Série: Andělé od Lauren Kate





Romantická, fantasy série

1. díl: PÁD

Originál: Fallen, 2009
V ČR: Jana Jašová, Knižní klub, 2011
Počet stran: 320

Anotace: Některým andělům je souzen Pád.
Na Danielu Grigorim je něco bolestně povědomého. Ten záhadný, odtažitý chlapec upoutal pozornost Luce Priceové, už když ho viděla poprvé – v první den jejího pobytu v internátní škole pro problémové mladistvé. Ve škole, kde jsou zakázané mobilní telefony, všichni ostatní studenti jsou divní a ka
ždý krok sledují bezpečnostní kamery, znamená Daniel pro Luce jediný světlý bod. A přestože on s ní očividně nechce mít nic společného – a dává to jasně najevo –, něco ji k němu přitahuje jako můru plamen svíčky. Luce musí zjistit, co se Daniel tak zoufale snaží utajit... i kdyby ji to mělo zabít.



„To je můj šestej smysl.“ Nevinně se na ni zakřenil. „Jestli se ti to líbí, ujišťuju tě, že mám i sedmej a osmej, a taky devátej — ty všechny ze stejnýho zdroje.“

  Na tuto sérii jsem se chystala už dlouho, protože už nějakou dobu mám doma v knihovničce Zamilovaní andělé.  Zkoušela jsem povídky číst už předtím, jen tak a pochopitelně jsem absolutně vůbec nechápala, o co jde. Proto jsem se rozhodla přečíst si Pád.
povídkovou knížku
  To, že jsem se do Pádu pustila, byla vlastně náhoda, se kterou se poutá i celkem vtipná historka. Jednou jsem takhle v neděli hledala písničku od zpěvačky Tina se slovy: "To je náš príbeh, cítím blízký pád...". Do YouTube jsem zadala Pád v naději, že se tak jmenuje ta písnička. A objevil se tam trailer na film podle téhle knížky. Písnička pochopitelně nikde. (Písnička se jmenuje "Príbeh".)
  Ze zvědavosti jsem se mrkla na trailer. A naprosto se zamilovala. Nevydržela jsem to a podívala se na film, který dle mého názoru má hrozně moc otevřený konec. Já prostě chtěla vědět, jak to celé dopadne, a proto jsem se pustila do čtení.
  Přiznám se, že bych se ten den nejraději vrhla hned na dvojku, ale řekla jsem si, že přece jen bude lepší, když se do série pustím pěkně od prvního dílu. Dobře jsem udělala. Film se sice celkem dost drží  knižní předlohy, přesto jsou zde celkem velké odlišnosti.
  Lauren Kate se pustila do napsání skvělé, byť více romantické jak fantasy série, která ovšem rozhodně vyniká svou čtivostí a návykovostí. Já jsem všechny díly přečetla snad ani ne za měsíc, což je s mými školními povinnostmi co říct...  No nic. Autorka do Pádu vložila nápaditost.
  Co se týče postav, celkem mě štval Cam. Až postupem času jsem mu celkem přišla na chuť. Hlavně ten jeho humor... 😁Naproti tomu jsem si zamilovala Luce a  Daniela. (Hlavně, když byli spolu.)
  Možná se jedná o smutný fakt, ale v Pádu jsem se v plno věcech viděla.
  Připravte se na milostný trojúhelník. Pokud tohle někomu vadí, budete to prostě muset přežít. Mě to v knihách nevadí. Vždycky mě baví sledovat, koho si hlavní hrdinka vybere.
  Konec knihy je oproti filmu úplně jiný, takže je dobře, že jsem si Pád přečetla.
💕💕💕💕💕
Písnička, která mě dovedla k Pádu:


Film: 
  Jak už jsem psala výš, film je oproti knize trošičku jiný. V porovnání s jinými filmovými zpracováními se Pád na plátně docela drží knižní předlohy. 
  Film jsme měli možnost vidět poprvé roku 2017. Přiznám se, že když film vycházel, vůbec jsem neměla v plánu se na něj dívat. Ani jsem v té době neviděla trailer. Prostě jsem film odsoudila. Dnes už vím, že to bylo špatně. 
  Ve filmu je vidět celkem dost speciálních efektů, které celému ději dodávají větší šmrnc a jakoby opravdovost. 
  Jak u filmu, tak i u knížky jsem měla pocit, že postavy osobně znám. nejvíc jsem se sžila s Danielem a Luce. Koho jsem vyloženě nesnášela, jak v knížce, tak ve filmu; byla rozhodně Sophie. Se svými názory na celou situaci byla přímo nesnesitelná.

2. díl: MUKA 

Originál: Torment, 2010
V ČR: Jana Jašová, Knižní klub, 2011
Počet stran: 328

Praděda byl první, kdo si troufnul oslovit přímo Boha a - v tom je ta genialita - chtěl něco jako potvrzující esemesku, že ho Bůh slyšel.


Luce je na Pobřežní akademii, u které chybí bližší popis. My vlastně moc nevíme, jak škola a její okolí vypadá. Víme toho o prostředí minimum. 
  V tomto díle je znatelná příprava na válku. Dozvídáme se zde bližší informace o chodu v nebi. Do děje vstupují nové postavy - Shelby a Miles. Tito dva se stanou nedílnou a celkem důležitou součástí života Luce, proto doporučuju si je zapamatovat. Neméně důležití, ba možná bych se nebála říct klíčoví, jsou Psanci. 
  Shelby mi ze začátku byla docela nepříjemná, ale postupem času jsem si ji celkem oblíbila a nevadila mi. 
  Pokud vám vadí milostný trojúhelník, asi vás klepne pepka, protože z této knihy budete mít pocit, že se trojúhelník rozšířil na čtyřúhelník. Alespoň já jsem ten pocit měla. Autorka si zde "hraje" s city postav a pěkně nám láska Luce a Daniela komplikuje. 
  Co se týče Daniela, toho miluju už od prvního dílu. Hold, Luce není jediná, kdo se do něj zamiloval. Má něco do sebe. Ohledně něj jsem myslím na Databázi knih četla názor, že někoho v tomto díle svým chováním štval. Chápu obě strany. Chápu toho, koho štval, ale na druhou stranu chápu Daniela, že Luce chtěl ochránit před nebezpečím. Dobře, uznávám, možná to někdy bylo trošku "přitažené za vlasy." Stejně mi ho bylo skrz jednu situaci líto. 
  Vtipu přidává i postav jménem Arriane, která se zde začne více projevovat než v prvním díle a její humor je fakt super. 😅 Musím říct, že u některých jejích hlášek jsem se smála dokonce i nahlas.        💖💖💖💖💖

3.díl: VYTRŽENÍ
Originál: Passion, 2011
V ČR: Jana Jašová, Knižní klub, 2012
Počet stran: 304

„Světlo, obklop nás, lásko, záštit nás. Patino, ochraň nás od zla, jež musí přijít.“

Příběh Daniela a Luce pokračuje. Tentokrát poznáme minulé životy Luce, neboť skoro celá kniha popisuje právě minulé životy nějakým způsobem spojené s Danielem. Společně s Luce budeme mít možnost projít Hlasateli a odhalit tajemství minulosti. Než jsem tuto knihu začala číst, přiznám se, že mě vůbec nenapadlo, že by se Luce mohla pokaždé narodit někde jinde. Myslela jsem si totiž, že se vždy narodí ve stejné zemi, akorát se bude měnit doba. Opak je ovšem pravdou. 
  Můžeme se těšit nejen na různé doby a historické události spojené  s danou dobou, ale projdeme i různými zeměmi - např. Ruskem, Anglií, Tahiti, Pruskem, Tibetem, Francií; ale i mrazivým Grónskem. 
  Na začátku dílu se objeví nové postavy - Vivina a Lyrica, které už v knize dále nevystupují, a proto jsem zpočátku nechápala jejich význam pro děj. Věřte ale, že jsou celkem důležité, neboť se objevují v závěrečném díle zvaném Vykoupení
  Během knihy také zabředáváme do různých společenských vrstev a také více poznáváme tajemství Danielova života. S dobou a místy se mění i charakter Luce. 
  Hrdinku na cestě Hlasateli provází záhadný, vtipný a přechytralý chrlič Bill, který nakonec ještě pořádně zamíchá dějem na samotném závěru publikace. 
  Ve Vytržení jsem asi nejvíce z celé série cítila Danilovu a Luceinu touhu být spolu. Ta touha byla patrná hlavně v citech Daniela. 
  U třetího dílu jsem měla problém s tím, že se v překladu místo "Hlasatelé" objevily "Vyhlašovače". Jedná se o jedno a totéž.  Mě se více líbí Hlasatelé a myslím, že je to i trefnější. Proč najednou překladatelka změnila to, na co už jsme byli zvyklí? Proč měnit něco, co funguje? Nekritizuju, jenom to dost dobře nechápu. Název "Vyhlašovatelé" je prostě příšerný. Hotovo. Tečka. To je prostě všechno, co se k tomu dá říct. 
  Ve svém putování prostorem a časem Luce dojde až k době před Pádem. Autorka sem zakomponovala příběh Cama, jehož je mi hrozně líto a chápu ho. Vím, jak to bolí. 
Vytržení byl takovým "mezidílem", protože na konci pěkně nahrál pro velké finále a ruku na srdce, moc se v tomhle díle kromě minulých životů a konce nestalo. Nešlo jinak, než se vrhnout na Vykoupení
💗💗💗💗/💗

4. díl: VYKOUPENÍ


Originál: Rapture, 2012
V ČR: Jana Jašová, Knižní klub, 2012
Počet stran: 312

„Uškrcení je ten nejdůvěrnější způsob zabití druhé bytosti,“ pronesl Cam hlasem, jako by přednášel před plnou třídou při semináři Násilí a vraždy - metodický rozbor. „Chtěla sis užít smrt? Tak si vychutnej krásu té svojí.“
  Čtvrtý díl byl dle mého názoru úplně ten nejnapínavější. Nejvíce zde situace gradovaly. Naši přátelé zde mají jen devět dní na to, aby našli tři relikvie, které je mají dovést k místu Pádu. 
  Překvapivého vývoje jsme se dočkali  ohledně Psanců (Vyhnanců). Pokud jste si ve druhém díle (stejně jako já) mysleli, že nikdo horší kromě Psanců není, věřte mi, že bude hůř. Řady zla se zde rozšiřují ještě o Stupnici a tzv. Starší. S nimi se pochopitelně také spojuje stupňující se brutalita a nebezpečí, které oblíbeným postavám hrozí. V tomto díle si nikdo nemůže být ničím jistý.
    Mrzelo mně, že se zde moc nevyskytuje Cam.
  Lauren Kate se ve Vytržení dopustila scény s knihovnou, která mě jako milovníka knih naprosto naštvala a nechápu, proč to musela udělat zrovna tam.
  Nová postava jménem Dee se postará o vaše čtení bez dechu a možná během četby dostanete hysterický záchvat či drobný infarkt. Jedná se o klíčovou postavu s naprosto hustou, šílenou a úžasnou zápletkou.
   Daniel a Luce musí čelit těžké volbě - Trůn nebo láska? Já už jejich odpověď pochopitelně znám a pokud vás zajímá, jak se rozhodli, přečtěte si tuto sérii. 😉
  S koncem jsem byla spokojená. I když jsem určité věci předpokládala, bylo fajn, že autorka uměla celou věc krásně rozvést o fakta, která mě v konečném důsledku překvapila.
„Všechno, co je dobré na nebi i na zemi, se zrodilo z lásky. Válka není správná. Není dobrá. Láska je to jediné, co stojí za boj.“
  V konečném součtu mohu sérii jen a jen doporučit. Hlavně čtvrtému dílu bylo vytýkáno, že autorka umí psát romantiku, ale neumí psát fantasy. Je pravda, že ve čtvrtém díle moc fantasy prvků nebylo. Jednalo se spíše o romantické dobrodružné dílo.
  Moje romantická duše nejednou zaplesala. O sérii jsem si průběžně povídala se ségrou, která sérii sice nečetla, ale je i proti filmu, takže... Včera, když jsem četla konec posledního dílu a Luce tam stála naproti Luciferovi, kterému říkala, jak se věci mají, tak jsem Terce říkala: "Věříš, že mi je ho normálně líto?" A bylo.
  Už teď je mi po sérii smutno. Bude mi chybět ten svět, postavy, láska, nebe... Všechno. Vím, že vyšlo ještě Odpuštění, které je o Camovi, ale to si nejspíš někde půjčím, protože se mi nechce mít doma nekompletní sérii. Doufám, že se dotisknou díly, které nejsou v současné době k sehnání, abych si sérii koupila domů a neměla ji jen v elektronické podobě. 🙏 Miluju to!
PS. Ke čtvrtému dílu doporučuju koupit si alespoň lahev Coly, budete na ni mít chuť. 
Ukázky jsou z prvního (u Pádu) a čtvrtého dílu (u ostatních dílů).

„Milovala jsi mě. Byla jsi moje. Ti z nás, kteří znají věčnost, chápou, co znamená láska. Láska nikdy neumírá. Proto vím, že až tohle skončí, až dopadneme na zem, rozhodneš se správně. Vybereš si mě, ne jeho, a budeme vládnout spolu. "
💘💘💘💘💘

















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová