Spřádači snů - Barbara Erskinová

Autorka: Barbara Erskinová 
Originál: The Dream Weavers, 2021
V ČR: Eva Křístková, Ikar, 2022
Počet stran: 480

Anotace: Píše se rok 787 po Kristu. Z rozlehlých síní dávné Mercie vládne tvrdou rukou chladný, ctižádostivý a bezohledně výbojný král Offa. Jeho třem dcerám je souzeno uzavřít sňatky výhodné pro jejich zemi, ale vášnivé srdce nejmladší z nich, Eadburh, patří velšskému princi – muži, kterého si nikdy nemůže vzít a jehož jí rychle a krutě vezmou. Příběh o ztracené lásce, zradě a tajemstvích, která leží pohřbena pod nánosy času a více než tisíc let čekají, až je někdo odhalí. Příběh minulý i soudobý se odehrávají paralelně: některé z postav ze současnosti jako by měly svůj protějšek v dávné minulosti, kam nahlížejí ze začátku 21. století.


  Kniha Spřádači snů od Barbary Erskinové má dvě časové linky - minulost (tentokrát se vydáme až do doby před naším letopočtem do Mercie) a současnost.  V minulosti sledujeme osud krále Offy a jeho rodiny (hlavně život jeho nejmladší dcery Eadburh). Eadburh se totiž zamiluje do prince Elisseda, ale jejich románek nebude trvat dlouho. Elisseda jí vezmou. Poté sledujeme, jak se s tím mladá žena vyrovnává. 
  V přítomnosti máme hlavní postavu Beu, která má paranormální schopnosti. Příběh je o ztracené lásce, cestování časem, tajemnu a objevují se zde také duchové. To vše tvoří komplexní a napínavý historický příběh, který přesahuje do žánru fantasy (místy až lehkého hororu), romantiky a esoteriky. 

"Elisi!"

Byla tu zas. Zpropadená ženská. Volala. Bez ustání volala. 

(str. 13) 


  Tohle je druhá kniha, kterou jsem od Erskinové četla. První byla Žíla jsem již před staletími, která se mi sice líbila moc, ale na tuhle v mých očích nemá. Tahle mi totiž daleko víc sedla. Líbilo se mi, jakým způsobem se zde prolíná současnost s minulostí, nijak to nedrhlo s bylo to napínavé a plynulé. 
  Díky tomu, že se v knize objevují duchové, dostává příběh svižný, napínavý a místy až děsivý spád. Děsivý takový tím vzrušujícím způsobem do doby, dokud o tom jenom čtete. Samozřejmě pokud si člověk představí, že by se tohle odehrávalo v jeho vlastním životě, bylo by to až nesnesitelně děsivé, ale takhle je to fajn.
  Líbí se mi, že autorka téměř vždy ve svých knihách volí méně známé historické fakty, se kterými pak seznamuje své čtenáře pomocí románu. Jinak tomu není ani v tomto případě. Zase jsem si vyhledávala fakta. Král Offa skutečně existoval. 
  Příběh mě uchvátil už od první stránky, myslela jsem na něj i během chvil, kdy jsem v něm zrovna nebyla ponořená. Pokud máte rádi tajemno, napětí, záhady, intriky, příběhy o velkých láskách, touze po spravedlnosti a pochopení; pak je kniha přesně pro vás
  V knize si tak jako já určitě najdete své oblíbence. Já jsem si velice oblíbila Beu s Emmou i Simona, Bylo mi Eadburh strašně líto. Neumím si představit, jak musela trpět, když ztratila svou lásku, svého prince. Vlastně pak i chápu, proč byla taková, jaká byla. Spousta postav si o ní myslelo, že je krutá, ale já v ní viděla jenom zoufalou ženu, která toužila po tom, aby mohla zůstat s mužem, kterého celým srdcem milovala. 
  Další postavu, kterou musím zmínit je bylinkářka Nesta, což má údajně být fiktivní postava, která je napsaná způsobem, že Eadburh a celou rodinu krále Offy skutečně znala. A nejen to - je to ten typ postavy, o které když čtete, tak máte pocit, že jí znáte osobně i vy. Zapsala se mi do srdce, stejně tak Emma. 💓
  Určitě mám v plánu přečíst si i další autorčiny knihy. Doma mám kromě těchto dvou titulů ještě i Údolí havranů, na které jsem velice zvědavá a ve čtečce na mě čeká Nejtemnější hodina. Na obě se velice těším a doufám, že ani v tomhle případě mě Erskinová nezklame.
  Co postava, to jiný pohled na věc. Skvělé, jak se s tímhle autorka dokázala poprat, aby se děj nezamotal. 

Krále Beorthricka nikdy neviděla a ani po tom netoužila. Neviděla dokonce ani Beu, která postávala na okraji jejího zorného pole a sledovala ji z jiného světa, z jiné doby. 

(str. 130) 

Zajímavosti související s knihou

  • GLOSA = krátké zamyšlení nad slohovým útvarem (úvahou)

OFFŮV VAL

   Král Offa nechal vybudovat velkou liniovou stavbu na hranici mezi Anglií a Walesem. Tento val má mít údajně až 177 mil (což je v přepočtu 285 km).Nesloužil jako obranná stavba, přesto měla zabránit vpádu velšanů na anglosaské území. Neměl totiž žádná vybavení pro posádku (vojáky). Dnes je zde vybudované také muzeum. 

    Celkově  se knížka probojovala do mých TOP přečtených za rok 2023 a má jedno moje velké doporučení. Titul má také moc krásnou obálku a i hřbet knihy se díky modré barvě v knihovně hezky vyjímá. Je to velká pecka a miluju to. 

Hodnocení: 🌟🌟🌟🌟🌟!


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

MINI RECENZE: Petr a Lucie - Romain Rolland

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová