Sophie - Emma Pearseová



Autorka: Emma Pearseová
Originál: 2012, A Subsidiary of Perseus Books L..L. C, United States
V ČR: 2014, Ikar, Blanka Brabcová
Počet stran: 261

Anotace: Sophie je štěňátko australského honáckého psa, kterého si v obchodě se zvířaty vyhlédne šestnáctiletá Bridget. Kouzlu roztomilého pejska záhy propadne celá rodina Griffitových a nemohou si přátelskou a veselou Sophii vynachválit. Jednou se však rodiče vypraví v loďce na moře a vezmou Sophii s sebou. Stačí chvilka nepozornosti - a Sophie spadne do vody a zmizí neznámo kam...
Griffitovi jsou zoufalí a rozbíhá se rozsáhlé pátrání, do něhož se zapojí i místní úřady a média. Zpočátku se Griffitovi nevzdávají naděje, ale i ta po dlouhých měsících beznaděje pomalu uhasíná... Nakonec se s těžkým srdcem smiřují s nevyhnutelností. Sophie však není jen tak ledasjaký pes...

Jednoho dne uviděla šestnáctiletá Bridget v domě se zvířaty, kousek od místa, kde pracovala jako brigádnice, malá  štěňátka plemene australský honácký pes. Ta se jí natolik zalíbila, že se ně po práci chodila každý den dívat a sledovala, jak se mají a jak odcházejí do nových domovů. Pořád prosila rodiče, aby jí dovolili mít psa, ale rodiče na to, že už psů mají doma více než dost a kdesi cosi.
Když se však Bridget sejde se svou maminkou Jan u domu se zvířaty, Jan se nechá díky roztomilosti malých pejsků přemluvit a koupí jí malou, pořád ospalou fenečku.
Fenečka dostává jméno Sophie a rychle si zvyká na běžný chod domácnosti.
Jednoho dne si rodiče Bridget vyjedou na moře na lodičce jménem Honey May, kterou před časem koupili, a protože je Bridget v zahraničí nebo snad proto, že Sophie nesmí u žádné události chybět, vezmou ji na moře s sebou.
Jan, která trpí mořskou nemocí se při plavbě udělá špatně a Dave - její manžel jí přispěchá na pomoc, a v tu chvíli se bohužel přestane soustředit na Sophii, která nešťastnou náhodou spadne do moře...
Tak tohle je příběh, který jasně dokazuje, že pes je nejvěrnější přítel člověka, a že je ochoten udělat všechno proto, aby vám pomohl nebo vás našel...
Jak to se Sophinkou dopadne, to si můžete přečíst v této úžasné knížce.

Sotva se brána otevřela a auto zabočilo na příjezdovou cestu, Sophie čekala lačná upustit růžovou gumovou gumovou hračku Jan k nohám, hned jak otevře dveře a vystoupí. "Ahoj srdíčko," řekla Jan a Sophie několikrát vyplázla a zatáhla jazyk.

Musím říct, že na tuhle knihu a na tenhle příběh jsem byla zvědavá už od doby, co tahle kniha u nás v Česku vyšla. Příběh sám o sobě je zajímavý, překypující láskou k pejskovi a obráceně, to je dobře, takových lidí, kteří mají takto rádi svého domácího mazlíčka je stále ještě málo, ale styl psaní je celkově takový divný. Navíc - často se zde vyskytují chyby v textu, sem tam nějaký ten překlep no prostě hrůza...
Navíc mi tolik nepřišlo, že tam bylo o té její cestě, bylo to vyprávění hlavně o lidech a o tom, jak museli opustit svoje domácí mazlíčky, aby se mohli přestěhovat na ostrov.
Má to být příběh především o Sophince a její rodině a ne o neznámých lidech, kteří ani neměli kousek slušnosti a citu, aby jí dali napít a najíst, když viděli, jak je hubená a vyčerpaná! Tento moment jsem jako velký milovník zvířat dost dobře nechápala, a dokonce jsem nechápala ani to, jak se někdo může vzdát svého miláčka jenom proto, aby se někam mohl přestěhovat.  Já bych jí napít a najíst určitě dala, protože bych se nemohla koukat, jak hladoví a žít s pocitem, že jsem něco takového viděla a nic jsem neudělala.
Knize jsem nejprve chtěla dát 5 hvězdiček, protože to bylo zajímavé a vážně jsem se u knihy bavila, dokonce jsem plakala, ale pak počet hvězdiček klesnul na čtyři a nakonec jsem se rozhodla dát pouze tři hvězdičky. Je mi to líto, nemůžu jinak. Připadalo mi totiž, že s každou stránkou kvalita trošku klesala,  a to mám knihy o zvířátkách fakt ráda, ale tohle... Pět hvězdiček si určitě zaslouží Sophinka, protože je nesmírně šikovná a její paníčci za to, jak se o ní pěkně starají. Takových lidí by na světě mělo být víc... Pejskové si naši lásku a pozornost určitě zaslouží... ♥ ♥ ♥
             
                                                       Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky
                                              

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Hana - Alena Mornštajnová