Nevyvážený pár - Anna Jansson

Autorka: Anna Jansson
Originál: Kärleksdans i obalans, 2017
V ČR: Adriana Kubrychtová, Knihy Dobrovský/Omega, 2019
Série: Bohyně osudu ze salónu d´Amour (3. díl)
Počet stran: 336

Anotace: Sérii nečekaných událostí v životě kadeřnice Angeliky Lagermark odstartuje obyčejný inzerát v novinách. Dům, v němž její prababička prožila čtyřiadevadesát let, je na prodej. Amalia byla moudrá žena, kterou mnozí vyhledávali právě pro její cenné rady nebo pomoc. Dům ovšem skrývá strašlivé tajemství. 
  Angelika zároveň pokračuje v práci, při níž pomáhá svým zákazníkům v kadeřnickém salonu najít lásku. To je v celku snadné. Obtížnějším úkole je udržet lásku při životě i při nepřízni osudu. A to Angelika zakusí na vlastní kůži, když se její milovaný Magnus zničehonic zamiluje do celého světa. 

  "Každý čin, ať už dobrý, či špatný, se ti vrátí. Stejně jako se mořské panny vylijí na břeh, aby se zase navrátily. Vše dobré, co vykonáte, je na cestě pouze na čas a brzy zaklepe na vaše dveře. Nikdy nevíte, jak dlouhou cestu vaše skutky urazily, než se s nimi opět shledáte. Ale cestu zpět si k vám najdou. Jak dobré, tak ty špatné."


(Prolog, str. 5) 


Angelika už mnoho lidem pomohla najít lásku. Nyní se však situace vyvine tak, že sama potřebuje pomoci. Magnus jí totiž jednoho dne oznámí, že je zamilovaný nejen do ní, ale i do spousty dalších žen. Je jasné, že sama Angelika tím není nijak nadšená a pomalu začíná propadat zoufalství, když v tom přijde na něco, co na celou věc vrhne úplně jiné světlo. O co se přesně jedná, si budete muset přečíst sami. Nechci vás připravit o zážitek. 
  Do toho musí Angelika čelit prodeji domu své milované babičky Amalie a doufat, že časem se vše obrátí k lepšímu. S domem je spojeno tajemství, které nikomu z přítomných (a tudíž ani čtenářům) nedá spát, dokud tomu nepřijdou na kloub...

  "Hledám, jaký to má všechno smysl. někdy, když spíme a něco se nám zdá, tak se pak probudíme a dojde nám, že to byl sen. Představ si, že život je jen sen a smrt je probuzení do skutečnosti."

(Na útesu, str. 294) 

  Od doby, kdy jsem četla první díl této odpočinkové série uplynula již nějaká doba. Pod pojmem "odpočinková" si nepředstavujte, že je ta série špatná, to vůbec ne. Naopak se mi líbí, že je taková o životě. Po všech těch thrillerech/detektivkách a fantasy jsem prostě potřebovala román pro ženy, u kterého nebudu muset nijak hluboko přemýšlet o ději a přesto se budu náramně bavit. Vím, že přesně taková kniha je jakýkoli díl ze série Bohyně osudu a to byl také důvod, proč jsem se pustila do čtení.
  Angelika mi přirostla k srdci už v prvním díle a ve druhém jsem si jí zamilovala ještě víc. Proto jsem byla nesmírně zvědavá, jak bude její osud pokračovat dál. 
  Autorka má čtivý styl psaní, při které vám stránky rychle ubývají pod rukama a přibývají ty přečtené. Ve svých knihách využívá prvků, které sice na pohled působí trošku pohádkově, přesto je příběh o životě obyčejných lidí. To je právě to, co mě na sérii baví. Její knihy vás umí v pravou chvíli rozesmát i rozplakat.
  Přišlo mi, že ve třetím díle (ještě víc než ve druhém) vsadila na vážnost situací než na obvyklý humor. Také mi přišlo, že se v Nevyváženém páru nejvíce zaměřila na Angeliku a Magnuse. Při čtení jsem měla pocit, že v knize nejméně vystupují zákazníci. Jedná se o knihu, která je hodně o vztazích, které jsou zamotané a mnohdy i složitější, než by první pohled leckdy mohlo zdát. 
  Musím přiznat, že Magnus mě ze začátku naštval, ale jak jsem četla dál, s postupem času mi ho bylo spíš líto. 
  Autorka se dala na tajemství, které nakonec nebylo zase až tak wau, jak jsem čekala, ale to mi vůbec nevadilo. Naopak se mi líbilo, že jsme se dozvěděli něco o rodokmenu. Angeličino pátrání po vlastních kořenech se mi vážně moc líbilo. 

  Do děje nám vstoupili staří známí, ale některé postavy byly i nové. Jak už to tak bývá, některé si oblíbíte, jiné méně, ale jako celek to je velice zdařilá knížka (můj názor). S určitostí můžu říct, že bych se s problémem, který je Angelika nucena řešit, nechtěla nikdy setkat. Ta určitá věc mě však zaujala natolik, že jsem nebyla schopná číst a totálně jsem se do příběhu zamilovala. 
  Tento díl se mi líbil o chloupek víc než ty předešlé. Anna v něm svým čtenářům ukázala, že v životě nic není tak úplně růžové, ale na druhou stranu ani černobílé. Zkrátka to, že všechno má svůj rub i líc a i když všechno nevyjde podle našich představ, pořád máme někoho, komu na nás záleží. 
  Na Nevyváženém páru je také úžasné zapojení citátů, které používala hlavně Amalia. Postupné odkrývání minulosti. Touha po lásce, touha po pomoci/porozumění. Lidskost. 
  Při čtení jsem si úplně dokázala představit místo, kde se příběh odehrává, což má ráda. Viděla jsem to v živých barvách. (Do té doby jsem většinou viděla akorát salon a postavy.)
  V knize se v určité části nachází také dávka napětí, což je celkem vítanou změnou, když si vezmete, jak moc osvěží napínavá zápletka děj. 
  V tomto díle jsem si ještě více oblíbila Rickiho. On je prostě skvělý parťák. Tak, jak jsem na něj v první díle byla naštvaná (a měla ho za obyčejného lajdáka), tak se mi tady moc líbil. 
  Je mi líto, že v Nevyváženém páru tolik nevystupuje Folke, ale i tak se jedná o další zdařilou knihu (respektive sérii). No, co snad klučina dostane šanci v příštím díle. Už se na něj moc těším. 
  Osobně bych do salonu Angeliky ráda zašla, protože mi od samého začátku padl do oka. Tuto sérii rozhodně moc doporučuju a doufám, že bude více čtená. Zaslouží si, aby se o ní mluvilo. 
  Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji knihkupectví Knihy Dobrovský.
  Nevyvážený pár zakoupíte TADY.

Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky/Výsledek obrázku pro hvězdičky

"Láska má svou cenu. A tou je smutek. A pokud se člověk ani nepokusí, je to, jako by prohrál."

(Krabice na půdě; str. 301) 







Komentáře

  1. Četla jsem první dva díly a líbily se mi moc. :) Jsem ráda, že si i třetí kniha udržela stejnou úroveň. Doufám, že se k ní v nejbližší době dostanu. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

MINI RECENZE: Petr a Lucie - Romain Rolland

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová