Bůh pláče potichu - Hana Repová


Autorka: Hana Repová
Originál: Boh plače potichu, 2017
V ČR: Jaroslava Rýdlová, Knihy Dobrovský, Kontrast, 2019
Počet stran: 304

Anotace: Tam, kde láska zanechává slzy, přátelství dokáže vyčarovat úsměv na rtech.
  Anna se ze všech sil snaží vyrovnat s bolestnou skutečností, která nečekaně zasáhne do jejího a Everettova života. Oporou v těžkých chvílích je jí Stella, přítelkyně, kterou si přeje každá z nás, a Everretův nejlepší přítel Phillip. Do vzájemně propletených osudů čtyř hlavních hrdinů však vstupují city a jejich přátelství musí čelit realitě života.

  Anna, Stella, Everett a Phillip jsou ale pevně rozhodnutí spolu vydržet.

  Na maličkou chvíli, jen na pouhý zlomek vteřiny se jí zdálo, že se zase mezi nimi objevila ta jiskřička blízkosti, kterou  sobě kdysi cítili. Ten okamžik však pominul stejně rychle, jako se objevil. 
(Kapitola 8, str. 47)

  Čtyři hlavní postavy - Everett, Anna, Stella a Phillip se musí vyrovnávat s životními radostmi, starostmi a přešlapy. Bůh pláče potichu je podle mého názoru knížka napsaná životem, protože postavy řeší vážné problémy, které nám život do cesty (bohužel) občas postaví. Ve videu jsem zapomněla zmínit ještě jednu postavu, na kterou jsem si vzpomněla po zveřejnění videa, za to se omlouvám.  Ve videu bylo zmíněno, že Bůh je tu asi ve dvou větách (max. v jednom malém, nepatrném odstavci) takže se nebojte a jděte do toho. 

  "Teď už ale vím, že jsem měla odjet dávno. Předevčírem jsem se s ním setkala, strávili jsme spolu skoro celé odpoledne. Řekl mi všechno, celou pravdu! Hodně věcí jsem pochopila až teprve teď. Bohužel i to, že on mě nikdy nemiloval tak jako já jeho. A díky tomu jsem si uvědomila, že jsem ještě příliš mladá na to, aby to stačilo. Já chci být totiž milovaná celým srdcem, a ne jen tak napůl...," udělala dramatickou přestávku a tázavě se podívala na Stellu. 
(Kapitola  16; str. 94)

  Na tuto knihu jsem se hodně těšila už jen proto, že mám ráda příběhy ze života a taky má krásnou obálku. 
  U této publikace nejde snadno popsat děj, jelikož bych vyzradila moc. 
  Styl psaní mě ze začátku moc nedostal, ale naštěstí toto trvalo pouze prvních padesát stran a já se pak začetla. Už pak nešlo přestat. Stránky prostě ubíhaly pod rukama. 
  Stella je opravdu, jak se píše v anotaci, kamarádka, kterou by chtěla a potřebovala mít každá z nás. Byla příjemná. Myslím, že bychom si rozuměly. 
  Anna je žena, která je dle mého názoru hrozně silná, upřímně jí obdivuju, jak svou situaci ustála. Na druhou stranu jsem řešení některých situací (co se týče vztahů) nechápala. 
  Everett byl líčen jako "padouch". Osobně mi tak hrozný nepřišel. Je pravda, že udělal určitou chybu, ale litoval jí. A to je přece to hlavní, ne?
  Phillip byl mužskou postavou, která se mi líbila nejvíce. Přišlo mi, že se nejedná o žádného vypočítavého zmetka, kterému jde jen o jedno. 
  Přesto, že je příběh převážně smutný, byla i situace (s koláčem a jablky), u které jsem se nasmála. 
  Myslím, že bude spousta lidí, kteří díky názvu budou mít vůči názvu určité předsudky, ale nejsou nutné. Nejedná se o knížku nábožensky zaměřenou, ale o romantický příběh, který ovšem není plochá červená knihovna. 
  Zastávám názor, že se bude líbit především těm z vás, kteří máte rádi příběhy ze života, jaké se mohou stát realitou. Je zde popsán takový ten všední život, což by nemuselo na druhou stranu každému sednout, ale to, že se někomu nebude knížka líbit, se může stát úplně u jakékoli. Přece jen jsou tyto moje recenze pouze mými vlastními názory a nikdo s nimi nemusí souhlasit nebo naopak může. 
  Každopádně bych publikaci doporučila, protože se mi knížka líbila, nakonec se mi četla dobře, i když celkem postrádá nějakou velkou akci. Nicméně, děj má. Asi se bude líbit především ženám, ale mohou si ji samozřejmě přečíst i muži. Slouží jako oddechovka, takový náhled do života někoho jiného. 
  Díky tomu, že se nejedná pouze o romantiku, ale řeší se zde vážnější témata, mi knížka trochu připomínala knihy Nicholase Sparkse. Ten totiž také nepíše jenom čistou romantiku. Tento příběh má hloubku. Rozhodně doporučuju! Takže ten, kdo má rád Nicholase Sparkse, by tuto knížku měl minimálně jednou vzít do ruky a uvažovat nad koupí. Stojí za pozornost. 
  Za poskytnutí recenzního výtisku děkuju knihkupectví Knihy Dobrovský. 
Knihu si můžete zakoupit ZDE.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová