King - Tracey Marie Frazier


Autorka: T. M. Frazier
Originál: King, 2015
V ČR: Kamila Bělohorská, Ocelot, 2018
Série: King (1. díl)
Počet stran: 264

Anotace: Brantley King 
Zuřivý, vášnivý a odhodlaný. Vyrůstal v nelítostném světě a žil na hraně zákona. Dnes je umělecký tatér, ale také kariérní kriminálník a drsný alfa samec, který byl právě propuštěn z vězení. 
Doe
Naprostý protiklad. Její vlastní minulost je jí záhadou. Poté, co se probudí v popelnici celá potřísněná krví, není schopná vybavit si jedinou vzpomínku na to, kým je a odkud  pochází. 
Náhodou se potkají na párty. Oběma to setkání změní život.  
King byl těžký a děsivý jako peklo, stejně jako jeho polibek. 
  A kdybych náhodou nechtěla jeho slova pochopit, svým líbáním mi jednoznačně dával najevo, že je mým pánem. Na chvíli jsem zapomněla, že tyto rty patří zuřivému psychopatovi.  
                                                                    (Kapitola osm, Doe, str. 67) 

  Brantley King, většinou nazývaný pouze King, rozhodně není žádný svatoušek. Je to velký, silný, svalnatý chlap, který se nebojí jít za tím, co chce. Pracuje jako tatér. Tetování ovšem není jediná věc, která ho zaměstnává, nýbrž je také kriminálníkem. Tento muž byl právě propuštěn z vězení. Dále je také drsným alfa samcem, před kterým se roztřesou nejedna ženská kolena. 

  Přestože mám oči otevřené, obklopuje mě temnota, která ve mně vyvolává takřka panickou hrůzu. Z prostoru nade mnou mě pozoruje pár kaštanově hnědých očí a připomíná mi, že nejsem sama, což mě na chvíli uklidní. Surová touha, která se mu v pohledu zrcadlí, mě nekontrolovatelně vzrušuje. Cítím žár, který sála z jeho nahé hrudi a nevím, co si počít s pocity, jež ve mně vyvolává kontakt kůže na kůži. 
                                              (Kapitola dvanáct, Doe, str. 87) 

  Naproti tomu Doe je někým, kým neví, že skutečně je. Poté, co se jednoho dne probudila v popelnici a byla celá od krve, nemůže si vzpomenout na jméno, kde žije. Nic. Všechno je pro ni jedna velká neznámá. Celá situace se ještě zkomplikuje, když ji žena, se kterou se seznámí (Nikki) provede něco pro ni naprosto nečekaného. Jedno je jasné - King a Doe se setkají. A to setkání nebude příjemné. Kingův život už nikdy nebude stejný. To samé se však od okamžiku osudného potkání stane Doe a ač si na svůj dosavadní život ani trochu nevzpomíná, už nikdy se nevrátí, do stavu, ve kterém byl, než na něj zapomněla...

    "Do hajzlu. Do hajzlu s NÍ," zvýšil hlas. "Jak jsem řekl, máme k dispozici jen jeden život. Jeden. Od toho zkurvenýho okamžiku už nebudu dělat nic jinýho, než to, co chci. Nechci zestárnout ohlédnout se a uvědomit si, že jsem měl život, ale zapomněl jsem ho žít." King mi jemně přejel po tváři. "Co ty na to, štěně?"
(Kapitola devatenáct, Doe, str. 163)

  T.M. (Tracey Marie) Frazier je jednou z nejprodávanějších autorek v USA a její knihy byly přeloženy do mnoha jazyků a vydány po celém světě. T. M. Frazier si užívá psaní románů s odvrácenou stranou, románů s antihrdiny a odvážnými hrdinkami. Žije na Floridě se svým manželem a dcerou, a když zrovna nepíše, tak se věnuje svým čtenářům, poslouchá country hudbu a cestuje. 

    "Jestli mě chceš nechat odejít, nech mě jít. Pokud mě chceš vpustit do svého života, pusť mě tam. Ale musíš si vybrat. Nemůžeš mě v noci objímat a každý den ráno, jakmile se rozední, mě zase odstrčit." Odstoupila jsem, že půjdu, ale on mě zase přitáhl. 
(Kapitola dvacet, Doe, str. 177)

  Páni! Tahle kniha byla vážně jízda. Přiznám se, že když jsem jí na webu megaknihy.cz viděla poprvé, neměla jsem úplně v plánu si ji přečíst. Pak ovšem přišlo davové šílenství. Nadšené recenze na sebe nenechaly dlouho čekat a já jsem s postupem času změnila názor. Zjistila jsem, že si tuto celkem novinku z nakladatelství Ocelot prostě musím přečíst. Dobře jsem udělala. 
  Na různých portálech jsem si přečetla, že ji celkem spoustu lidí dostalo na recenzi, a tak jsem se rozhodla zkusit štěstí také. Moc jsem se spoluprací nepočítala, ale přece jen mi vyšla. Měla jsem obrovskou radost. 
    Pak už jsem jen počítala dny, než mi knížka přijde. Když jsem se dočkala a rozbalila balík, byla jsem hodně překvapená, že titul je tenoučký. Moje chyba - nepodívala jsem předtím na počet stran, četla jsem si pouze anotaci. 
  Nyní vám vysvětlím, proč se mi do knížky zpočátku nechtělo. Z jediného důvodu - dozvěděla jsem se, že by měla jít do thrilleru a na ten jsem v daném období neměla náladu. Tak jednoduché a prosté. (Mezi námi: potom, co jsem četla ty fantastické ohlasy bych si knížku sehnala, i kdyby mi spolupráce nevyšla a propagovala bych jí úplně stejně, protože je prostě skvělá). 
  Autorčin styl psaní je neskutečně čtivý, řekla bych přímo pohlcující, protože mě po pár větách dokázal vtáhnout do děje. Autorka neplýtvá slovy a příběh odsýpá. Má spád. Plyne a než se nadějete, jste na konci a toužíte, ba přímo zoufale prahnete po dalším díle. 
  Ano. Příběh skončí tak, jak bych nečekala. Je hrozně otevřený. Vím, že po druhém díle s názvem Tyran okamžitě, pokud možno hned, jak vyjde, sáhnu. 
  Vzhled stránek byl šokující, ale na druhou stranu, když jsem si zvykla, už jsem to nepokládala za tak strašné. Originalita se cení. Přišlo mi, že tu jsou i trošku větší písmena oproti knihám, které normálně čtu. 
  Ještě nikdy jsem nečetla příběh, který by byl plný pikantních scén a jednou z hlavních postav by byl kriminálník. Tento námět dodává ději na atraktivitě. Již zmíněné prostředí však s sebou nese vulgarismy. A těch vulgárních slov je zde dost, takže když se na ně psychicky připravíte, určitě nebudete mít problém. Někteří čtenáři (tedy spíše čtenářky) měli s těmito slovy problém. Já se přiznám, že jsem problém neměla. K příběhu jsem přistupovala tak, že pojednává o muži, který jedná mimo zákon a tedy nemůžeme přece čekat, že bude mluvit spisovně a brát si servítky. 
 
 King je opravdu neskutečně drsný. Nechtěla bych se s ním setkat zrovna v době, kdy je naštvaný. Na druhou stranu si myslím, že i přes temnou minulost, není špatný. Prostě jen vidí spravedlnost po svém a nebojí se podle ní jednat.
  Doe na mě z anotace působila jako slušňačka. Tou však, díky své mluvě, rozhodně není. Na druhou stranu se mi ale líbí, že se nebojí (ani před Kingem a jeho okolím), vyjádřit své aktuální pocity k situaci, v níž se právě nachází.
  Preppy alias Samuel je postava, která vás zkrátka baví. Baví vás svými hláškami, ale i leckterými činy a prohlášeními. Baví vás, protože někdy prostě danou věc nedomyslí, prostě jedná. Mrzí mě, že se stalo to, co se stalo.
  Také musím vyšvihnout veliký obdiv Kingovi, za konec knihy. Sama nevím, jak bych se v dané věci zachovala.

  Líbí se mi, že autorka do knihy nezakomponovala pouze pohled jedné postavy, ale příběh je současně vyprávěn tak nějak z pohledu Doe i Kinga. Tím příběh plyne ještě rychleji.
  Říkám vám, že kdybych měla po ruce další díl, ještě dnes bych se do něj pustila. Stejně jako ostatní, kteří knihu četli, se nemůžu dočkat Tyrana.
  Je nutné podotknout, že knížka není tak úplně thrillem, je spíše erotická s velkou dávkou napětí (obzvláště na konci). Proto doporučuji spíše fanouškům erotických knih. Nečekejte však přemíru sentimentu. (I když romantičky si zde také přijdou na své.)
Speciální  King poděkování za úžasný čtenářský zážitek patří internetovému knihkupectví megaknihy.cz. 
Knížku objednávejte ZDE.

   Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky

  King mě políbil. Ten polibek vyjadřoval všechno. Byl to vlastnický polibek. Nelíbal mi jen rty. Tím polibkem si mě nárokoval. A já se rozhodla, že se na něm také nesmazatelně podepíšu. 
                                                                   (Kapitola dvacet, Doe, str. 179) 






  

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová