ŠÉF: Vi Keelandová



Autorka: Vi Keendová
Originál: Bossman, 2016
V ČR: Anna Křivánková, Ikar, 2018
Počet stran: 288

Anotace: Když jsem poprvé potkala Chase Parkera, neudělala jsem zrovna dobrý dojem. Schovávala jsem se právě u toalet v restauraci a nechávala právě své kamarádce vzkaz na záznamníku, ve kterém jsem prosila, aby mě přišla vysvobodit z jednoho příšerného rande. Chase prošel kolem a zaslechl  načež mi začal dávat nevyžádané vztahové rady a prohlásil, že jsem pěkná mrcha. Řekla jsem mu, aby si hleděl sám sebe – a že byl na něj docela pěkný pohled, to se musí nechat – a odešla jsem zpátky ke stolu. Když kolem nás o chvíli později prošel, ušklíbnul se na mě a já sledovala, jak jeho arogantní sexy zadek odchází za jeho vlastní společností.
Nemohla jsem si pomoct a zbytek večera jsem po něm neustále pokukovala. Nejednou mě při tom přistihl a mrknul na mě. Když se ten pohledný cizinec i se svou stejně pohlednou partnerkou objevili u našeho stolu, myslela jsem, že mě Chase přišel napráskat a vyslepičit, jak jsem plánovala zdrhnout. Místo toho ale předstíral, že se známe, přisedl si a začal vyprávět ponižující a zcela fiktivní historky z našeho smyšleného společného dětství. Z nudného rande se vmžiku stalo bizarně zábavné rande. Když jsme se toho večera všichni rozloučili, nemohla jsem na něj přestat myslet, i přesto, že jsem věděla, že se už nikdy nepotkáme.
Jaká byla totiž pravděpodobnost, že na sebe dva naprostí cizinci narazí podruhé, navíc ve městě s osmi miliony obyvateli?
Jaká byla pravděpodobnost, že se o měsíc později stane mým novým šéfem?



  "Pěkný auto, Koláčku," usmál se Chase. "Rozhodně lepší než ta rachotina, kterou jsi jezdívala na střední škole, co?
  Zachichotala jsem se. „To je fakt.“

(kapitola 1, Reese) 



  Po psychicky náročné detektivce s názvem V lese visí anděl jsem potřebovala něco lehkého. A právě takové jsou erotické romány. Většinou mívají jednoduchý příběh a nějak extra u nich nemusíte přemýšlet. Prostě u nich vypnete. 

  Šéfa jsem měla vyhlédnutého už delší dobu, a tak jsem si řekla, že ho zkusím, třeba překvapí. Popravdě, zpočátku jsem v to moc nevěřila. Jak příběh plynul, pomalu jsem se začínala přesvědčovat o opaku...

    Vkládám sem tuto písničku, protože jsem jí poslouchala při téhle recenzi a myslím si, že se ke knize nějakým způsobem hodí. 
  Šéf je sice knihou, kde sex nechybí, ale ze začátku se zdálo, že se ani o erotický román nejedná.  Ani jedna z postav, které v knize vystupuje, se k tomu tak nějak nemohla vůbec "rozhoupat." Už jen tím je kniha odlišná od např. žánrově podobných Padesáti odstínů. Další rozdíl (dost zásadní) je, že příběh má hloubku. Někomu se to nemusí zdát pravděpodobné, že by kniha, kde je jednou z nejhlavnějších činností sex, měl nějaký hlubší smyls. Opak je pravdou. Má. 
  Jasně, objevují se zde určité věci, které jsme četli už v několika předchozích knihách, ale přesto je to jiné. Nemůžu prozradit, čím. Když mi došli všechny souvislosti, byla jsem šokovaná. Nějakou souvislost jsem, jak už to u knih tohoto žánru bývá, odhadla, ale určitá věc mě překvapila. To překvapení se konalo ke konci knížky a byl to vážně dobře promyšlený (i když naprosto šílený, nepředstavitelný) zvrat. 
  Zkrátka romány s erotickým zaměřením mají hlavně bavit. Máte u nich vypnout. Uklidnit se. Soustředit se na hlavní dvojici. Nečekáte šok. A on u Šéfa přijde! 
  Co dále oceňuji, je čtivost a celkem originální (oproti jiným knihám) setkání. Šéfa jsem četla ze čtečky v autobuse cestou do školy a domů a bavila jsem se od první stránky. Setkání Reese a Chase mě pobavilo natolik, že jsem se v autobuse dokonce musela smát nahlas. Dávala jsem to přečíst ségře a ta se taky musela usmát. Chase je prostě neskutečně vtipný a zábavný týpek. 
Autorka se nám rozhodla odhalit také Chasovu minulost (konkrétně tedy před sedmi lety), která je velice zajímavá a právě ta určitými skutečnostmi dodává příběhu hloubku. Upřímně, Chase má můj velký obdiv. Ne proto, že je pohledný, ale právě proto, co se dozvíte, když si knížku přečtete. 
  Co se týče Reese, přišla mi jako každá normální žena a myslím si, že nebyla celkem ničím výjimečná. Byla prostě obyčejná. Byla svá. Proto mi nepřišla  nesympatická. Vlastně jsem ji měla celkem ráda. 
  Nakonec můžu za sebe Šéfa doporučit každému, kdo má rád příběhy s nádechem erotiky, které mají hloubku a jejíž hrdinové nejsou "hned se vším hotovi." Jako oddechovka psaná životem (může se to naneštěstí může stát každému z nás) je Šéf úplně super. 

  Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky/Výsledek obrázku pro hvězdičky



  




  

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová