Lord John a Ďáblovy ruce: Diana Gabaldon

Autorka: Diana Gabaldon
Originál: Lord John and the Hand of Devils, 2007
V ČR: Kateřina Heřmanová, Knihy Dobrovský/Omega, 2019
Série: Lord John Grey (4. kniha)
Počet stran: 328

Anotace: V povídce Lord John a Klub pekelného ohně zahlédne lord John ve dveřích klubu pro gentlemany neznámého muže - a rozruší ho zoufalá prosba, aby se setkali v soukromí. To je impulz, který lorda Johna zavede do bludiště politické proradnosti a do rukou nebezpečně zhýralého utajovaného spolku.
  V novele Lord John a sukuba se angličtí vojáci, kteří bojují v Prusku, děsí smrtícího stvoření, které se zjevuje v noci. Lord John je povolán, aby celou záležitost prověřil, a brzy si uvědomí, že ze všech přízraků, které člověka straší, není žádný děsivější než ten, který vychází z lidského srdce.
  V novele Lord John a přízrak vojáka se lord John náhle ocitá uprostřed vyšetřování záhadného výbuchu těla na bitevní poli. To ho nakonec přinutí, aby se utkal s vlastními přízraky - a zdrcující možností, že mezi důstojníky ozbrojených sil Jeho Veličenstva se ukrývá zrádce.

"Nikdy neuspokojíš ženu," řekla tiše. "Každá, co s tebou bude sdílet lože, odejde po jediné noci a bude tě proklínat." 

(Lord John a sukuba; Čarodějnice, str. 164)

  Kniha se skládá ze tří příběhů, které napsala známá a velice oblíbená spisovatelka Diana Gabaldon - autorka populární série Cizinka a spin-off série s názvem Lord John Grey. Anotace nás s jednotlivými z nich seznamuje, takže asi nebudu zacházet do bližších detailů, abych něco neprozradila. Pojďme se raději podívat na to, jak se knížka líbila. 

  Peklo musí být plné hodin, tím si byl jistý. Koneckonců na světě nebylo žádné mučení, které by nemohlo být ještě zhoršeno rozvažováním nad tokem času. Veliké stojací hodiny na konci chodby měly obzvláště pronikavě pronikají tik-tak. Lordu Johnu Greyovi se zdálo, že odrážejí jeho vlastní nezadržitelné údery srdce, z nichž každý byl krokem na cestě ke smrti.

(Lord a přízrak vojáka; Část I.; Vyšetřování; str. 174)

  Klub pekelného ohně je prvním příběhem z této vizuálně poměrně tenké publikace. Na této povídce bych ocenila, kdyby jí autorka více rozepsala, poněvadž má jen 3 krátké části, což není nic moc, vezmeme-li v úvahu že pořádné zvraty jsou pouze v první a ve třetí části z těch tří. Prostředek je politika, což mi osobně moc nevadí, ale také se nejedná o žádnou hitparádu. Abych děj jenom nekritizovala, tak musím vyzdvihnout neskutečnou čtivost a možná právě proto, že je příběh krátký, se u čtení nenudíte, i když je tam to politikaření.  
  Sukuba se dělí do 8 kapitol a jedná se pro změnu o novelu, což jí propůjčuje delší a tedy i o něco málo propracovanější vzhled. Novela je opět čtivá. Vyskytují se zde nové postavy, z nichž některé pořádně zamíchají dějem. Objevují se zde fantasy prvky, které dle mého názoru znepokojí hlavně muže. Je zde také určitá detektivní zápletka, přičemž jsem byla mírně zklamaná z odhalení konce, ale i tak se mi Sukuba líbila více než Klub pekelného ohně. Paradoxně mi přišlo více strašidelná jiná věc, než ta, která asi původně měla vystrašit. Nebudu spoilerovat, co. Jdeme dál. 
  Přízrak vojáka je také novela, která je opět rozdělená na tři části. Řekla bych, že tentokrát se jedná spíše o historickou detektivku. Podle mého názoru byla tato novela nejvíce dějově propracovaná a také se mi nejvíce líbila. V ději mě zásadně naštval reverend (fakt hrozně, je to vůbec duchovní?!). Co se týče děje, byl svižný, čtivý a nemohla jsem přestat číst. Byla jsem hrozně zvědavá, jak to celé dopadne. Konec vás asi překvapí, (já byla překvapená), ale určitě vás co se týče závěru okouzlí temnější atmosféra. Autorka tento příběh psala speciálně pro tuhle sbírku. Myslím, že jí Přízrak vojáka sedl nejvíce. 
  Tom Byrd byl zlatíčko. Zde jsem si ho zamilovala. Právě tato postava je v knížce celkem hodně, takže kdo má tuhle postavu rád, stejně jako já, rozhodně se po knížce podívejte. 
  Když se na titul podívám celkovým pohledem, vyjde mi že spisovatelka píše lépe romány, ale to vůbec neznamená, že jsou Ďáblovy ruce špatné. Já jsem si čtení i přes některé nedostatky užila a měla jsem knihu přečtenou během tří dnů, což mě samotnou překvapilo. Kromě již zmiňované čtivosti se zde mihne i chvilkové napětí. Je zde absence romantiky či sexu, což je ideální pro ty z vás, kteří toto příliš nevyhledávají. 
  Celkově bych knížku doporučila, protože i když mi něco trošku vadilo, nenudila jsem se a bylo to příjemné trávení času se známými postavami. Rozhodně se těším na další Dianin počin. Není žádný tajemstvím, že se mi od autorky více líbí Cizinka ale i tato série je fajn. A pokud se zde najde někdo, kdo má tuto sérii radši, bude určitě velmi spokojen. U této knížky jsem si skvěle odpočinula a zkrátila si čekání na další díl ze série Cizinka. 
  Pro autorčiny fanoušky (jako jsem já), je tato knížka jistě vítanou volbou a neměl by vám ani tento titul chybět v knihovně. Jedná se o příjemné zpestření čtecích chvil.
  Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji knihkupectví Knihy Dobrovský.
  Pro Ďáblovy ruce sáhněte SEM.
Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky




Komentáře

  1. Osobně povídkové knihy moc nemusím, ale jedná se o Dianu Gabaldon a lorda Johna, takže.... Není co řešit. :)) Kniha na mě už čeká doma. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

MINI RECENZE: Petr a Lucie - Romain Rolland

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová