhou stranu víme, že bez záporáků není dobrý příběh, ne? 😀 A pořád si stojím za tím, že je snesitelší než Valentýn. Toho vyloženě nemůžu vystát. U Sebastiána jsem zatím u bodu, že ho nemám ráda. 
  Kdo na mě v tomto díle zapůsobil, byl Jace. Do toho jsem se vyloženě zamilovala. Trošku mě mrzí, že se v tomhle díle Magnus Bane mihne a nedostává zde tolik prostoru, kolik bych si přála. Je zajímavý a myslím, že si zaslouží víc. 
  Clary taky udělala ve svém chování určitý pokrok. Přijde mi vyspělejší. A Simon? To je miláček. Naproti tomu Isabela se chová jako povýšená měkkota s image drsné holky. Občas jsem měla chuť jí jednu vrazit, aby se probrala. 😅
  No, jsem zvědavá, co si pro nás Cassandra přichystala ve Městě padlých andělů. Na databázi knih je toto snad nejhůř hodnocený díl ze série, tak uvidíme, co na něj řeknu já. Doufám, že se z Nástrojů smrti nestanou Nástroje nudy, jak sérii ze srandy nazývalo moje mladší já. 😂 Tento díl si prostě musíte přečíst. A pokud jste sérii ještě nečetli nebo s ní máte komplikovaný vztah stejně, jako kdysi já, dejte jí ještě šanci. Fakt za to stojí. 💖

Hodnocení: ⭐⭐⭐⭐⭐
  

  




 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

MINI RECENZE: Petr a Lucie - Romain Rolland

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová