Přízraky Brynn Wilderové - Wendy Webb

Autorka: Wendy Webb

Originál: The Haunting of Brynn Wilder, 2020

V ČR: Jitka Fialová, Vendeta, 2022

Počet stran: 312


Anotace: Hrdinkou tohoto románu o lásce, smrti a žalu je žena, která právě ukončila jednu kapitolu svého života. Brynn Wilderová, jež učí na univerzitě současnou americkou literaturu, se po matčině skonu uchýlí na léto do Whartonu, turisty oblíbeného městečka na břehu Hořejšího jezera, jímž prochází hranice mezi USA a Kanadou, aby si odpočinula a nabrala síly. 

  V útulném hotýlku se spřátelí s několika svéráznými lidmi - s LuAnn, jeho výstřední majitelkou, těžce nemocnou Alicí, o kterou se stará manželská dvojice s nevšedním příběhem, či s Dominicem, mladým mužem s úsměvem filmové hvězdy a fascinujícím tetováním po celém těle. ¨

  Brynn však brzy pocítí na vlastní kůži, že v tomto domě s dlouhou historií se odehrává cosi záhadného, snad i děsivého. Alice nevysvětlitelně ví o všech  ostatních věci, o nichž se neměla kde dozvědět. Zlé sny a šeptající hlasy, doženou Brynn do pokoje zamčeného pro letošní sezonu poté, co v něm v zimě někdo neznámý zemřel, i když měl hotel zůstat na několik měsíců pustý a prázdný. Hlavní hrdinku navíc neodolatelně přitahuje potetovaný Dominic, přestože byla varována, že mu v patách kráčí smrt. 

  Brynnina přítelkyně Kate, jejíž příběh vyprávěl bestseller Dcery jezera, ve Whartonu na Hořejšího jezera našla štěstí, skvělou práci a životní lásku. Co zde ale osud přichystal pro Brynn? 


  Začátek knihy: Každého něco pronásleduje. Přízrak cesty, kterou se nevydal. Pocit křivdy vězící hluboko v duši. Tvrdá slova, jež pálí a řežou ještě dlouho poté, co jejich jed odvál vítr. 

(Prolog, str. 7) 

  S autorkou jsem se setkala poprvé. Musím přiznat, že mě kniha zaujala svou obálkou a tvrzením, že se jedná o mysteriózní příběh s prvky hororu, to byl hlavní důvod, proč jsem knihu koupila. Že je tato kniha vlastně volným pokračováním jsem zjistila až doma. Měla jsem obavy, že příběh nepochopím, ale zároveň jsem se na knihu těšila tak moc, že jsem zkrátka neodolala a udělala výjimku, které se vyhýbám - začala jsem číst. Ve čtení sérií (a to i detektivních) jsem zásadová a čtu poctivě od prvního do posledního dílu. Dokonce i když se jedná pouze o volné pokračování jako zde v tomto případě.

  Již po pár stranách jsem dostávala dojem, že to, že jsem nečetla předchozí knihu nebude vadit a ten dojem jsem si zachovala celou dobu čtení. Příjemné překvapení,. Všechno jsem pochopila. Možná je to i tím, že jsem se ke knize rozhodla přistupovat jako k samostatné knize. Stejně se celý děj točí hlavně okolo Brynn, Kate je tam spíše okrajově.

 Většinou se snažím brát různé tvrzení na obálkách a různé recenze známých osobností se snažím brát s rezervou, ale co si budeme povídat, určité lákadlo to je. 😃 Tady na mě třeba zapůsobilo to tvrzení mysteriózní příběh s prvky hororu. Po přečtení musím říct, že zde je tvrzení pravdivé a nezklamalo. Příběh je více mysteriózní, ale strašidelné okamžiky zde jsou taky. Při čtení se mi vybavila scéna z filmu V zajetí démonů 2.  

V příběhu nechybí ani romantická až lehce erotická linka. Řekla bych, že to knihu dělá trošku multižánrovou. 😉 celou dobu jsem si kladla otázku, co s příběhem autorka zamýšlí. To mi nebylo jasné až do kapitoly 38/40. V poslední kapitole mi to všechno seplo a řekla jsem si, že Wendy román pěkně vymyslela, i když se nad tím koncem musíte trošku zamyslet. Je poměrně zvláštní a neobvyklý. To mi vůbec nevadí. Naopak. Tím koncem se kniha stává velice originální.

  Překvapení přišlo ve chvíli, kdy jsem očima přelétla poděkování, kde jsem si přečetla, že Alice je inspirovaná skutečnou ženou., dokonce s dotyčnou ženou, která pro autorku byla inspirací, Wendy strávila jedno léto. Líbí se mi, s jakou pokorou autorka líčí boj s nemocí a jak nezapomíná jak na nemocné, tak i na jejich blízké. O téhle nemoci už jsem pár věcí četla a vždycky je mi strašně líto všech, kteří se s tím musí potýkat. Tímto bych chtěla vyjádřit podporu všem, kteří se o někoho takového starají - myslím na vás, držte se. 💗

  Uznávám, že kniha nebude sedět každému, ale mě se líbila. Je napsaná velice čtivým stylem, který vás chytne a nepustí. Kapitoly nejsou dlouhé, takže to je taky velké plus. Navíc kniha není dlouhá. Přece jenom musím přiznat, že mi ten konec přišel trošku rychlý, ale zase vzhledem k okolnostem to chápu.  Ale musela jsem to zmínit, protože to byla věc, která mi proběhla hlavou, když jsem dočítala. 

  Na závěr se musím omluvit, že tahle recenze je poměrně krátká a některých odstavcích i přeskakuju z jedné věci na druhou, ale myslím, že to jen svědčí o tom, že se mi kniha líbila. Tento článek píšu spontánně a bez poznámek, protože mě děj tak bavil, že jsem je zkrátka nestíhala ani zaznamenávat. Doporučuju.

Hodnocení: ⭐⭐⭐⭐  

 "Jste silnější, než si myslíte," řekla. "Láska nikdy neumírá, Brynn. Láska je všechno." A potom zmizela, přímo před očima mi bledla, až se ztratila úplně. A v tu chvíli jsem věděla, že s ní odešla i část mne. 

(kapitola 38, str. 298) 



 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

MINI RECENZE: Petr a Lucie - Romain Rolland

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová