Jak hodnotím knihy?

Ahoj,
 dnes jsem se rozhodla udělat článek o tom, jak hodnotím knihy. Možná jsem s tímto článkem mohla přijít už dřív, ale poslední dobou mám hodně práce doma, a tak sice čtu, ale na psaní nemám čas. k tomu jsem momentálně pár dní měla problém s internetem - stávkoval, a tak mi nezbylo nic jiného, než číst knihy :), což  mi jako velkému knihomolovi, který čte už od doby, kdy se naučil číst, ale znáte to... Psaní recenzí a vůbec různých článků mě taky baví a navíc vůbec nemám ráda resty, takže jsem byla opravdu naštvaná, když net nešel.
  Tak a nyní se dostáváme k samotnému důvodu tohoto článku. Důvod je ten, že si myslím, že byste měli vědět, jakým způsobem hodnotím knihy. Možná by se vám některým mohlo zdát, že přečtu knihu, napíšu recenzi a nad tím, kolik dám hvězdiček vůbec nepřemýšlím a prostě dám všech pět, když se mi kniha líbila, ale tak to není.
  Každá kniha, která má zveřejněnou (i nezveřejněnou) recenzi má moje pečlivě uvážené hodnocení, které určí, jaký počet hvězdiček nakonec daná kniha dostane.
  V první řadě se hodnotí otázka dobře napsané anotace, samotný děj, ze kterého by podle mého názoru neměla anotace prozrazovat nejdůležitější zápletku, postavy, které v příběhu vystupují, a v poslední řadě také obálka a úprav knihy, která je v mnohých ohledech velice důležitá, ale bohužel není vždycky zárukou dobré knihy.
  Co nemám ráda?
  Nemám ráda, když mi anotace vyzradí pomalu všechen děj, jako se mi to už asi u třech knih stalo, ale ty tady ani nemám, protože jsem v té době ještě neměla blog. Takovým příkladem je například kniha PUSTINA od autorky Moira Young, jejíž anotace prozradila všechno, co se v knize stalo. Mám ráda překvapení , a proto bych tuto knihu hodnotila pouze 1 hvězdičkou.
  Jinak mi na knihách nic moc nevadí, pouze když je v knize týrání zvířat nebo z nich autor udělá bezduchá hloupá stvoření, která nic nechápou, což mě jako velkou milovnici zvířat velice uráží a štve.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová