V úkrytu - Liz Nugent



Autorka: Liz Nugent
Originál: LYING IN WAIT, 2016
V ČR: Michaela Dvořáková, Knihy Dobrovský, Knihy Omega, 2018
Počet stran: 384

Anotace: Lydia Fitzsimonsová žije v dokonalém domově se svým milujícím manželem a synem.  
  Jen jedna věc jí chybí k tomu, aby byl její život perfektní - vůbec ovšem nečeká, že cesta k jejímu dosažení povede k vraždě.
  Lydia je však i přesto odhodlaná jít za svým cílem,  ať to stojí, co to stojí.

To nejlepší patří nahoru. 
                                                             (16.; Lydia; str. 258)

    Lydia Fitzsimonsová žije poklidným životem. Se svým manželem Andrewem a synem Laurencem vlastní celkem velký, honosný dům, který si díky tomu, že Andrew pracuje jako soudce, mohou dovolit. I když všechno není tak úplně ideální, jak se na první pohled zdá. Rodina totiž řeší i určité velmi vážné problémy různých velikostí. 
  Lydia je celkem spokojená, ale cítí, že jejímu domovu chybí něco, bez čehož nikdy nebude moci být dokonale šťastná. Někdo, kterého se jí pořád nedaří dostat... 
  Lydia se však nevzdává a pevně si jde za tím, co chce. A nezastaví se před ničím. Jak daleko je tato žena schopna zajít, aby dosáhla toho, co bezprostředně chce?

   Nevadilo mi to. Já jsem se také změnila. Byla jsem sžíraná myšlenkami na spravedlnost a pomstu, ale láska mě napravila. Nikdy bych si nemyslela, že to je možné.  
(21.; Karen; str. 318)

  LIZ NUGENT se narodila v roce 1967 v Dublinu, kde bydlí dodnes. Pracuje pro film, divadlo a televizi. Je oceňovanou scénáristkou rozhlasových a televizních inscenací a píše povídky pro děti a dospělé.  
  V roce 2014 vyšla její prvotina, román Hádanka jménem Oliver, (kterou připravuje Omega), která se dočkala mnoho pozitivních ohlasů a získala též cenu za nelepší irský kriminální román roku.  

  "Mami, máš vůbec tušení, jak šíleně zníš?"
  Dělalo mi problémy zůstat v klidu. "Ne, neříkej to. Vždycky jsem tenhle dům chtěla zaplnit dětmi, životem. Touha být matkou není šílená. Když jsem vyrůstala,  žádnou matku jsem neměla, potřebovala jsem někoho pro sebe. Neměla jsem žádnou sestru, protože umřela."
 "Ale mami-"
 (23.; Lydia; str. 339)

  Když jsem tuhle knihu začínala číst, přiznám se, že jsem moc nevěděla, co od ní čekat. Dobře, přečetla jsem si anotaci, která mě moc zaujala a věděla jsem, že se jedná o thriller. Ale to je asi tak všechno. O autorce ani o knize jsem nikdy předtím neslyšela. 
  Už nyní však vím, že se moc těším, až si přečtu Hádanku jménem Oliver a jsem moc ráda, že ji má Omega také v plánu.
  Na příběhu se mi líbí to napětí, ale také temnější atmosféra, která se od knih tohoto žánru samozřejmě očekává. Nemohu příběh srovnat se Zmizelou, jelikož jsem ji ještě nečetla, ale jsem na ni dost zvědavá a určitě si tento příběh nenechám ujít už jen proto, aby měla možnost knihy porovnat.
  Kniha má nádhernou, i když trochu děsivou a stísňující obálku. Myslím, že  děj skvěle podtrhuje a doplňuje. Já osobně bych si onen dům představovala právě tak, jako na obálce.
  Je strašně těžké popsat, o čem kniha přesně je, protože cokoli navíc by byl spoiler. A já chci, abyste byli překvapeni stejně jako já. Povím vám pouze to, že máme možnost nahlédnout do mysli tří postav - Lydie, jejího syna Laurence, (kterému je osudný den pouhých 17 let) a Karen.
  Tato kniha je zvláštní tím že většina thrillerů, které jsem až doposud četla, je napsaná tak, že už od první stránky víte, kdo je pachatel i kdo je oběť.  (Podotýkám, že jsem thrillerů nečetla příliš mnoho.)
  Každopádně si možná říkáte, že vás už nic nemůže překvapit. Věřte mi, že může.  Na všem, co se děje i na každé z postav, jenž tady vystupují.
  Konec by mě nenapadl. Myslela jsem si, že vím, jak to skončí, ale nakonec mě autorka vážně překvapila. A nejen ona... Prostě jsem konec až do poslední chvíle vůbec neodhadla a pak jsem si jenom říkala: "Cože?"
  Nejvíce se mi líbil pohled Laurence a Karen, ale ani Lydia nebyla po tomhle směru vůbec špatná. Myslím, že autorka nasadila opravdu vysokou laťku. Rozhodně ukázala, že psát umí a evidentně jí to i baví. Kniha se četla lehce. A i když jsem neměla v posledním týdnu příliš času na čtení, děj jsem si pravdu opravdu užila. Stránky mi rychle ubíhaly pod rukama a najednou byl konec. 
  Upozorňuji, že se jedná o moje pocity ihned po dočtení. Sto lidí sto chutí, ale mě tahle kniha prostě dostala. Doporučuji všem fanouškům thrillerů a napínavých knih. 
  Za recenzní výtisk děkuji Knihám Omega a společnosti Knihy Dobrovský. 
Knihu můžete koupit ZDE a  ZDE.

Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Gabrielovo Inferno - Sylvain Reynard