Dívka na kusy - Kathleen Glasgow



Autorka: Kathleen Glasgow
Originál: GIRL IN PIECES, 2016
V ČR: Kamil Šivák, Dobrovský, Omega, 2018
Počet stran: 416

Anotace: Charlotta Davisová je na kousky. Je jí teprve sedmnáct a už ztratila skoro všechny blízké. Ale ví, jak na tuto ztrátu zapomenout. Mysl jí otupí skleněné střepy. Nemusí pak myslet na otce a řeku. Nebo na nejlepší kamarádku, ze které je teď chodící zombie. Nebo na svou matku, která o ni nestojí. 
Ačkoli s každou novou jizvou ztvrdne Charlottino srdce o trochu víc, přesto to stále tolik bolí. Bolí to však dost, abyste na to nemysleli, což je někdy jediná cesta, jak najít cestu zpět od okraje propasti.
Velmi dojemný příběh o dívce, jíž vzal okolní svět skoro vše, na čem jí záleželo, a o naději, která jí pomohla postavit se zpět na nohy.

  A wow, tvoje paže, Charlie. To sis udělala sama? Je to krásný. Sice mě to trochu děsí, ale je to krásný. Včera jsem potkala v obchodě s cédéčky jednoho kluka jménem Mikey. Byla jsi tam? Jasně, stačí se na tebe kouknout. Pozval nás obě k sobě domů. Půjdeš? Má andělsky modrý oči. 
                              (str, 82)

  Kniha pojednává o dívce jménem Charlotta Davisová, která má velice složitý život vedený krutým osudem. Pokaždé, když si někoho oblíbila, zanedlouho ho ztratila. Charlotta  od té doby celkem tichá, řekla bych až uzavřená a jediné, co vidí jako východisko své "bezvýchodné" situace, jsou střepy z rozbité sklenice. 
  Tato kniha však není jen o Charlotte, pomocí příběhu můžeme sledovat osudy mládeže, jenž má podobný, ne-li dokonce stejný problém.
  Příběh je napsán v ich-formě, takže se čte celkem jednoduše, i když se člověku často svírá srdce při pomyšlení, že by někdy měl zažít byť jen čtvrtinu toho, co hrdinové této smutné knihy. 

  "Žádné drogy, chlast a mlčení. Budeš se muset hodně snažit, Charlotto, aby ses vyhnula starým zvykům. Zvyk je železná košile, a to i přesto, že nám může působit bolest. Právě kráčíš do neznáma." 
                                                                                                           (str. 108)

  Kathleen Glasgow je vědecká pracovnice spolupracující s The Writer´s  Almanac. Kniha Dívka na kusy je její prvotinou, která se stala mezinárodním bestsellerem.
  Žije v Tucsonu v Arizoně.  

  Lidi vás můžou ošálit slovy. Překroutit vše, co jste řekli. Přinutí váš myslet si, že potřebujete věci, které ve skutečnosti nepotřebujete. Nejdřív vás slovy uchlácholí a pak zaútočí.
                                                              (str. 246 - 247)

  Na knize mě jako první zaujala obálka. Po přečtení anotace jsem se rozhodla, že autorce dám šanci. Nevěděla jsem, co od knihy čekat, protože jsem na toto téma ještě nikdy nic nečetla, ale chtěla jsem vyzkoušet něco nového.
  Pokud jde o to, jestli mě kniha svým příběhem překvapila, pak svůj úkol splnila. Překvapila. A ne málo.
  Vlastně jediné, co jsem od děje čekala bylo, aby kniha byla silná. Aby uměla zasáhnout. Do hloubky. Mám ráda, když se mi příběhy "zapíšou pod kůži". Opět splněno.
  Kniha je velmi čtivá, především, jak už jsem psala výše - díky ich-formě, díky níž se můžete lépe vcítit do hlavní postavy: Charlotte Davisové.
  Takže - abychom si to shrnuli - výborná čtivost, zajímavá obálka, celkem originální; neotřelý námět.
  Co mi na téhle knize vadilo, bylo poměrně velké množství sprostých slov. Podle mého názoru nejvíce se jich nachází v první části knihy - Zrodila se dívka. Na tento faktor jsem si musela zvykat takřka celou první část. Přesto mě tato slova neodradila a nakonec jsem vše nějak překousla a najednou jsem byla na konce knihy...
  Knihu bych doporučovala, je o naději mladé dívky, která měla těžký život; přesto toužila po lepším; nevzdala se naděje a šla si za svým. Je o životě, který, jak doufám, nikdo nikdy z mých blízkých nebude vést...
  Příběh náladu rozhodně nezlepší, takže pokud máte špatnou náladu či depresi, raději de do knihy nepouštějte.  Kniha je určena pro všechny, kteří mají rádi silné příběhy a nebojí se uronit slzu.
  Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Knihám Omega a  Knihám Dobrovský.
Knihu můžete zakoupit ZDE nebo ZDE.

Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Gabrielovo Inferno - Sylvain Reynard