MINI RECENZE: Půlnoční koruna - Sarah J. Maas


Autorka: Sarah J. Maas
Originál: Crow of Midnight, New York, 2013
V ČR: Ivana Svobodová, COOBOO, 2016
Série: Skleněný trůn (2. díl)
Počet stran: 400

Anotace: Celaena se stala královou bojovnicí a má za úkol pro něj dělat tu nejšpinavější práci. Ovšem sama dobře ví, ž král je mimořádně krutý a jeho chování ovládá tajemné zlo. Proto se snaží odhalit jeho tajemství, ale přitom mu nezavdat příčinu, aby jí podezříval. Rozehrává však smrtelně nebezpečnou hru, v níž jde nejen o její život, ale i život všech jejích přátel. A jedné noci se stane to, čeho se obávala nejvíce a co její život rozmetá na kousky... 


 "Zmínky o magii nebo její podporování se trestá smrtí. To, že jsi zpívala takovou píseň v mé síni, je urážkou bohů i mne samotného."


  Celaena Sardotien, obávaná vražedkyně a někdejší otrok v solných dolech, zvítězila v turnaji a oficiálně si tak vysloužila poctu stát se královou bojovnicí. Celaena ovšem brzy přijde na to, jaký král Adaranu je (krutý, nelítostný), což se projevuje mimo jiné i na jeho rozkazech pro bojovnici. Král totiž po Celaeně požaduje, aby "odstranila" všechny, kteří by nějakým způsobem mohli ohrozit jeho krutovládu - přesněji tedy všechny zrádce a vzpurné lidi. Hlavní hrdinka se tedy rozhodne hrát na krále hru. Ovšem kdyby se dozvěděl pravdu, v bezprostředním nebezpečí by byla nejen ona, ale i její přátelé. Někdy však stačí jedna jediná noc k tomu, aby se váš život totálně převrátil naruby...

"Jsou věci, které slyšíš ušima, ale jiné zaslechne jen tvé srdce." 

  V první řadě bych možná mohla objasnit, proč jsem se rozhodla pro nový typ článku. Důvod je prostý. Sarah J. Maas mi ve druhém díle Půlnoční koruna zcela vzala slova i dech a já bych musela mluvit ve spoustě spoilerech, kdybych měla napsat, co si o knize skutečně myslím. Přemýšlela jsem, jak to udělat, abych vás neochudila o svůj názor na tuto výbornou sérii. Během čtení jsem si dělala poznámky a není jich tolik, abych z nich mohla udělat článek, na který jsme vy a já zvyklí. Proto jsem se rozhodla pro mini recenzi a uvidíme, jaký bude mít ohlas.
  Jak tak koukám na papír s voznámkami, všimla jsem si, že jsem se při hodnocení zaměřila hlavně na postavy. A jak už to tak bývá, některé se mi líbí, jiné ne; ale jako celek tvoří úžasný příběh z pera Sarah J. Maas - autorky sérii Dvůr trnů a růží. Recenze na první díl, druhý díl, třetí díl  + Krvavé ostří se objeví po kliknutí na jednotlivé podtržené texty (tučně).
  Kdo četl mou recenzi na SKLENĚNÝ TRŮN, ví, že jsem z něj nebyla zase až tak odvařená jako z předchozí série. Ovšem Půlnoční koruna byla úplně jiná jízda.
  Velkou výhodou autorčiných knih je čtivost, která i přesto, že její knihy nejsou žádná knižní tintítka, udrží čtenáře po celou dobu v příběhu a nepustí ho. Ano - v příběhu - děj je totiž u obou sérií popsán tak živě, že máte pocit, jako byste tam skutečně byli. A to je přesně to, čeho si v literatuře nejvíce cením.
  Půlnoční koruna byla díky Mortovi, kterého jsem si velmi oblíbila i vtipná. Miluju pasáže s ním. Mimo jiné má Sarah J. Maas kromě nedocenitelné fantazie také smysl pro psaní krásných citátů a momentů mezi postavami.

  Aby unikla smrti, musela se sama smrtí stát.

  Jsem ráda, že jsme se zde více dozvěděli o znameních Sudby. Zajímavé. A nyní už k postavám. Kdo mi vůbec neseděl, byl Hollin, Archer a král. Všichni ukazují na krále, jaký je špatný, ale Archer je taky pěkný zmetek.
  Svoje krédo ovšem zlepšil Chaol, mám ho ještě víc ráda než v jedničce. Jsem zvědavá, jak bude jeho dějová linka pokračovat. Dorian mi na začátku přišel nějaký divný, ale pak jsem ho pochopila a bylo mi ho líto. Bába Žlutohnátka má vážně potenciál.
  Musím se pochlubit, že věc, na kterou přijde Chaol až v poslední kapitole, jsem odhalila už nějakou dobu před ním. Jupí, alespoň něco, když ne v detektivkách!
  V sérii Skleněný trůn budu určitě pokračovat. Ještě štěstí, že jsem tento týden dostala čtečku, to je pěkné počteníčko! Užívejte léto.

 Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky

 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová