Elementum: Tajemství sudby - Jiří Dittrich

Autor: Jiří Dittrich
Série: Elementum (2. díl)
Vydáno: Epocha; 2018 (1.vydání)
Počet stran:  496

Anotace: Největší starostí Alexe Summerse byla blížící se maturita. Pak se mu ale život obrátil naruby, když zjistil, že je potomkem královské rodiny jedné z nejstarších civilizací, jež vládla magickou mocí. Přesněji silami přírody. Tato civilizace ale nikdy nezanikla. Už po tisíce let se skrývá mimo zraky lidstva a nyní se nachází v nebezpečí. Aby Alex zabránil krveprolití a zkáze, musel se postavit vlastnímu bratrovi. I když vyhrál bitvu, válka pokračuje - šílený Zek se ukryl se svými přívrženci v horách a plánuje pomstu. A Alex třebaže si již osvojil všechny magické schopnosti, je zranitelnější než kdy dřív. Musí se totiž vrátit do normálního světa, k lidem, kteří jej znají jako obyčejného středoškoláka. K lidem, kteří budou nyní v ohrožení života. Pokud Alex selže, ulice lidských měst zrudnou krví, a vše pohltí nekonečné plameny... 



  "Vidíš, kam až to došlo?!" řekl muž nápravo nějakým starobylým jazykem. "Co z toho máš?"
  "Zatím nic, ale za chvíli se budu koukat, jak trpíš a umíráš, to mi postačí jako všemocné blaho, které naplní zbytek mé existence."
(Kapitola 10; Opravdová síla; str. 129) 

  V předchozím díle stejnojmenné série (Elementum) jsme se měli možnost seznámit s Alexem Summersem. Alex jednoho dne zjistil, že je potomkem starobylé říše a má schopnost ovládnout síly přírody. Tyto schopnosti si hrdina musel rychle osvojit, poněvadž jeho krutý bratr Zek na nic nečeká. Zek je mocichtivý a nezastaví se takřka před ničím. I kdyby měl svého bratra zabít... 
  Alex však také není párátko, které by si všechno nechalo líbit. Je ochoten bojovat za říši, do níž se dostal teprve před sedmi měsíci. 
  Zek se po bitvě odehrávající se v předchozím díle, skrývá v horách. Má tam i své spojence, kteří, stejně jako jejich pán plánují nemilosrdnou pomstu. 
Alex se mezitím vrací zpátky do normálního světa, aby se setkal se starými přáteli a snad si i trochu vyčistil hlavu... 
  Pak se však stane něco, co celým příběhem pořádně zamíchá. Jak to nakonec celé dopadne? Podaří se Alexovi zachránit ty, které má rád nebo se bude muset smířit s jejich ztrátou? 

  Vždyť vztah je jako papír, když se jednou pomačká, už nikdy nebude dokonalý.
                                                                                        (Kapitola 16; Otázky, lži a odpovědi; str. 210)

  Do druhého dílu jsem se pustila téměř okamžitě, co jsem dočetla první díl. Po dočtení prvního dílu jsem litovala, že jsem sérii začala číst až teď, ne když kniha vyšla. Popravdě - nyní toho ani trochu nelituji. Kdybych s četbou začala už tehdy musela bych dva roky čekat na další díl, což by bylo vážně hrozné. 
  Ve zkratce - miluju autorův styl psaní - je totiž podle mého názoru vážně skvělý. Jak jsem už asi psala v recenzi na předchozí díl. Jeho styl psaní mi hrozně sedí. Líbí se mi, že v tomhle díle je podle mého názoru více akce, do které měl pěkně nakročeno už konec prvního dílu.    
  Musím se přiznat, že mi v tomhle díle hrozně chyběla ta říše. Je vážně nádherná a myslím, že by se v ní dalo hezky žít. Zkrátka jsem si svět z této série velmi oblíbila. Co mě trochu mrzí, je to, že v knize se nenachází mapa. Což je vážně škoda. To jsem v té první recenzi, myslím, ani nenapsala. 
  Ale jinak je opět knížka skvělá a já už se jako obvykle těším na další díl. Jsem zvědavá, co si pro nás autor připravil tentokrát. Díky zvýšené akci děj plyne vážně rychle a publikaci tak přečtete během pár hodin.  jedné scény mě až zamrazilo. (Kdo četl, možná tuší.)
  Napětí neustále stoupá. Další věc, která se mi velmi líbí, je ta, že se zde hned v první kapitole vyskytuje pohled Neita, což, jak už jistě víte, je nepřítel. Pode mého názoru tím kniha ještě více nabírá na atraktivitě. Je rozhodně zajímavé sledovat příběh také z druhé strany a ne jen z pohledu Alexe, (i když je prostě skvělý).
  Bylo hezké, že dostal příležitost i Tyler, který se v jedničce příliš nevyskytoval. A ani  nyní není nouze o oblíbenou postavu. Hrozně se mi totiž líbilo chování Sama. Choval se jako pravý věrný kamarád. To na mě udělalo hluboký dojem. I Tylera jsem svým způsobem chápala. 
  Abby s Alicí staly mými kamarádkami , jejichž osud jsem také velmi ráda sledovala. Celou knihu jsem (stejně jako v předchozí) s očekáváním četla, co se stane dál. Dalšího čtení jsem se nemohla dočkat. Zkrátka mi nešlo se od čtení odpoutat. 
  I když je to už více jak týden, co jsem knihu dočetla, pořád jsou moje pocity dost silné. Nemůžu si pomoct - tahle série je tak návyková...  Doufám, že třetí díl vyjde brzo. Navitas je ohromující síla. kdybych si mohla vybrat dvě fantastické schopnosti, chtěla bych ovládat právě Navitas a umět létat. 

Pak jedním prudkým pohybem Abby změnila pozici. Náhle jsem ležel na zádech s ní v klíně. Cítil jsem její ústa na svém krku. Její dech mě zahříval a rozechvíval mi téměř každý nerv mého těla.  
Ten zbytek se rozechvěl až tehdy, když mi i poslední část oblečení sklouzla po stehnech... 
(Kapitola 27; Prošení o odpuštění; str. 407)

  Rozhodně doporučuji všem, kteří si oblíbili první díl a s pořízením tohoto z nějakého důvodu váhají a milovníkům fantasy. Opět nemám slov. A ty obálky?! Už jsem se zmínila, jak vypadají luxusně? A co teprve ty hřbety v knihovně…   Prostě nutnost a skvost. Na to, že druhé díly bývají většinou vycpávkové, byl tenhle úžasný. A to je důkaz toho, že je tahle série čtivá, protože je rozhodně kvalitní a ani na chvíli jsem se nenudila. Moc děkuji za poskytnutí recenzního výtisku. 




Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky/Výsledek obrázku pro hvězdičky

   PS. Děj v říši se mi líbil o malinko víc ale i tak se rozhodně máte na co těšit. 
                                                      


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Gabrielovo Inferno - Sylvain Reynard