Něco mezi tím - Melissa de la Cruz

Autorka: Melissa de la Cruz
Originál: SOMETHING IN BETWEEN, 2016
V ČR: Zuzana Izquierdo Montes, Dobrovský/Omega, 2018
Počet stran: 464

Anotace: JAKO BY PODE MNOU ZELA PRÁZDNOTA, JAKO BY VŠECHNO, ČEHO JSEM DOSÁHLA, NEEXISTOVALO, RVE MĚ TO NA KUSY, DRTÍ. KDO VLASTNĚ JSEM? KAM PATŘÍM?
  Jasmine Santosová vždy dokázala naplnit veškerá očekávání. Je oblíbená, pilně studuje, její filipínští rodiče na ni mohou být pyšní a je připravena přijmout ocenění ve formě stipendia na vysoké škole.
  Ale pak se vše zbortí. Ocenění státním stipendiem a pozvánka všem nominovaným její rodiče přinutí, aby jí prozradili pravdu - jejich před několika lety vypršela. Celá její rodina zde žije ilegálně. To znamená, že nebude žádné stipendium, možná ani univerzita, a na obzoru je hrozba deportace.
  A tak se z Jasmine poprvé v životě stává rebelka... 

  Život může být kouzelný. 
(11; str. 118) 

    Představte si hodnou holku s výbornými studijními výsledky, oblíbenou; prostě ve všem perfektní. Přesně taková je naše hlavní hrdinka Jasmine Santosová. Hned v úvodu knihy se dozvídá, že byla přijata na vysokou školu se stipendiem, na kterou tak tvrdě dřela. Jenže to má jeden háček...
  Když totiž přijde domů a tuto báječnou novinu oznámí svým rodičům, velmi ji zarazí, že jsou najednou skleslí. Brzy na to se Jasmine dozví, že rodině vypršela víza a nemohou tudíž v Americe zůstat. Není se co divit, že tato událost postavami pořádně zamává.
  Po celý zbytek knihy sledujeme boj jedné dívky s úřady, které vyhrožují, že se Jasmine bude muset i s rodinou vrátit na Filipíny a zničením tak všech nadějí, které hrdinka měla. Jasmine totiž nebojuje jen za své sny... Bude deportovaná? Ustojí to nebo se zhroutí?

Postrádám své kamarády, ale zdá se, že já jim nescházím.
                                                                                                         (29; str.  294)

  Melissa je bývalá editorka módních časopisů, psala pro New York Times, Marie Claire, Harper´s Bazaar, Glamour, Cosmopolitan, Allure the San Francisco Chronicle, 
McSweeney ´s, Teen Vogue, CosmoGirl! a Seventeen. Jako odbornice na módu a trendy se objevila také na CNN, E! Fox News.
  Vyrůstala na Manile, poté se s celou rodinou přestěhovala do San Francisca, kde vystudovala střední školu the Convent of the Sacred Heart.
  Na Kolumbijské univerzitě pak získala titul v oboru historie umění a angličtiny. Dnes se svým manželem  a dcerou žije v Los Angeles a Palm Springs.

  Žádné "zásluhy"  neexistují, co se vztahů týká. Člověk prostě přijímá lásku, které se mu dostává, a považuje se za šťastného. 
                                                                            (30; str. 313) 

  S autorčiným stylem psaní jsem e seznámila až prostřednictvím této knihy, která mě na první pohled zaujala svým námětem i obálkou. Na téma přistěhovalců jsem ještě nic nečetla (žádnou knížku), takže jsem měla o to větší důvod si jí přečíst. 
  Po pravdě jsem moc ráda, že jsem to udělala. I když měla ze začátku na můj vkus trošku pomalejší rozjezd, ve výsledku se mi hodně líbila. Jsem ráda, že jsem ji neodložila. Co se týče Jasmine, bylo mi jí hrozně líto. Ona tak dřela, aby se dostala na vysokou a pak se najednou dozvěděla, že se jí ten sen může zhrotit. Přiznám se narovinu - nejspíš by mě v podobné situaci klepla pepka. 
  Mou nejoblíbenější postavou překvapivě nebyla samotná Jasmine, jako tomu většinou u nejhlavnějších postav bývá, ale Royce. Kdo je Royce, to už si budete muset sami přečíst. Byl prostě báječný.
  Myslím, že knih na podobné téma není tolik, což je celkem škoda, protože je celkem sledovat už jen vývoj dané postavy za podobné zkušenosti. (Nebo o nich alespoň nevím, tolik se o těchto knihách nemluví).
  Knížku jsem měla přečtenou již v úterý, ale nějak mi nezbyl čas, abych článek dopsala. Upřímně nevím, proč jsem čtení tohohle příběhu tak dlouho odkládala. Poslední dobou pozoruji, že se mi tahle skutečnost děje celkem často. - Na knížky jsem zvědavá, ale dlouho je odkládám a nevím, proč. 
    Obálka knížky se mi hrozně líbí, protože z ní úplně dýchá léto, což pro někoho, kdo miluje teploučko, není vůbec na škodu při současném počasí... 
  Abych se ještě vyjádřila k tomu, která postava mi vůbec nesedla, tak jím byl opět kluk - přesněji řečeno bratr Royce.  Namyšlený frajírek, který musí mít všechno a všechny. S ním bych se ani náhodou nechtěla v životě setkat. 
  Autorčin styl psaní je celkem čtivý. Do posledních kapitol jsem nevěděla, jak tedy celá záležitost skončí. To je něco, co na knihách velmi cením - to napětí že nevím, jak příběh skončí. Myslím, že děj chytne za srdce. 
  Co se mi na knize dále líbí, je, že na začátku každé kapitoly se nacházejí citáty známých osobností, které se k dané části dle mého názoru perfektně hodí a knihu skvěle obohacují. 
  Knihu bych doporučila všem, kteří mají rádi příběhy o životě a nevadí jim pomalejší začátky. Dokonce byla i situace, která mě šokovala. 
  Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Knihám Omega/Dobrovský. 
Knihu můžete zakoupit ZDE nebo ZDE.

                                                            Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky










Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Gabrielovo Inferno - Sylvain Reynard