Nenechám tě odejít - Chevy Stevens



Autorka: Chevy Stevens
Originál: Never Let You Go, St. Martin´s Press, New York, 2017
V ČR: Ivana Svobodová, Ocelot, Praha 10, 2019
Počet stran: 400

Anotace: Motýlí efekt. Myšlenka, že i něco tak malého, jako třepetání motýlích křídel můře na druhém konci světa vyvolat tajfun. Lindsey se snaží vést poklidný život a zapomenout na minulost poté, co se ji její manžel Andrew pokusil zabít a byl poslán do vězení. Po jeho propuštění se však Lindsey začínají dít strašidelné věci. Vloupání do domu. Otrávení psa. Napadení přítele. Navíc se Lindsey rozhodne svěřit svému současnému příteli s drobnou lstí, kterou před lety Andrewovi provedla. A právě tato událost, mávnutí motýlího křídla, spustí kolotoč nečekaných událostí. 

  To je vedlejší účinek střízlivosti." Pokrčí rameny. "Když se ti celý život změní v peklo, musíš se tomu začít smát, nebo skončíš na oprátce, kterou sis udělala z prostěradla v cele."  

(19. kapitola; Sophie; str. 182) 
  Lindsey nikdy neměla jednoduchý život. Její manžel je alkoholik. Jak už to tak většinou bývá, když se napije, nezná slitování. Jednoho dne se jí dokonce pokusí zabít. Andrew skončí po událostech posledních dní ve vězení.
  Po odpykání trestu se opět ocitá na svobodě. V tu chvíli se Linseyin život. který se jakž takž začal vracet do normálu, strašidelně převrátí na ruby. Andrewova svoboda totiž přinesla i vloupání do domu, otrávení psa a dokonce i napadení současného přítele Lindsey.
  Lindseyin vztah se současným přítelem je natolik idylický, že se mu rozhodne svěřit s tajemstvím týkajícího se Andrewa, o němž nemá tušení ani její dcera Sophie. Události na sebe nenechají dlouho čekat...

  I potom, co jsem se probudila, snila jsem o vůni jeho kůže, jeho dotecích, chuti jeho rtů, o hlubokém smíchu, který se mi rozléhal v hrudi, o tom, jak bylo příjemné cítit pod rukama svaly jeho ramen.  

(32. kapitola, Lindsey, březen 2017, str. 307) 

  Chevy Stevens je autorka narozená na ranči, která píše velmi čtivým způsobem. Na knize je mimo jiné zajímavý také fakt, že v ČR vyšla poměrné v malých nákladech - pouhých 3000 výtisků, což je dle mého názoru hrozně málo. Je otázkou, zda-li je toto dobře či ne, každopádně aktuálně na databázi knih dosahuje neuvěřitelných 90 %!
  Ze začátku jsem byla nadšená. To víte, balíček jsem objevila v době, kdy jsem se zrovna vrátila z Moravy, (mimochodem bych tam hned vyrazila znovu) a dobrá nálada získaná zdejším pobytem se tak ještě znásobila. 
  Knížka má krásnou obálku. I když zimu nesnáším, ale nyní se na ni celkem s oblibou dívám, protože v těchto horkých dnech působí osvěžujícím dojmem. 
  Ze začátku se mi příběh zdál spíš takový hodně o vztazích a o minulosti. Minulost mi nevadila, miluju knížky, kde se rozebírá, co se s postavami stalo někdy dřív.
  Lindsey je silná žena, která toho musela hodně vytrpět. Divím se, že svou situaci zvládla.
  Sophii jsem měla celkem ráda, byla odvážná a nebála se riskovat.
  Vzhledem k tomu, že je kniha hodně o vztazích, objevuje se zde i nenásilně vsazená láska.
  Konec příběhu je svižný, napínavý a také strašně moc překvapivý. Překvapivý vlastně není slovo, které vás při dočtení napadne. Spíše je správné říct šokující. Někdy je všech o jinak, než si myslíme...
  Když jsem si četla, co na knihu říkají ostatní čtenáři, také událost nečekali. Jsem ráda, že nejsem jediná. I kdybych byla, nejdůležitější je, že jsem si děj užila.
  Doufám, že od autorky vyjde nějaká další kniha. Třeba i jiného žánru, ale další příběh z pera Chevy bych moc ráda uvítala.
  Tento titul rozhodně má co nabídnout. Každý si zde přijde na své, poněvadž tato knížka má vše, co by mělo dobré dílo obsahovat. Lásku, napětí, pocity... Asi se však nehodí, abyste jí četli, když máte zrovna slabší období. Zabývá se totiž hrozně vážným tématem, což by vaší psychice zrovna dvakrát neprospělo. Jinak je vhodná pro všechny milovníky napětí.
  Andrewa mi bylo hrozně líto. Každý někdy udělá chybu. Co už, nechte se překvapit, jak to celé skončí.
  Pokud jsem vás ještě dostatečne nemotivovala k k přečtení této poměrně novinky, možná vás přesvědčí fakt týkající se ochlazení v parných dnech. Převážná čast se totiž odehrává v zimě. To je docela motivace, ne? Téměř lepší než bazén. Taky vám ta obálka zezadu připomíná Červenou Karkulku? 

    si bouře zuří, jak se jí zlíbí. Můj boj je u konce. 

(32. kapitola, Lindsey, březen 2017; str. 313)

  E-shop megaknihy.cz nabízí knihy snad všech žánrů - přes scifi, fantasy, dobrodružné, historické, romantické až po kuchařky a odborné knihy. Kromě knih si můžete objednat např. filmy, omalovánky či hračky a kalendáře. Nabídka je opravdu široká, takže si myslím, že si zde vybere každý. Navíc ani poštovné není nic, co by vás mělo zruinovat - aktuálně pouhých 69 Kč. 
  Navíc se na portálu můžete zúčastnit soutěže o nejaktivnějšího recenzenta a potom vyhrát cenu - poukaz na nákup knih v určité hodnotě. Mimochodem - tato akce je super, sama jsem tam jednoho dne vyhrála, když jsem ještě neměla spolupráci s Dobrovským. 
  Rychlost dodání je také poměrně snesitelná a knížky vždy dorazí v pořádku, což je hlavní. 

    Fajn. Možná mám strach. Protože tě miluju až moc. Mohl bys mě opustit jako táta a pak bych umřela dvakrát. Myslela jsem, že tohle bude jednoduší. Ale není. Chybíš mi.

 (35. kapitola, Sophie; str. 332)

  Musím říct, že když jsem četla první knížku z tohoto nakladatelství, moc mi nevyhovovalo rozvržení textu. Jednalo se o knížku King. Musela jsem si na uspořádání odstavců zvyknout. U téhle knížky se grafika o dost zlepšila, což titulu jenom prospělo. Jen tak dál. 
  Pokud jste četli příspěvek Přírůstky - květen 2019, víte, že jsem nabídku na zrecenzování Nenechám tě odejít dostala zcela nečekaně. Po recenzi na Kinga jsem obdržela zprávu, že děkují za recenzi a budou se těšit za rok, až si u nich znovu vyberu nějakou novinku. Měla jsem z mimořádné nabídky - tak to stálo v emailu takovou radost, až o ní za chvilku věděli snad i sousedi. (Bez přehánění).
  MEGAKNIHY nepřestávají překvapovat, a proto je též nenechám odejít. Děkuju za knížku i za zlepšení nálady.
Nenechám tě odejít je z k zakoupení TADY. Tak honem pro ní!





 


  

                                                                                                 


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová