Pekelné stroje 1: Mechanický anděl - Cassandra Clare


Autorka: Cassandra Clare
Originál: Clockwork Angel, 2010
V ČR: Lenka Faltejsková, Yoli, 2015
Série: Pekelné stroje (1. díl)
Počet stran: 368

Anotace: Poté, co osiřelé Tesse Grayové zemře teta, která se o ni starala, vyplouvá dívka v dubnu roku 1878 z New Yorku do Londýna za svým bratrem Nathanielem. V přístavu na ni však nečeká Nate, nýbrž prapodivná dvojice žen, jímž se přezdívá Temné sestry. Uvězní ji v jejich domě a připravují ji pro záhadného Magistra, který jí chce získat.
  Při nezdařeném útěku Tessa zraní jednu ze služebných, ze které se vyklube podivný mechanická bytost. Záchrana přijde z nečekané strany, v Temném domě se objeví Will Herondale, jeden z lovců stínů...

  "Být upírem není prokletí. Je to nemoc," doplnila ji Tessa. "Ale proč potom nemůžou vstoupit na posvátnou zem? Znamená to, že jsou zatracení?"
  To záleží na tom, čemu věříš," řekl Jem. "A jestli vůbec věříš v něco, jako je zatracení."
                                                                                    (Kapitola 8, Camille)  
  
    Tessa Grayová je mladá dívka, která je brzy nucena starat se o sebe sama. Nedlouho poté, co jí zemře teta, která se o ni doposud starala, se vydává na nebezpečnou cestu - cestu za bratrem Nathanielem, jediným žijícím příbuzným, kterého má. Proto se tedy vydává na plavbu z New Yorku do Londýna.
  Tam Tessu zastihne nečekané, až děsivé překvapení poté, co spatří, že místo bratra pro ní přišly jakési podivuhodné ženy, přezdívané jako Temné sestry. Ty ji odvedou do Temného domu, kde ji vězní a připravují na den, kdy si pro ni přijde Magister.
  Dívka se však dočkává záchrany v podobě mladého, pohledného Willa Herondale, lovce stínů. Že jsem vám prozradila všechno? Ne - tohle je pouze začátek vyplívající z anotace... Pohodlně se usaďte, protože tohle je fakt jízda!
  Tessa, která přečetla Příběh dvou měst víckrát, než by kdy mohla spočítat, zašeptala: "A přesto, že díky tvému náhlému citu jsem vzplanul. Hromada popela, kterou jsem byl, se změnila v oheň," zaváhala. "Ale to bylo proto, že jí miluje."
 (Kapitola 10, Bledí králové a královny) 

  Když jsem si před časem (to jsem ještě chodila do knihovny), zkusila přečíst Město z kostí (první díl série Nástroje smrti od stejnojmenné autorky), nijak extra jsem jim nepřišla na chuť. Už delší dobu sleduju knižní instagramy, kde různí lidé vychvalovali právě Pekelné stroje. Rozhodla jsem se, že autorce dám ještě jednu šanci. Tak jsem si vzala e-book a...
  Světe, div se! Já se začetla! Po pár stránkách jsem si byla naprosto jistá, že knížku určitě dočtu. Možná jsem si sérii oblíbila i díky tomu, že "podklad" je historický. Historie spojená s fantasy - to já prostě miluju! 
  Nelituju toho, že jsem si knížku přečetla, ba naopak jsem ráda, že jsem spisovatelce dala šanci. Dokonce jsem se rozhodla, že až tuto sérii dočtu, zkusím ještě jednou přečíst Nástroje smrti. Copak Město z kostí mi ještě přišlo celkem v pohodě, ale u Města z popela jsem vyloženě trpěla. 
  Knížka má nádhernou obálku, líbí se mi i samotný námět knihy. Styl psaní je v tomto příběhu velmi poutavý, napínavý. Když jsem zrovna nečetla, říkala jsem si, jak asi bude děj plynout dál a co se stane s postavami, které jsem si oblíbila nebo i s těmi, kterým bych nejradši uštědřila pár facek. 
  Nominaci na facku měl rozhodně Nate. Tak hloupý a naivní podrazácký křivák... A pak tu byl Magister. Zvláštní postava, která pořádně míchala dějem. 
  Naopak kdo měl moje plné sympatie, byl Will a Jem. S Willem bych klidně chodila a Jema bych brala jako nejlepšího přítele. 
  Tentokrát bylo hodně těžké vybrat nějaké pasáže, které se mi nějakým způsobem líbily nebo zaujaly. Myslím, že kdybych je měla vypsat všechny, musela bych jako ukázku použít dohromady asi tak půlku knížky. 
  Svět, který nám zde autorka vytvořila, je temnější, stejně jako dějová linka. V daném období mi však neskutečně sedla a naprosto mi série přirostla k srdci. 
  Jsem ráda, že poslední dobou se mi daří číst samé skvělé kousky. 
  Rozhodně doporučuju všem fanouškům fantasy. Najdete zde nejrůznější postavy. Myslím, že každý se zde najde. Pokud jste se před časem zklamali s Městem z kostí stejně jako já a chtěli byste přeci jen dát spisovatelce ještě šanci, radím vám, aby jste si zvolili právě tuto sérii. Neskutečně mě bavila. Těším se, až si přečtu druhý díl. Takže milovníci fantasy s temnějším námětem - jděte do toho! Zápletky vás budou neustále nutit číst dál a dál. Máme toho ve škole fakt hodně a často se mi stává, že když si v autobuse čtu, usnu. Tady jsem neusnula - nemohla jsem. Napětí neustále stoupalo. A ten konec?! Wau - byl tak otevřený... Děkuju všem, kteří mě ke čtení této knihy přivedli -  tento článek patří vám.

  "Milovala jsi ho," řekl Will. "Byl to tvůj bratr." 
   "Pořád je," řekla Tessa. "A pořád ho miluju. Ale teď už vím, co je. Vždycky jsem věděla, co je zač. Jen jsem tomu nechtěla věřit. Myslím, že každý z nás někdy lže sám sobě. "
                                                               (Kapitola 20, Hrozné překvapení)

Výsledek obrázku pro hvězdičky Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky/Výsledek obrázku pro hvězdičky

  "Když bolest a utrpení ždímají mé čelo, slouží mi anděl, jako jsi ty!"






Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová