Sedm kamenů lásky a ztráty - Diana Gabaldon

Autorka: Diana Gabaldon
Originál: Seven Stonesto Stand or Fall, 2017
V ČR: Blanka Chocová, Knihy Dobrovský/Omega, 2019
Série: Cizinka (povídková kniha)
Počet stran: 712

  Bylo mi naprosto jasné, že tuhle knihu musím mít. Série Cizinka je nejlepší romantická série založená na historických událostech, jakou jsem kdy četla.
  Tato knížka může za to, že pokud jste měli k sérii některé otázky, budete jich mít po přečtení díla ještě mnohem, mnohem víc.
  Jedná se o povídkovou knížku, která nám umožní zkrátit čekání na další díl s názvem Ledový dech, jenž by měl brzy vyjít. Určitě si ho nenechám ujít.
  Sedm kamenů lásky a ztráty nabízí další pohled do životů oblíbených postav - objevuje se zde lord John, hrabě Saint Germain nebo se zde například můžeme dozvědět pravdu o Rogerově rodině.
  První povídka (mimochodem s lordem Johnem) popisuje události, které se staly na společenské akci poté, co se lidé bavili tím, že se dotýkali úhoře. V jiné povídce s názvem Panicové nahlédneme, jaké byly Jamieho a Ianovi počátky vztahu k ženám.
  Jako zapálená fanynka Cizinky mám doma skoro všechny autorčiny knihy, které vyšly kromě Lorda Johna a Důvěrné záležitosti, Hořícího kříže a knihy Panicové. v nejbližší době počítám s jejich pořízením.
  Čtení Sedmi kamenů jsem si prokládala čtvrtou řadou seriálu, kterou sleduju v angličtině s českými titulky. Musím říct, že tato kombinace je naprosto skvělá a ještě více vás seriál navnadí, abyste se do čtení pustili.
  Vím, že Cizinka (jak seriálová, tak knižní) má hodně fanynek. Proto doufám, že až vyjde Ledový dech, vyjde na mě výtisk, abych nemusela nějakou dobu čekat na další vydání. Cizinka je svět, kam se vždycky ráda vracím a vůbec mi nevadí, že knihy Diany Gabaldon jsou obsáhlé. Naopak. Mám pocit, že delší knížky jsou lepší, protože děj není odbitý a má hodně dějových zvratů.
  Musím uznat, že i když nejsem největší fanoušek povídek, Diana Gabaldon je psát umí. Ví, jak čtenáře překvapit.

  PROBUDIL SE DO JASNÉHO RÁNA, aniž by tušil, kde se vlastně nachází. Ležel na trávě a cítil jí. Vůni mokré hlíny a čerstvé zelené trávy, jakou měl nejraději pasoucí se dobytek. Vždyť i kousek od něj leželo velké kravské lejno. Podle smradu čerstvé. Opatrně natáhl nohu. Pak paži. Pocit pevné zemi pod zády mu dělal dobře. Obloha nad ním byla jako vymetená. 
(Lístek ve větru v předvečer svátku všech svatých, str. 321)

  Na knihách Diany Gabaldon se mi nejvíce líbí, že se ději věnuje do detailu, přesto vás její příběhy nenudí. Líbí se mi, že hodně popisuje, jak vypadá prostředí, kde se zrovna její postavy nachází. Umí zkrátka skvěle vystihnout atmosféru okamžiku. 
  V této knize dostali prostor i ty postavy, které se do původní série Cizinka jaksi blíže nevešli. V povídkách se zkrátka zaměřuje i na vedlejší postavy. To se mi líbí. Můžeme je poznat blíže, ale pak je tu problém s těmi otázkami, které vás ohledně jejich příběhů neustále napadají. 
  Co se mi dále líbí je, že tuto knihu můžete číst úplně v kterékoli etapě čtení Cizinky, jak sama autorka v úvodu všech povídek dodává. Pěkné a hlavně zajímavé jsou hlavně úvody do jednotlivých povídek. 
  Diana Gabaldon (a já to říkám pořád) prostě a jednoduše umí psát. Mohla bych vám tu rozebrat každou povídku zvlášť, ale neudělám to. Příběhy Diany si musí každý "zažít", aby pochopil, jak jsou skvělé... 
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuju knihkupectví Knihy Dobrovský. 
Sedm kamenů lásky a ztráty můžete ke koupi najít ZDE.


Výsledek obrázku pro hvězdičky Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky/Výsledek obrázku pro hvězdičky


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Gabrielovo Inferno - Sylvain Reynard