Aura: Dar - Clara Benedict


Autorka: Clara Benedict
Originál: AURA Die Gabe,  Německo, 2018
V ČR: Gabriela Böhmová, Dobrovský/King Cool, 2019
Série: Aura (1. díl)
Počet stran: 344

Anotace: Čtyři kamarádky si užívají svých mladých a nezávazných životů. Šestnáctiletá Hana prožívá své první milostné románky. Zamiluje se do osmnáctiletého Jana, který o ni zprvu nejeví žádný zájem. Ale pak se přihodí něco nevysvětlitelného. Z vyvolávání duchů se stane hrůzostrašný zážitek, po kterém už nic nebude jako dřív. Hanka objeví svou tajemnou sílu. Nějakým záhadným způsobem dokáže manipulovat nejen věcmi, ale i lidmi. Bohužel jí tato síla nepřináší jen pozitiva, ale i spoustu komplikací, jak ve vztahu s nejlepší kamarádkou Vivi, tak i s Janem, se kterým se stále více sbližují. S každým jejich setkáním roste nejen její zájem o Jana, ale i nejistota.  Proč nestabilita jí nahání strach, byl to totiž právě on, komu svěřila své tajemství o síle. O síle, která má i stinné stránky. Ten na celou situaci reaguje až moc klidně. Byla to snad chyba, že důvěřovala právě jemu?

  "Tak ty jsi v každém případě zvláštní sílu získal," namítám. "Lezeš mi tak na nervy, že to už není normální." 

(9; Nadaná; str. 102) 

  Hlavní postavou románu je šestnáctiletá Hanka, která se zamiluje do Jana. Žije celkem obyčejným životem do doby než... Než přijde den, kdy s kamarádkami vyvolává duchy. Tam se stane něco podezřelého. 
  Hanka událost však připisuje náhodě a dál žije tak, jako by se vůbec nic nestalo. Zanedlouho se však opět ukáže magická moc, kterou po tolika zdařilých pokusech už prostě nemůže připisovat náhodě. Síla hýbat věcmi i myšlenkami lidí však ukáže i své stinné stránky. Na jednu stranu má své velké výhody, na druhou zase... No, zkrátka je toho někdy až příliš. objevují se totiž komplikace s kamarádkou Vivi, se kterou až dosud neměla Hana problémy, ale i se záhadným Janem, který se s dívkou neustále více sbližuje. Co tak najednou? Hanka začíná mít o Janovi pochybnosti týkající se síly, jenž vlastní...

  Jeho polibek je tak drsný a dotěrný, že mi bere dech. Třpytivé částečky před mýma očima se rapidně rozmnožují. Současně ale nemám sílu na nic jiného, než co mi Jan vnucuje.

(15; V ohrožení; str. 167) 


  Jan. Ten se tam v první řadě řeší. Myslím, že tohle hodně ostatním čtenářům vadilo. Já jsem s tím problém neměla. Vlastně naopak. Hlavní hrdinku Hanku jsem si zamilovala, hlavně proto, jaká byla na konci. A možná také proto, že jsem se v ní od začátku do jisté míry sama poznávala. Ne, že bych byla pyšná, ale pomohlo mi jí to pochopit. 
  Vždyť nejedna z nás v šestnácti řeší lásku. I když jsem už o dva roky (skoro o tři) starší než Hana, sedla jsem si s ní. Zastávám názor, že kdybych ji potkala v reálném životě, byly bychom nejspíš dobré kamarádky. 
  Zpátky k Janovi. Jana jsem si zamilovala také, líbilo se mi, jak je tajemný. Popis jeho postavy také nebyl vůbec špatný. Popravdě si nejsem jistá, jestli bych se do něj nezamilovala stejně jako Hanka. To, co udělal na konci, svou veškerou šanci k tomu, abych ho měla ráda, zcela pohnojil. Upřímně - měla jsem chuť do knížky skočit a dát mu facku, aby se probral. Nevím však, jestli by ta facka byla k něčemu platná. 
  Tentokrát jsem svou recenzi začala hodnocením postav, což se běžně nestává. Nejsem si vlastně jistá, jestli vůbec takto někdy začínalo moje hodnocení. Asi ne. Ty pocity po dočtení se totiž týkaly hlavně Jana a Hanky.  
  Autorka Clara Benedict stvořila svět, o kterém vlastně nic moc nevíme, protože se zde  zapomněla zmínit slovem, kde se příběh vlastně odehrává. Měla jsem tudíž dojem, že se rozhodla zasadit děj do přítomnosti a přidat prvky fantasy. Příběh mi přišel čtivý, hned jsem se začetla. 
  Líbil se mi nápad s duchy, který působil dokonce i strašidelně. Škoda, že se toho Clara více nechytla. Další, co bych vyzdvihla jako výborné, je konec. Ten by se dle mého názoru mohl více rozvinout ve druhém díle. Poslední dvě kapitoly byly dokonce i hodně napínavé. Až tak, že jsem si říkala: "Cože?! A teď jako bude konec, jo? Já nechci! To prostě nemůže být konec!"
   Narovinu - já jsem s knížkou velmi spokojená. Možná proto, že jsem se tak sžila s Hanou, dokázala pochopit její pohnutky, jsem byla nadšená.
  Po Posledním čísle je tohle druhá kniha z edice King Cool, ze které jsem byla úplně unešená (i když Poslední číslo je prostě Poslední číslo), vím, že King Cool rozhodně "musím" více sledovat, protože z této edice jsou samé skvělé knížky. Když jsem o tom říkala mámě, tak mi odpověděla: "Je vůbec nějaká knížka, která by se ti nelíbila?" Já odpověděla: "Zatím jsem na žádnou takovou, která by se mi vyloženě nelíbila, nenarazila. To bylo jenom když jsem chodila do knihovny a blbec nečetla prolog, jenom epilog. Díky tomu jsem spoustu knížek nepochopila." - Z toho vyplývá - čtěte prology! 
  Možná také někomu vadilo, že Hana řeší Jana na úkor své schopnosti (rozumějte starost o to, jestli jí vztah s Janem vyjde, či naopak ne, je zde víc řešený).
  Neměla jsem s tím problém. Řekla jsem si: "No co, zamilovaná holka..." Četla jsem dál a na schopnost, o které příběh měl hlavně být, autorka naštěstí, nezapomněla. (Chvílemi jsem se bála, že tomu bude naopak.)  Nakonec se tam síla řešila celkem dost. 
  Pokud jde o Vivi, ta mi moc nesedla, přišla mi taková neslaná, nemastná. Nevím, proč, ale chvílemi jsem jí měla docela i plné zuby. Možná proto, že mi nepřišlo, že by se chovala jako nejlepší kamarádka. Ta vás totiž má hlavně podržet a ne vás pořád kvůli tomu, jací jste, kritizovat. Takový jsem z ní měla pocit já. 
  Vívi však nezkazila můj zážitek ze čtení. Ani ne moc pozitivní ohlasy. Čím víc jsem na instagramu viděla negativních ohlasů, tím víc jsem nechápala, co se čtenářům na knize nelíbí. Pravda, jsem trochu zklamaná z toho, že nás autorka neseznámila se světem, ale na konci jsem viděla určitý náznak, který by mohla ve druhém díle krásně využít. 
  Musím se přiznat, že když jsem viděla ohlasy, bála jsem se do knížky pustit, ale nejsem takový čtenář, který by se nechal ovlivnit hlasem davu. Chtěla jsem si udělat vlastní názor. Jsme ráda, že jsem se nenechala odradit. Vás, kteří jste knihu ještě nečetli, prosím, abyste Auře: Daru dali ještě šanci, třeba vás mile překvapí jako mě. 
  Také se mi osvědčilo nemít od knihy přílišná očekávání. U Aury jsem opravdu neměla a vyplatilo se. Pravdou je, že nám Clara Benedict nepřinesla mnoho nového, ale příběh byl svižný a bavil mě. 
  Na závěr vám mohu dát radu - nenechte se strhnout davem a přečtěte si knížku, pokud vás láká. Sto lidí má sto chutí a vždycky bude někdo, kdo bude s dějem spokojený. Možná právě vám se Dar zalíbí a půjdeme spolu proti proudu... V tomhle případě jsem ráda, protože jsem vážně zvědavá, jak budou zbylé dva díly pokračovat... 
  Půl hvězdičky si nechávám jako rezervu do druhého dílu, snad nezklame. Přála bych autorce lepší ohlasy. Snad se dočkáme. :)
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji knihkupectví Knihy Dobrovský.
Tuto knihu, která je momentálně ve slevě zakoupíte ZDE.

/


Na nekonečně dlouhý a zároveň až moc krátký okamžik se ponoříme do sebe. Nemohu ani se nechci od něj odtrhnout. Drží mě jako neviditelnými nitkami, zatímco jeho intenzivní energie hoří až do mého nitra. Aniž přeruší toto spojení, zvedne ruku a přejede mi jí opatrně po obličeji, aby odhrnul pramínek vlasů, který mi zakrývá oči. Když se mě dotkne svými prsty, stoupá ve mně chvění skoro až nesnesitelně.

(23; Perfektní; str. 240) 

 



 



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová