Renegáti - Marissa Meyer

Autorka: Marissa Meyer
Originál: Renegades, 2017
V ČR: Martina Šímová, Egmont, 2018
Počet stran: 512
Série: Renegáti (1. díl)

Anotace: Renegáti jsou syndikát lidí s obyčejnými schopnostmi. Vynořili se z trosek zničené společnosti a zavedli znovu řád tam, kde dosud vládl chaos. Jako obhájci práva a spravedlnosti jsou pro všechny symbolem odvahy a naděje. Výjimkou jsou zločinci, které kdysi svrhli. Nova má důvod Renegáty nenávidět a touží po pomstě. Jenže na cestě za svým cílem potká Adriana, který je Renegát. Dosáhne Nova nakonec své pomsty?

  "Kdo se ničeho nebojí, nemůže být statečný."

    Vítejte ve světě, kde se společnost dělí na tři skupiny. Na jedné straně jsou Anarchisté (superpadouši), na druhé Renegáti (superhrdinové), kteří jsou ve městě velmi vážení a obdivovaní. Mezi nimi jsou obyčejní lidé, civilisté; nemající žádné zvláštní  schopnosti, a kteří v Renegáty skládají největší naději. Nebo by se společnost dala rozdělit ještě jinak: Výjimeční a obyčejní lidé.
  Nova také kdysi věřila v Renegáty. Nyní má důvod je nenávidět. Její plán pomsty není daleko, když v tom potká Adriana, který je Renegát. Co bude dál, si budete muset přečíst sami.

  Hrdinství nebylo o tom, co dokážete udělat, ale o tom, co jste udělali. O tom, koho jste zachránili, když zachránit potřeboval.

  Jako první se v této recenzi musím k něčemu přiznat - vůbec jsem nevěděla, jestli se do Renegátů mám pustit. Jenže potom jsem si procházela starší videa oblíbených booktuberů: konkrétně video od Eliss Books a bylo rozhodnuto. Video, o kterém mluvím, najdete TADY. Do toho jsem si v tom období ještě pustila film s názvem Alita - Bojový anděl. Ten film jsem si okamžitě zamilovala. Také mě mnohem víc navnadil (natěšil)  na Renegáty a já je poprvé konečně otevřela.
  Už po přečtení prologu jsem věděla, že se mi příběh bude líbit. Od první stránky autorka vsadila na akci, napětí. Po přečtení prologu jsem zkrátka nemohla přestat číst do doby, dokud nebyl konec.
  Výjimeční (ať už Renegáti nebo Anarchisté) mají zajímavé, mnohdy originální schopnosti. Co se týče těch schopností, je nutné podotknout, že moc, kterou tito super lidé používají, je v hodně případech taková, že se vám zdá, že dotyčný s ní v terénu (boji) nezvládne téměř nic, ale pak se ukáže, jak jste na omylu. Jak sami uvidíte, každá z postav umí svoje schopnosti dokonale využít, žádná z nich není k ničemu. S výjimečnostmi souvisí ještě jedna věc - strašně se mi líbili příběhy o tom, jak svou sílu jednotlivé postavy získali. Ty příběhy se samozřejmě netýkají úplně všech, to by kniha byla daleko tlustší. Autorka vybrala pouze pár nejzajímavějších, které vážně stojí za to. (Jako příklad příběhu, který mě naprosto uchvátil bych vybrala vyprávění Ruby.) Byla jsem z nich prostě nepopsatelně nadšená.
  Těžko říct, kým bych chtěla být: jestli Renegátem nebo Anarchistou. Myslím, že každá z těch skupin má něco do sebe. Když jsem četla o Anarchistech, cítila jsem jejich zlobu, touhu po spravedlnosti. A když jsem četla o Renegátech, cítila jsem především jejich slávu a hrdost.
  Marissa Meyer píše čtivě, napínavě. Já jsem od ní do dnešní doby sice četla pouze tuto knihu a Cinder, ale rozhodně s ní hodlám pokračovat. Jsem ráda, že když se mi poprvé Cinder moc nelíbila, nevzdala jsem to s autorkou a dala jí druhou šanci. Nakonec jsem totiž uznala, že ani Cinder není tak špatná, jak jsem si zpočátku myslela -  viz celá recenze.
  Ze začátku jsem měla možná trošku zmatek v postavách, ale jakmile jsem se zorientovala, knížku jsem si užila. (Zmatek trval takových přibližně 30-50 stránek.) Ano, jak už jste asi pochopili, postav je zde hodně, což mám ráda. Jediný problém jsem měla s tím, že jsem se ze začátku moc neorientovala v tom, kdo je Renegát a kdo Anarchista.
  Líbilo se mi, že se v knize objevovalo hodně tajemství a spousta nedořešených věcí, což naznačuje, že další díly budou mít rozhodně potenciál.
  Marissa se nebojí zabíjet, ale není to až tak časté. Do děje vstoupí také láska, ale pokud nesnášíte milostné trojúhelníky, nebojte se. Žádné zde nejsou. Ani srdceryvná vyznání, nad kterými byste plakali a říkali si, že vy jste takové ještě nikdy neslyšeli. Spíše se zde objevují takové velmi jemné projevy lásky a romantiky. Láska, která zde probíhá, je do příběhu vsazena velice nenásilně, a proto působí přirozeně. Žádná tlačenice.
  Pokud jste ještě nezaregistrovali fan arty z Humbooku, pak si možná lámete hlavu, kde jsem tak krásné záložky vzala. Jsou volně ke stažení na stránkách knižního HUMBOOK festivalu. A musím říct, že obrázky se fakt povedly.
Co se týče knižních vystupujících, nevím, co si mám myslet o muži jménem Kapitán Chromium. Je zde celkem hodně projednávaný, ale sám v příběhu ani moc nefiguruje.
  Hrozně se mi líbil Adrian - ten je prostě zlatíčko. Jsem ráda, že s ním mám i záložku. Byl takový kamarád se (super schopnostmi) pro všechno. Líbilo se mi, že každého uměl podržet, když potřeboval. Vůbec by stálo za to potkat ho v reálu.
  Nova je velmi silnou hlavní hrdinkou, která se nebojí postavit a tvrdě bojovat za něco, čemu věří. Není ufňukaná. Neříká - nezvládnu to. Prostě holka do nepohody.
  Naopak koho vůbec (ani trochu) nemám ráda, je Thunderbird. Přišla mi nesnesitelná. Nevím, jestli se to v druhém díle nezmění. Těžko říct, zde mi prostě nesedla.
Max je velmi zajímavou postavou a jsem moc zvědavá, jak v dalším díle zamíchá kartami. Rozhodně s ním spisovatelka nešlápla vedle. A ty jeho schopnosti. U všech písmenek! Prostě super nápad!
  Milovala jsem Knihovníka i Honey Bee, i  když mi přišla trošku (ze začátku) možná až moc přecitlivělá.
  A Ingrid? Ta umí překvapit, holka jedna! Situace a události okolo ní jsou jedno velké WAU (hlavně na konci).
  Závěrem této recenze nezbývá než dodat, že vám tuto knihu můžu rozhodně je a jen doporučit. Kdo jste jí ještě nečetli, dejte jí šanci a třeba budete stejně příjemně překvapení jako já. Druhý díl Protivníci si určitě přečtu. Jsem totiž zvědavá, jak se příběh vyvine. Tak sem s ním!

 Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky/Výsledek obrázku pro hvězdičky



  

Komentáře

  1. Pěkná recenze. :) Od autorky jsem četla (zatím jen část) Měsíčních kronik a pokud jsou i Renegáti stejně dobře napsaní, není co řešit a časem se na ně vrhnu také. :))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

MINI RECENZE: Petr a Lucie - Romain Rolland

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová