Pan Slušňák - Jennifer Miller a Jason Feifer

Autoři: Jennifer Miller, Jason Feifer
Originál: Mr. Nice Guy, 2018
V ČR: Blažena Kukulišová, Dobrovský/Kontrast, 2019
Počet stran: 399

Anotace: Lucas Callahan se vzdal snoubenky a budoucnosti na maloměstě a  s právnickým titulem se rozhodl zkusit štěstí v New Yorku. Uchytí se v časopise Empire a věří, že je jen otázkou času, kdy se z nejnižší pozice vypracuje v slavného novináře. A pak jednou v noci vyrazí do centra a seznámí se v baru s nádhernou brunetkou, která ho vezme k sobě domů...
  Carmen Kellyová chtěla být investigativní novinářkou, ale místo toho píše v časopise Empire sloupek o sexu. Její poslední příspěvek je o politováníhodném - a neuspokojivém - setkání s rozpačitým, nemotorným chlápkem, který je sice celkem pohledný, ale v posteli příšerně nezkušený.
Lucas zjistí, že se vyspal s nechvalně známou Carmen Kellyovou - tou, co píše sloupek o sexu v časopise, kde pracuje i on! -, až když si přečte její ponižující hodnocení. Rozzuřeně napíše odpověď a podepíše se jako "Slušňák". Empire reakci zveřejní a oba sloupky mají bouřlivý ohlas. Čtenáři žádají pokračování. Časopis přistoupí na dohodu: Carmen a Lucas se spolu vyspí každý týden a utkají se spolu ve vzájemném hodnocení svých výkonů.
  Jde o nejprovokativnější sexuální vztah, jaký kdy nějaký pár měl, ale aktéry milostného sloupku zanedlouho čeká víc než jen válka slov: nakonec si musejí vybrat mezi ambicemi, láskou a důsledky vzájemné upřímnosti.

  Pravda - nebo něco, co se jí navenek podobá - zabíjí veškerou touhu po klevetění.

(kapitola 8, str. 65) 

  Mladík Lucas Callahan má v životě vážně smůlu. Přišel o snoubenku a z maloměsta prchá do New Yorku, kde se rozhodne zkusit štěstí v časopise Empire. Práci získá a zdá se, že štěstí se k němu pomalu přestává obracet zády. To si však může myslet pouze do doby, než se setká s krásnou ženou Carmen Kellyovou, která ho pozve k sobě domů, kde spolu stráví vášnivou noc. 
  Lucas netuší, že Carmen, se kterou strávil noc, je ve skutečnosti nechvalně známá sloupkařka píšící o sexu v časopise, kde navíc pracuje i on. Carmen si příležitost k napsání nového sloupku nenechá ujít, a proto napíše hodnocení o strávené noci s mužem, který se jí jevil jako atraktivní, ale v sexu dobrý není. 
  Lucase článek pochopitelně nepotěší, proto se rozhodne pro odpověď. Nadšené reakce čtenářů mají za následek, že se spolu Carmen a Lucas každý týden vyspí a napíšou své hodnocení. Fakta, která se o sobě navzájem dozví, provokují nejen je, ale i čtenáře, kteří čtou tuto knihu...

  "Nezoufej. Všechno, co stojí za to vidět, teď čeká, až se ti zase vrátí zrak. A vedle všech těch lidí - nových lásek, opravdových, a dokonce i falešných přátel  - ti bude Sofia připadat nudná jako produktová fotka."

(kapitola 28, str. 208)


  Pan Slušňák je knížka, na kterou jsem se velmi těšila. Přece jen se jedná o titul, kde se nějakým způsobem objevuje novinařina, která je mému srdci velice blízká. Jednou bych chtěla na vysoké škole studovat právě tvůrčí psaní. Snad se mi to povede. No, nic. 
  Nejprve začnu zápory, což v mých recenzích nebývá až tak časté. 
  Prvních 100 stran mě Carmen neskutečně vytáčela. S horší hlavní postavou než je ona jsem se už dlouho nesetkala. Strašně mi vadilo, jaká byla. Povýšená, nafoukaná žena, která si o sobě myslí, že je bohyní sexu; přitom z ní při čtení máte pocit, že své schopnosti a zkušenosti zveličuje. Carmen byla prvních sto stran tak nesnesitelná, že jsem měla chuť jí uškrtit.
  Carmen byla vlastně jediným záporem, který jsem v ději shledala. Jasně, připomínalo mi to i jiné knihy; ale při čtení mi tato věc až tolik nevadí. 
  Pokud jsem vás s Carmen vystrašila, nebojte se. Nejenže se během příběhu změní a dokonce se stane i snesitelnou, ale snad vám proto, abyste po knížce sáhli, pomůže i následující věc: ségra, která tolik nečte, (oproti mé maličkosti) si knihu přečetla a byla nadšená. 
  Oproti Carmen byl Lucas zlatíčko. Toho jsem si naopak od začátku zamilovala a byl mi sympatický. V některých scénách mi ho bylo vzhledem k okolnostem i líto. 
  Hodně se mi líbily sloupky, které jsou v knize otisknuté také (velmi pikantní). Musím říct, že Carmen Lukase nešetřila. Ani on však nezůstal pozadu. Jeho sloupky na mě působily tak nějak více reálně a opravdově, celkově mi byly milejší. Když jsem četla sloupky Carmen, leckdy naštvaly i mě samotnou a to nejsem Lucas. 
  Jays byl sice popsaný jako sexy týpek, ale na konci si to zkazil. Musím říct, že se z něj vyklubal pěkný lump. 
  Dále musím vyzdvihnout čtivost příběhu, která je dle mého názoru zvýšená i právě otisknutými sloupky. Čtenář se na ně těší a je zvědavý, co o sobě dvojice navzájem napsala. Dále se mi hrozně líbila Carmenina babička. Scény s ní ubíhaly a rozhodně bychom ji všichni brali jako vlastní. 
  Pokud se podíváme na prvních cca 100 stran (vím, že se o ně při svém hodnocení pořád opírám), tak mi přišlo, že je škoda, že autoři nedali prostor sexu už od začátku. Jasně  - dvojice spolu spala, ale byly to jen náznaky, že se spolu jsou vyspat. Když čtete erotický román, čekáte, že tam ten sex také bude nějak zpracovaný a ne že ho autoři přeskočí a jedou dál. 
  Naštěstí se i tento "přešlap" během knihy změní a my se dočkáme provokativní sexuální smršti odehrávající se mezi dvěma hlavními autory. Sloupky samotné a jejich následné odpovědi jsou skvělými (mnohdy i trošku úsměvnými) slovními přestřelkami mezi Lucasem a Carmen. 
  Jednu hvězdičku jsem na svém hodnocení nucena strhnout za Carmen, která se ze začátku chovala jako hrozná slepice a za to, že mi v knížce chyběla taková ta jiskra. Přesto se jedná o román, který je podle mého názoru skvělým společníkem na horké letní dny. Jedná se o úplně ideální knížku k bazénu. 
  Doporučuji všem, kteří mají rádi nenáročné (oddechové) čtení pro ženy a erotické romány. 
  Možná mě ještě trochu mrzelo, že přesto, že se příběh točí okolo novin, není zde ani řádeček o prostředí redakce. Myslím, že alespoň jeden odstavec by se hodil. 
  Ve výsledku (pokud nehodnotím pouze Carmen) se mi kniha líbila. Ano, četla se mi dobře, skvěle jsem si u ní odpočinula. Měla jsem pocit, že se dívám nějakou televizní show pojednávající o sexu, která by byla bez pochyby velmi skandální. 
  Pan Slušňák má velmi krásnou obálku. Příběh je ve výsledku také celkem zdařilý, i když mi konec přijde trochu moc uspěchaný. Působí to tak, že autoři už chtěli mít knihu napsanou a vrhnout se do něčeho dalšího, a tak to byla taková rychlovka. 
  Přesto jsem se velmi dobře bavila. Zkuste tuto knihu, rozhodně stojí za pozornost. 
  Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji knihkupectví Knihy Dobrovský.
 Pan Slušňák je k dispozici TADY.



Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

MINI RECENZE: Petr a Lucie - Romain Rolland

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová