Příšerné tchyně - Anna Jansson




Autorka: Anna Jansson
Originál: SVÄRMÖDRAN UTAN GRÄNSER, Norstedts Publishing Group, 2016
V ČR: Adriana Kubrychtová, Dobrovský/Omega, 2018
Série: Bohyně osudu ze salónu d´Amour (2. díl)
Počet stran: 368

Anotace: Z pohádek známe většinou zlé macechy. Ve skutečnosti by se měl člověk mít na pozoru spíše před tchýněmi. To napadá Angeliku Lagermark v těch nejhorších chvílích. Před půl rokem chytila na svatbě kytici a vlastní svatby měla plnou hlavu, ale teď  si už není tak jistá. je Magnus ten, s kým chce strávit zbytek života? S jeho matkou Judith, která se k Angelice nečekaně nastěhovala kvůli vytopení vlastního bytu vodou z prasklého akvária, zbytek života strávit rozhodně nechce. 
  Angelika provozuje kadeřnický salon na Gotlandu, ovšem ve skutečnosti se věnuje ještě jiné činnosti: pomáhá lidem najít lásku. Nikdy není náhoda, vedle koho se v salonu d´Amour posadíte. Jedná se totiž o pečlivě naplánované setkání. A samozřejmě nikdy není pozdě na nalezení toho pravého. 
  Kniha Příšerné tchyně volně navazuje na úspěšný román Bohyně osudu ze salonu d´Amour

   Zamilovanost u mě přerostla v lásku. Zamilovanost je sobecká a chce všechno. Láska si přeje pro milovaného jen to nejlepší. Ale nejsem žádný anděl, co se obětuje. Nechci být bez něj. Cítím se  toho zmatená. 
(Pediculus capitis, str. 66) 

  S Angelikou Lagermark jsme se již v předchozím díle seznámili. Poznali jsme, že i přes osobní trable je hodnou ženou, která miluje svou práce a o své zákazníky se pečlivě stará. Angelika není pouze kadeřnicí, nýbrž když přijdete do jejího kadeřnictví s problémem s láskou, ona ho vždy vyřeší. Zkrátka ví, jak na lásku. I proto se jí říká Bohyně osudu. 
  Před časem i tato žena našla svého milovaného. Tato událost jí logicky pomohla k tomu, aby se mohla lépe vypořádat s těžkostmi osudu. Potkala totiž Magnuse a jeho bratra Rickyho. Do Magnuse se zamilovala. Nyní však čelí otázce, jestli tento vztah bude ideální i v budoucnu. 
  Do toho se k Angelice přistěhovala Magnusova matka Judith, která si omylem vinou prasklého akvárka vytopila vlastní byt. A tím hlavní hrdince začíná peklo. Judith totiž pořádně zamíchá kartami...

  Judith pokračuje: "Neházejte fén z okna na chodník z vyšších výšek, než doporučuje výrobce. Nepolykejte kabel. Poranění zubů vzniklé orální galvanizací mezi kovem plomb a měděnými dráty kabelu nebude hrazeno."
                                                                                                (Bezpečnost především, str. 196)



  ANNA JANSSON vyrůstala s knihami. Všechny, které napsala - kriminální romány, dětské knihy i literaturu faktu -, jsou prostoupeny duchem pohádkových příběhů. Mnoho let pracovala jako zdravotní sestra. Její prvotinou byly příběhy lidí, které potkala v nemocnici. I do kriminálních příběhů dokáže vložit současné etické problémy, týkající se vztahu lidí  k životu a smrti.
  Kromě psaní románů pořádá také přednášky o etických otázkách zdravotní péče a na toto téma napsala řadu knih.
  Její kniha Podivný pták (Främmande fågel) byla v roce 2006 nominována na cenu Glasnyckeln, cenu pro nejlepší skandinávský kriminální román. Podle jejích předloh byla natočena celá řada celovečerních a televizních filmů, které měly úspěch ve Švédsku,  Německu i Spojených státech.

  Zařídím to. Běž do té lékárny a pospěš si, ať jsi zpátky dřív, než začnu být nervózní a budu stříhat lidi i do uší.                                          
("Berete nějaké léky na předpis?", str. 215)


    Zhruba v březnu tohoto roku jsem na blog dávala recenzi na první knihu od autorky. Angeliku Lagermark jsem si zamilovala již po přečtení prvního dílu. Hlavní hrdinka mi, jak už jsem psala v první recenzi, silně připomínala Bridget Jonesovou.
  Druhý díl mě, na to, že bývají většinou vycpávkové, bavil možná ještě o trochu víc než jednička. To je důkazem toho, že si série zaslouží vaší pozornost. Ani v tomto díle nechyběly vtipy. Humor však není jediným pocitem, který se v knize objevuje a ovládá vás při čtení  - vyskytují se zde i vážné situace a problémy. I když tuto knihu může někdo označit za červenou knihovnu, já bych se spíše přiklonila k názoru, že jde o takový náhled do života jiných osob. Podle mého názoru je tato publikace zkrátka o životě obyčejné ženy - kadeřnice.
  To je jeden z důvodů, proč se mi série tak líbí. Navíc díl od dílu má hezčí obálku. Přiznám se, že byly chvíle, kdy jsem měla Judith chuť přetáhnout, ale většinu času se mi spíše líbila, protože mi přišla celkem vtipná. Na druhou stranu mě přímo iritovala svými řečmi směrem k Angelice. Bylo mi jí zkrátka líto.
  Nad čím jsem se musela pousmát bylo, že když jsem knihu dočítala, byl dvanáctý prosinec a stejně tak měla tohle datum i Angelika. Nejvíce jsem si kromě hlavní postavy oblíbila kluka jménem Folke.   Z celé knížky mi bylo nejvíce líto právě jeho. (Kdo četl, ví proč).
  Autorčin styl psaní mi vyhovoval, knížka se mi četla dobře, působila mile a celkově mi zlepšila náladu. Byla jsem ráda, že Ricky už nebyl takový blbeček jako v prvním díle. Nyní mi přišel celkem sympatický a vůbec mi nevadil.
  Jak jsem v prvním díle měla celkem ráda Magnuse, nyní bych ho za některé věci nejradši propleskla. Co si o sobě vůbec myslel?!
  Kniha je nenáročnou oddechovkou, která mi ovšem pomohla, aby se díky konci lépe navnadila na vánoční náladu a ukázala mi, že syndromem druhých dílů rozhodně (jako jedna z mála) netrpí. Rozhodně doporučuji všem ženám a dívkám, které hledají vtipnou, nenáročnou četbu s nádechem romantiky. Nutnost pro fanynky série!
  Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Knihám Dobrovský/Omega. 
Knihu můžete zakoupit ZDE nebo ZDE.

Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky/Výsledek obrázku pro hvězdičky


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová