SHRNUTÍ: Nejlepší knihy roku 2019


















Zdravím všechny milovníky knih a příznivce Knihomolna!
 V roce 2019 jsem přečetla 54 knih s celkovým počtem stran čítajících neuvěřitelných 22 837 stran! Dávala jsem si výzvu 45 přečtených knih, protože jsem věděla, že tento rok bude časově náročný. Takže jsem tuto výzvu přesáhla o devět knih. A bilance jednotlivých měsíců?













LEDEN (3): Bubny podzimu, Psí poslání; Dopisy, které nikdo nečetl
ÚNOR (5): Medicejští: Královna u moci, Silní: Zajatec Železné hory, Mechanický anděl, King, Zajatec z Vysočiny
BŘEZEN (4): Ostrov, Krysař, Poslední číslo, Nyxia
DUBEN (3): Já už budu hodná; After: Polibek, Božský bastard
K´VĚTEN (3): Bůh pláče potichu, Jih proti Severu, Nenechám tě odejít
ČERVEN (4): Prokurátor, Skleněný trůn, Vzorný syn, Aura: Dar
ČERVENEC (8): Šesté zastavení, Poslední pes na Zemi, Pokoj stínů, Půlnoční koruna, Petr a Lucie, Ledový dech, Temné a osamělé prokletí, Pan Slušňák
SRPEN (7): Renegáti, Smrtící řeka, Nevyvážený pár, Hora mezi námi, Lord John a Ďáblovy ruce, Na větrné hůrce, Laurie (S. King)
ZÁŘÍ(5): Nikdynoc, Snílek Neznámý,Tiché roky, Dopisy ztraceným, V lese visí anděl 
ŘÍJEN (5): Hobit, Tajemství porodní báby, Šéf, Světla zimní noci, Hra o trůny
LISTOPAD: Z písku a popela, Manželský pakt
PROSINEC (5): Kráska a netvor, Dědička ohně, After: Přiznání, Dublin Street, Pýcha a předsudek

TOP DVACÍTKA 

Na začátek "seznamu nejlepších knih roku" bych chtěla říct, že knihy nemám přesně seřazené od nejlepšího po v uvozovkách nejhorší, jejich pořadí je zcela náhodné. Anotace jsou naprané u jednotlivých recenzí.
  Jako první dvě knihy jsem se přesto rozhodla uvést knihy Ostrov a Poslední číslo. 
  K Ostrovu se váže taková trošku zvláštní příhoda, protože jsem ji původně nechtěla podle obálky vůbec číst. Viděla jsem ji na Instagramu a řekla si, že ji zkusím. Dobře jsem udělala. Jsem neskutečně ráda, že jsem nedala na první dojem z obálky. Nyní už tu  knihu miluju i s obálkou. 
Celou recenzi najdete ZDE



Druhou knihou z TOP DVACÍTY je určitě Poslední číslo. Díky této knize a Ostrovu jsem začala natáčet videa o knihách. Poslední číslo je rozhodně originální příběh o cirkusové dívce Hošiko a zakázané lásce, které jsem mimochodem fandila od začátku do konce. V současnosti už je v češtině vydaný i druhý díl s názvem Zloděj čísel (druhý díl). Dle mého názoru ukazuje na problémy 21.století. Knihu jsem četla bez dechu a nedočkavá, co bude dál. cirkusák byl čisté zlo, takže by pod ním určitě nikdo  nás nechtěl pracovat. Celá recenze je TADY.

A nechyběla ani povinná četba. Mnozí z vás jistě poznali, že se jedná o novelu Krysař od Viktora Dyka. Během čtení mě napadla takováto fotka, protože je tematická a navíc jsem knihu četla v elektronické podobě.
  Viktor Dyk napsal dílo velice svižným a čtivým stylem. Navíc se nejedná o nic dlouhého (koneckonců je to novela) a ten konec jsem tedy opravdu nečekala.
  Jedná se o dílo, které je navíc i lehké na popisování děje, což je k popisování u maturity důležité. Krysař byl převeden i do divadelní podoby, které jsem bohužel neviděla, ale musí se jednat o skvělou podívanou.
Celá recenze se nachází na této ADRESE

Svého času jsem měla období, že jsem hledala nějakou knížku, kde by nebyla romantika. Proto jsem se rozhodla pro nějaký temný thriller či detektivku.
  Při brouzdání po internetu jsem narazila na knihu s názvem V lese visí anděl. Přečetla jsem si anotaci a téměř ihned se pustila do čtení. A páni! Na to, že se jedná o debut, je tato kniha neskutečně povedeným dílem. Je čtivá, nahání hrůzu - prostě vše, co čekáte od dobré detektivky.
  Menší mínus ode mě dostala za to, že autor docela dost dělá to, že rozjede nějakou akci a pak to napětí na čas přeruší kapitolou o policajtech.
  V knize je příběh více lidí, který na závěr vyvrcholí v šokující závěr.  Mrkněte na recenzi ZDE.


Další kniha je opět klasika, tedy knížka z povinné četby k maturitě. Na toto dílo jsem už před nějakou dobu napsala i mini recenzi, kterou můžete najít TADY.
Petra a Lucii bych si stejně přečetla, i kdybychom ho neměli na seznamu, protože jsem se na knížku chystala už dlouho. Příběh se mi hrozně líbil, přečetla jsem ho za jedno odpoledne strávené u bazénu, (četla jsem ho v létě).
 O oblíbenosti svědčí také fakt, že toto vydání, které vidíte na fotce, je už třinácté.
  Jedná se o novelu odehrávající se v první světové válce. Pojednává o dvou mladých lidech - Petrovi a Lucii, kteří e do sebe zamilují. Jejich příběh má pochopitelně překvapivý konec. Já jsem tedy věděla, jak dopadne, protože jsme si o něm říkali na základce asi v devítce a já si ten spoiler bohužel pamatovala, ale stejně mi přišel takový "ric, pic". Zkrátka jsem čekala, že mě ten konec více zasáhne a možná si i pobrečím... Nestalo se, ale to nevadí. Celkově vám Petra a Lucii můžu jen a jen doporučit.

Tuto knihu jsem četla v červnu. Jedná se o ideální knížku k bazénu v horkých letních dnech. I když se musím přiznat, že pokud Prokurátora budete číst jako já v létě, je docela dost možné, že vám bude ještě větší horko díky žhavým scénám plných vášně, které se zde vyskytují.
  Prokurátor není obyčejným erotickým románem, nýbrž má v sobě i napínavou, detektivní zápletku.
  V současnosti už je na světě i druhý díl s názvem Komisař, kterého jsem si sice ještě nekoupila, ale rozhodně ho plánuji. ❤😈

Další knihou ze seznamu "TOP DVACÍTKY" je určitě Temné a osamělé prokletí. Autorka Brigid Kemmerer se do zdejšího seznamu zapsala hned dvakrát, protože napsala Dopisy ztraceným. 
  Temné a osamělé prokletí bylo první knihou, kterou jsem přečetla ve čtečce. Záměrně neříkám první e-knihou, protože první e-knihou čtenou z telefonu bylo Padesát odstínů šedi.😅 V červenci jsem tedy (za což jsem neskutečně šťastná, dostala čtečku. Od té doby je mojí prodlouženou rukou a čtu ještě víc, než kdy předtím. Proto taky nestíhám blog a točit... Ne, ještě za to můžou školní povinnosti a blížící se maturita.)
  Temné a osamělé prokletí je retteling na moji oblíbenou pohádku Krásku a Zvíře. Na této knížce se mi asi líbil Uhlíkov, Grey, Rhen a mám ráda i hlavní postavu Harper, protože se nejedná o "typickou" YA dokonalou postavu. Tato dívka má dost svých problémů, ale líbí se mi, že se jim nepoddává a nefňuká. Navíc se zde objevují i LGBT prvky, takže pokud chcete zkusit netradiční retteling, de se mísí náš svět  s tím fantasy, jděte do toho! CELÁ RECENZE.


  A tady je máme. Dopisy ztraceným. Jde o oddechovou, romanticky laděnou YA knížku, která je ovšem originálně a tak nějak mile zpracovaná. 
  Vždy jásám, když jsou v knize dopisy či deníkové záznamy. Mám pak pocit, že postavám vím až na samé dno duše. Miluju ten pocit. Pomáhá mi je to poznat. Pochopit je. Ztotožnit se s nimi. 
  Juliet s Declanem si prostě nejde neoblíbit. Asi nikdo, kdo příběh četl, nemůže říct, že se ho děj vůbec nijak nedotkl. Nikdo nemůže popřít, že se jedná o čtivý román. 
  K Dopisům ztraceným se určitě někdy vrátím. Doufám, že autorka brzy vydá další knížku. 💗
Dopisy ztraceným určitě potěší nejednoho romantika a pohledí po duši. Nechybí však ani vážné téma - viz recenze.


Renegáti mě také mile překvapili, přestože jsem je nejprve neměla vůbec v plánu. Obálka není nic moc.
  Renegáti jsou přesným důkazem toho, co se stane, když takový knihomol jako já, sleduje YouTube. Prostě neodolá.
Tuto knížku jsem četla prakticky čistě jen ze zvědavosti, jestli se mi bude líbit, protože jsem o ní slyšela kladné ohlasy ve videu.
  A zadařilo se. Byla jsem nadšená. Příběhem i super schopnostmi postav jsem těch pár dní, které jsem s Renegáty strávila, doslova žila.
  Vím, že tahle otázka je už v knižním světě celkem ohraná, ale chtěli byste být spíše renegátem nebo Anarchistou. Já asi Renegátem, abych mohla být po boku Adrianovi.😍 MRKNĚTE NA RECENZI.

King - kniha, která svého času obletěla snad všechny knižní weby. Neminula ani Knihomolno. S knihou King budu mít také spojenou úžasnou zkušenost - navázání spolupráce s oblíbeným e-shopem Megaknihy.
  Jde o erotickou knihu s drsným, sexy tatérem v hlavní roli.  Je to jednohubka, na které se mi nejvíce líbí to prostředí tetovacích salónů.
  Tetovací salóny totiž nejsou v knihách zase tak časté, proto by se dalo říct, že ačkoli jde v Kingovi hlavně o sex, stejně nám autorka nabídla něco nového, neotřelého.
  Podrobněji si o Kingovi můžete přečíst TADY.




Poslední nejlepší erotickou knížkou roku je bezpochyby Šéf. Fajn, je tam sex, ale je to i o něčem jiném. Příběh nepostrádá hloubku, což je u knížek tohoto žánru celkem neobvyklé. Šéf se s Padesáti odstíny nedává vůbec srovnávat.
  Při čtení Šéfa se vám nejednou zrychlí tep a to nejen při milostných  scénách hlavních aktérů, ale především z odhalení minulosti Chase. To jsem, co si pamatuju opravdu nečekala. Četla jsem to se zatajeným dechem.
  Šéf nám přesně ukazuje, že někdy vše není tak, jak se na první pohled zdá. Někdy prostě musíme lidi poznat, abychom je mohli správně pochopit. Někdo Chase odsuzuje, já ne. Je mi ho spíše líto. To, co si prožil, musí být hrozné.
RECENZE JE I S VIDEEM K NAHLÉDNUTÍ. 

Hora mezi námi je také velmi zdařilým (i zfilmovaným) literárním počinem. Musím se přiznat, že nejprve jsem asi desetkrát viděla film, protože jsem to prostě nevydržela a zvědavost byla silnější.
  V srpnu jsem se konečně pustila i do knihy, která je dle mého názoru ještě o něco lepší než film. Ten se mi taky moc líbí, ale kniha je prostě kniha.
  Plno scén, které byly v knize ve filmu změnili nebo je tam vůbec nedali. Každopádně jsem se do příběhu vžila. Jedná se o příběh, kde je patrná touha po přežití. 
  Autor do knihy vložil i hluboké myšlenky, které se ve filmu zkrátka neobjevily, což je škoda. 
  Navíc je v příběhu i pejsek, což je určitě bod navíc. 
  HORA MEZI NÁMI NA KNIHOMOLNU 

Cassandra Clare je autorka známých sérií Pekelné stroje a Nástroje smrti. S Nástrojemi smrti se zatím nějak neskamarádila, proto jsem se jednoho dne na doporučení holek z Instagramu rozhodla vyzkoušet právě Pekelné stroje, konkrétně tedy první díl ze série, který nese název Mechanický anděl.
  Autorka mě mile překvapila. Tahle série má rozhodně větší "šťávu." Více jsem se sžila s dějem a skamarádila se s postavami. Nechyběly ani napínavé momenty, z kterých jsem takřka ztrácela dech.
  Líbí se mi nápad s mechanickým andělem, protože si myslím, že je originální. Alespoň jsem o něm nikde jinde nečetla.
  Mísí se zde historie a fantasy, což je naprosto ideální kombinace,  neboť obojí miluju. Můžu říct, že svět Lovců stínů je celkově super, protože se jedná o trošku temnější fantasy. Tenhle svět je použit i v Nástrojích smrti, ale jak říkám, zatím jsem více spokojená s touhle sérií.
Recenze na Mechanického anděla.

  Psí poslání jsem si zamilovala hlavně díky té myšlence, že zemře-li pejsek, zase se k nám vrátí. Právě na této krásné myšlence autor postavil celý příběh obsažený ve dvou knihách - Psí poslání a Psí cesta.
  Nyní už mám přečtenou i Psí cestu a můžu říct, že mě zasáhla ještě více než ten první díl.
  Viděla jsem první díl filmu a brečela jsem. U knižky (jedničky) jsem sice nebrečela, ale u dvojky už jsem neudržela slzy.
  Rozhodně se jedná o román pro všechny milovníky zvířat, především psů, viz celá recenze.


Aura: Dar je knížka, která bohužel na mnohých blozích sklidila kritiku. Obecně tato knížka, potažmo série nepatří u českých čtenářů právě k nejoblíbenějším.
  Já jsem s ní spokojená. Možná to bylo způsobené tím, že v období, kdy jsem jí četla, jsem potřebovala milý, trošku jednodušší příběh s kapkou duchařiny. A přesně to jsem v Auře našla.
  Pamatuji si, že jsem "nadávala" na konec, protože byl snad nejvíce napínavý a otevřený, jak vůbec mohl.
  Myslím, že se bude líbit hlavně mladším čtenářům, ale i všem, kteří čekají od knížky relax. Já příběhem žila a měla jsem ho za chvilku přečtený - RECENZE.

Přichází můj milovaný SNÍLEK NEZNÁMÝ. Miluju ho. Vím, že někteří tuto knížku nemusí, ale pro mě má svoje kouzlo. Líbí se mi jazyk, jakým je napsána. Strašně moc se těším, až si přečtu závěrečný díl, protože jsem zvědavá, co bude dál. Zároveň vím, že si ho budu muset šetřit, protože mi po sérii bude hrozně smutno. Pokud mě chcete potěšit, přečtěte si tuto knihu, možná se v Lazlovi najdete stejně, jako já. Toto je kniha, která je, si troufám tvrdit, nejlepší z této TOPky. Uchvátila mě. Pohltila mě. Žiju tím příběhem dodnes. Snílek Neznámý je právě zde.


Nikdynoc je knížka, na kterou jsem se strašně moc těšila už od doby, než vůbec vyšla. Autor si získal moje srdce humorem, sarkasmem, poušními krakeny a tím, že se s ničím nepře a nebere si servítky. 
Jay Kristtoff je rozhodně týpek, se kterým se chcete seznámit. Nikdynoc je prvním dílem trilogie a dostala jsem se k ní především díky účasti ve knižní štafetě pořádané  jednou slečnou z Instagramu. Byla to úžasná skutečnost a díky štafetě jsem si příběh užila ještě víc. V současně době už mám několik měsíců knihu doma, (koupila jsem si ji) a rozhodně jsem ji nečetla naposledy. CELÁ RECENZE

Z písku a popela je román o zakázané lásce mezi Židovkou a katolickým knězem. Jedná se o příběh odehrávající se za druhé světové války, který si mám chuť při psaní tohoto článku přečíst znovu. Kněz se jmenuje Angelo a je tak láskyplný, že doufám, že každá z nás jednoho dne najde svého Angela.
Jedná se o neskutečně silný příběh, který mapuje lásku, jenž se musí vypořádat s nenávistí a jinou nepřízní osudu.
Upřímně, oba hlavní hrdiny obdivuji. Také jsem příběh nečetla naposledy. K tomuto příběhu se chci hodně brzy vrátit -  viz VIDEO RECENZE.


A opět tu máme knížku na motivy Krásky a Zvířete. Tentokrát se jedná o romanci, která má, řekla bych, až detektivní nádech. Do poslední chvíle nevíme, komu pořádně věřit. 
  Do Krásky a Netvora jsem se zamilovala už od první stránky. Odehrává se v zimě a má téměř pohádkové kouzlo. 
  Měla jsem nějaké tušení, jak to asi celé je, ale to, co jsem zjistila až na samotném konci příběhu, je prostě daleko strašnější a vážnější. Líbí se mi autorův styl psaní a to, jak příběh zpracoval. 
Stejně jako žádná z knížek z tohoto seznamu, by vaší pozornosti neměla uniknout ani Kráska a Netvor. Je to napínavé, pěkné a máte to za chvíli přečtené. Příběh, který pohlaví po duši... - celý článek.

Dnešní poslední knížkou je Tajemství porodní báby, kterou jsem před časem koupila (celou sérii) v Levných knihách. A jsem za to ráda. Miluju příběhy pojednávající o dřívější medicíně. Strašně mě fascinuje, jak to ty lidi zvládali. Tato knížka je milá, nenáročná, romantická s chvilkami napětí, ze kterých jsem nemohla chvílemi ani dýchat, protože mě strašně zajímalo, co bude dál. Pokud vás tato knížka také jako mě zaujala, můžete mrknou na recenzi. Po přečtení této knížky budete mít díky Christianovi pocit, že rytíři ještě nevymřeli.

Celý dnešní článek ukončím tím, že jsem  se prostě nemohla rozhodnout, které knížky vyhlásit jako ty nejlepší za rok 2019. Proto je jich tolik hodně. Protože by se nevešly mezi top pětku ani mezi desítku. Tak mám top dvacítku. Pokud jste tento článek dočetli až sem, srdečně vám gratuluju a děkuju, že jste se mnou tak dlouho vydrželi. Rok 2019 byl náročný, ale už je naštěstí za námi. Rok 2019 mi však kromě nevydařených věcí, dal i spoustu nápadů na nové projekty na blog, které se v budoucnu budu snažit zrealizovat. Děkuju za přízeň.




































Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová