Přečteno v lednu 2020

V lednu jsem přečetla 8 knih s celkovým počtem stran 2 236 stran. Na to, kolik mám díky škole málo času na čtení, je to opravdu dost. Knihy jsem četla většinou po cestě do a ze školy. Ve směs se mi všechny líbily, akorát od Starce a moře jsem čekala trochu víc...
Nyní už ale k bližším pocitům z jednotlivých knih:

1.Sluha dvou pánů

  Sluha dvou pánů rozhodně patří mezi má oblíbená dramata. Již před časem jsem viděla divadlo s panem Miroslavem Donutilem (bohužel ne naživo) a moc se mi hra líbila. Potom, co jsem zjistila, že Sluhu dvou pánů máme v seznamu povinné četby, neváhala jsem a dílo se skutečně přečetla.
  V díle nechyběl humor, přečetla jsem ho během jednoho odpoledne. Drama má hlavu a patu a ty slovní přestřelky postav jsou jednoduše skvělé. Rozhodně doporučuju na čtení k maturitě.
V Truffaldinovi je i jistá nadčasovost v honbě za penězi.
HODNOCENÍ: 5*/5*

2. Stařec a moře

  Na to, jak jsem se na Ernesta Hemingwaye  těšila, mě dílo docela zklamalo. Nebylo úplně špatné, ale také ne úplně dobré. Nebo takhle bylo dobré, ale jenom dobré - takže takový průměr. Nic moc extra e tam neděje, autor se spíše specializuje na starcovi monology a sem tam hodí nějakou akci. Věřím, že ve své době měl s literaturou úspěch, ale mě knížka nějak nesedla. Námět je přitom skvělý - moře, z toho možné dobrodružství... 
  Stařec a moře mě tady nijak extra nenadchnul, ale dobře se čte, protože je tam čtivost. Doporučuju zkusit, neboť každý čtenář je jiný. Třeba se s Hemingwayem skamarádíte... 
HODNOCENÍ: 3*/5*

3. Past na dobrodruha

Autorkou knížky je Nora Roberts, kterou mi už před nějakou dobou doporučovala mamka. Od autorky jsem už v minulosti četla Sedmé znamení - pro bližší informace klikněte SEM
  Měla jsem chuť na nějakou romantiku, a tak jsem si vybrala tuto knížku. A můžu říct, že jsem si nemohla vybrat lépe, protože je super. Měla jsem ji přečtenou během chvilky, těšila jsem se, až si ji zase budu číst. (Tuhle knížku jsem četla výhradně v autobuse.)
  Líčí osudy bratrů Quinnů, kteří to v životě nemají a nikdy neměli jednoduché. Někomu příběh může připadat jako velké klišé, ale mě se líbil. Litovala jsem jejich osudů (zvláště dvou z nich a obdivovala je, že to vůbec nějak zvládli.)
  Past na dobrodruha je prvním dílem čtyřdílné série, takže pokud jsem někoho z vás zaujala, můžete se těšit ještě na další tři pokračování. Knížku jsem četla v elektronické podobě. Po jejím dočtení jsem měla chuť se vrhnout na další díl, ale přece jen jsem si řekla, že si je budu šetřit a nakonec se čtení Bouřlivého přílivu (tedy druhého dílu) nekonalo. V nejbližší době se na něj chystám a doufám, že mě nadchne minimálně stejně jako první díl. Příběhem jsem žila a nemohla jsem se od knížky odtrhnout. Jednoznačných 5* z 5*.

Pád, Muka, Vytržení (Lauren Kate)

  Po předchozí pecce jsem narazila na další pecku a to na andělskou a romantickou sérii Lauren Kateové. Celou recenzi na sérii na najdete ZDE, takže se k tomu asi nebude nijak blíže vyjadřovat. 
  Líbí se mi ta filmová obálka a chtěla bych mít sérii doma kompletní. Jde o sérii, kterou jsem v lednu doslova hltala. (Čtvrtý díl jsem dočetla na začátku února.)
  Knížka (potažmo celá série) ukazuje na výhody a nevýhody toho, kým jsme a jak je důležité to, jako co se narodíme. Další knížka, která pojednává o zakázané lásce, které vždycky fandím a tady tomu nebylo jinak. 
  Napínavé, romantické, svižné. Stojí za přečtení. 
  Hodnocení: 5* z 5; Vytržení 4,5*

7. Psí cesta

Psí cesta je pokračováním Psího poslání, o němž se blíže dozvíte TADY. 
Co vám budu povídat - miluju to. Možná ještě víc než první díl, poněvadž mě ten konec totálně emocionálně rozložil. Brečela jsem jako želva. 
  Obecně mi přišlo, že se mi u tohoto dílu chtělo více brečet než u jedničky. 
  Film dvojky jsem zatím neviděla, ale rozhodně ho v budoucnu plánuju vidět.
  Kdo mě zná, ví, že mám ke zvířatům (a vůbec k přírodě) velký vztah a miluju příběhy o nich. 
  Líbí se mi autorova myšlenka, že když některý pejsek umře, znovu se narodí. 
  Kromě života pejsků se tu setkáváme i s životem lidí, který autor popisuje očima psa, což je jistě těžší na napsání, ale je to milé. Bruce Cameron to dokázal. Druhý díl se mi paradoxně líbil ještě víc než první (a to jsem si myslela, že něco takového nebude možné.) Rozhodně doporučuju všema deseti a dávám plný počet hvězd. Jde o knížku, která vás rozhodně chytne za srdce a uvědomíte si, že psí láska k vám je nekonečná. 
PS. K recenzi Sedmé znamení mějte ohled, byla to jedna z prvních recenzí. 

8. Harry Potter a Fénixův řád 

Harry Potter je dnes už prostě klasika. V lednu jsem po dlouhé době dostala chuť si přečíst pátý díl. 
  Musím se přiznat, že jsem tento díl četla poprvé. Když jsem zrovna neměla čas na čtení, poslouchala jsem audioknihu. 
  Nejvíc mě zaujal příběh Hagrida a Snapea. Asi se k tomu nebudu blíž vyjadřovat, prostě HP, který si nakonec vysloužil 4,5 hvězdičky. 
  PS. Umbridgovou bych zabila! 

 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová