Bohyně osudu ze salonu d'Amour - Anna Jansson



Autorka: Anna Jansson
Originál: Ödesgudinnan på salong d'Amour, Grand Agency, Švédsko, 2014
V ČR: Adriana Kubrychtová, Dobrovský, Omega, 2018
Počet stran: 384

Anotace: Tady, kousek od starého Jižního náměstí, mám kadeřnictví. Pokud jste kolemjdoucí, prosím vstupte. Když budete muset chvíli počkat, nabídnu vám mátový a bezinkový čaj ze své zahrádky. Dívám se na vás do zrcadla a přemýšlím, jak nejlépe vám mohu pomoci. Mé nůžky jsou jako kouzelnická hůlka. Mé barvy vás dokážou změnit k nepoznání, pokud chcete.
Když sedíte v křesle a já vás zakryju pláštěm, moje první otázka je vždy stejná: Co pro vás mohu udělat? A tím nemyslím jen vaše vlasy. Mám na mysli: Co mohu udělat pro váš život? K dispozici mám dvě otočné židle a nikdy není náhoda, že vedle vás sedí právě ten, kdo tam sedí...
  Při čtení tohoto romantického románu se budete smát i plakat dojetím. Anna Jansson, jež je dobře známá díky sérii detektivek, se pustila na zcela neznámé pole románů pro ženy.

 Nejdůležitějším předpokladem úspěchu, nehledě na to, v jaké oblasti chcete uspět, je odvaha neuspět.
     (Mít odvahu neuspět, str. 35)

  Hlavní postavou je žena jménem Angelika  Lagermark, která vlastní kadeřnictví. Je jí 48 let a zdá se jí že jediným smyslem jejího života je práce a pomoc druhým ve vztahu. Nicméně, svou práci má natolik ráda, že nepřízni osudu příliš nepoddává. 
  Pomocí vyprávění Angeliky máme možnost sledovat hned několik osudů postav a lépe si tak prohlédnout život v celkem poklidném městečku. Prakticky žádnou postavu si nejde nezamilovat...
Postupně, jak dny plynou a Angelika dává dohromady čím dál tím více lidí, si uvědomuje, že jí určitý druh něhy také přeci jen schází ale je si přitom jistá, že na vztah po minulých okolnostech není připravena...
  Ve městečku se však koná ples, kde potkává zajímavého a podle ní celkem pohledného muže. Dá mu šanci? Překoná v sobě strach z neúspěšného vztahu? Nebo se ten neznámý ukáže být někým docela jiným, než za koho ho v tu jedinou noc měla? Více se dozvíte, když si tuto knihu pochopitelně přečtete. Tak hurá do toho!

   "Máááááš filcíky, tlustoprde?" Zazní z klece, kam byl právě Pan Fox zavřen. To si všimnu, až když rozsvítím lampu v obýváku. "Tlustoprde. Tlustoprde." Kakadu zní jako jako Rickyho síťová rétorika. Dojde mi, že ho to musel naučit on.
(Obratník kakadua, str. 147)
ANNA JANSSON vyrůstala s knihami. Všechny, které napsala - kriminální romány, dětské knihy i literaturu faktu -, jsou prostoupeny duchem pohádkových příběhů. Mnoho let pracovala jako zdravotní sestra. Její prvotinou byly příběhy lidí, které potkala v nemocnici. I do kriminálních příběhů dokáže vložit současné etické problémy, týkající se vztahu lidí  k životu a smrti.
  Kromě psaní románů pořádá také přednášky o etických otázkách zdravotní péče a na toto téma napsala řadu knih.
  Její kniha Podivný pták (Främmande fågel) byla v roce 2006 nominována na cenu Glasnyckeln, cenu pro nejlepší skandinávský kriminální román. Podle jejích předloh byla natočena celá řada celovečerní h a televizních filmů, které měly úspěch ve Švédsku,  Německu i Spojených státech.

Nejkrásnějším slovem je usmíření.

(str. 306)

 Na tuto knihu jsem se velice těšila. I když jsem předpokládala, že se bude jednat o oddechovou romantiku. Mám takové příběhy celkem ráda.
 Ne! Tato kniha byla ještě daleko lepší, než jsem čekala. Nejenže má krásnou obálku, která ve skutečnosti vypadá mnohem lépe, než jak ji můžete vidět na počítači, ale je i velmi humorná, velice čtivá, propracovaná. A co víc - autorka dokázala vytvořit i WAU moment. Něco takového jsem, než jsem se vůbec do samotné knhy pustila, naprosto nečekala. Postavy mi připadali jako staří přátelé. Nejvíce jsem si oblíbila Angeliku, Jessicu a papouška kakadu, který mě svýma filcíkama dokázal pořádně rozesmát.
  Angelika mi trochu připomínala Bridget Jonesovou, kterou znám zatím jen z filmů, ale myslím, že Angelika je oproti Bridget daleko větší číslo.
  Dále se mi v příběhu líbila postava Sindibáda a celkové vyovrazení jeho ne právě nejlepšího osudu.
  Na knihu už jsem nalákala mamku, které jsem včera slíbila, že jí knihu co nejdříve půjčím. Vůbec jsem se u knihy nenudila, pořád se objevovaly nové skutečnosti, humorné situace, ale musím prozradit, že zde nechyběla ani docela velká detektivní zápletka.
  Mám opravdu velkou radost, že jsem si knihu přečetla  a může vlastnit čestné místo v mé knihovničce, kam si rozhodně zaslouží patřit. Moje radost se po dočtení ještě zvýšila tím, že jsem se dozvěděla, že nakladatelství Omega plánuje vydat ještě další díl, protože vím, že si ho nesmím nechat ujít. Kniha rozhodně stojí za přečtení. Doporučuji!
  Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Knihám Omega a Knihám Dobrovský.
Knihu můžete zakoupit ZDE nebo ZDE.

Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky/Výsledek obrázku pro hvězdičky






  


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová