Nyxia - Scott Reintgen

Autor: Scott Reintgen
Originál: Nyxia, 2017
V ČR: Jolana Navrátilová, Dobrovský/King Cool, 2019
Série: Nyxia (1. díl)
Počet stran: 392

Anotace: NEJMOCNĚJŠÍ ZBRAŇ
             NEJVYŠŠÍ CENA
            VÍTĚZ BERE VŠE
  Emmett Atwater neopouští pouze Detroit - opouští planetu Zemi.  Není příliš jasné, proč si jej společnost Babel Communications najala, ale suma na smlouvě jej přesvědčí, aby nasedl na jejich hypermoderní kosmickou loď. Věří, že zpátky na Zemi se vrátí bohatý a bude  se moci  postarat o svou rodinu. 
  NAVŽDY. 
  Jak Emmett brzy zjistí, všech deset rekrutů, podobně jako jeho samého, tu daleko od domova trápí vlastní minulost. A každý si musí cestu na planetu Eden - již Babylon dosud držel v přísném utajení - nejprve zasloužit. Hmota zvaná nyxia, kterou tam mají těžit, se stala nejcennější surovinou ve vesmíru. Ale loď Babylonu je samé tajemství. Emmett tak bude muset čelit nejtěžší volbě: chce vyhrát za každou cenu, anebo se naučí bojovat tak, aby nezradil své lidství?



  Když se stanete černou dírou, tak vás aspoň ostatní černé díry poznají. 
(Den 18., 11:23; Na palubě Genesis 11; str. 137) 

  Hlavní hrdina tohoto příběhu, je Emmett Atwater, chlapec, pro kterého cesta na vesmírné lodi společnosti Babel Communications (jinak také Babylonu), znamená šance na nový život, lepší život. Pochází z chudé rodiny, a proto ho dalo by se říci až astronomická částka na smlouvě přesvědčí, aby se právě na této vesmírné lodi zúčastnil klání o  možnost dostat se na planetu Eden, kde se má těžit záhadná hmota zvaná nyxia. 
  Nyxia má velké využití, a proto je velmi cenná. Šanci spatřit a vstoupit na planetu Eden má však pouze omezený počet účastníků... Každý má svoje důvody, proč by chtěl proniknout do tajů tohoto neznáma a získat přístup k bohatství. 
  Jak soutěž postupuje, rivalita mezi soutěžícími postupně narůstá. Ustojí Emmett boj o vítězství nebo ztratí sám sebe?

  Ale nebudu kvůli nim zabíjet. Babylon si hledá ochotného kata. Chtěli by, abych se stal rukou, která utrhne shnilý hrozen z jejich ušlechtilé révy.  Ať je jdou k čertu. Můj táta ode mě čeká víc. Cítím, že by chtěl, abych se zachoval správně, ať už se děje cokoliv. 
(Den 28, 5:30; Na palubě Genesis 11, str. 162)

  SCOTT REINTGEN působil jako učitel angličtiny a tvůrčího psaní v různých městech Severní Karolíny. Léta zkušeností jej  učila, že inspirace se rovnoměrně nedostává všem. A proto se pokusil napsat román, pro ty, již pospávají v prvních řadách, i ty, kteří jsou duchem nepřítomní v posledních lavicích jeho tříd. Doufá, že se jeho bývalí studenti a studentky najdou na stránkách této knihy a ožijí v postavách, jako je například Emmett. Nyxia je první díl trilogie, druhý díl s názvem Nespoutaná Nyxia vyjde v edici King Cool na podzim roku 2019.

  "Jsi modrý, Emmette, zlomený stejně jako já. Pamatuješ? Lidi na nás zapomínají. Chodí kolem nás, vedle nás, skrze nás. Já jsem taky modrá. Vím, jaké to je." 
(Den 28, 8:31; Na palubě Genesis 11, str. 171)



  Důvodem, proč jsem tuto knihu vyfotila s Misí Saturn je ten, že obě mají společné téma vesmír. Na téma jsem úplně poprvé četla knihu Prvních 100 od Kasse Morgana, která se mi tak líbila, až jsem vzápětí musela pokračovat knihou Den 21.
  Recenze na Prvních 100 na tomto blogu není (byl na tom starém). První knihou o vesmíru recenzovanou na Knihomolnu byla právě Mise Saturn, která pro mě nakonec byla milým překvapením. Celou recenzi na Misi Saturn najdete ZDE.
  Co se týče knihy s názvem Nyxia, je polední dobou tak vidět, že si nemyslím, že by se zde ještě našel někdo, kdo by o ní vůbec nic neslyšel. 
  Autor píše hodně čtivě, nicméně nevím proč, ale první část mi moc nesedla a hodnotila bych ji tak 
3 - 3,5 hvězdičkami, více určitě ne. Zajímalo mě, jak se s příběhem autor "popral" dál, proto jsem četla dál, pročetla se mezihrou, která byla z celého příběhu úplně nejslabší a dostala se do druhé části. A pak přišel šok. 
  Šok střídal hrůzu, ale příběh mě začal neskutečně moc bavit. (Tím šokem a hrůzou rozumějte napětí při zvratech, které nejvíce vygraduje na samotném konci příběhu). Ve druhé části je tedy prostě spousta míst, kde jsem byla naprosto překvapená. 
  Na druhou stranu musím říct, že jsem si z děje nesedla na zadek jako po dočtení Posledního čísla či Ostrova. Nevím, něco mi tam zkrátka scházelo. 
  V první části jsem si pořád nemohla zvyknout na skutečnost, že když nastal nějaký souboj (a jejich tu hodně), tak mi přišlo, že ta chvíle byla taková "ryc, pic" a bylo po všem, naskočila konečná tabulka s bodovým ohodnocením všech účastníků.
  Nyxia je hodně srovnávaná s Labyrintem a Hunger games. Musím říct, že mi děj (hlavně v první části hodně připomínal Hunger games (možná až moc). Při čtení jsem si říkala, že je to jako kdyby se Katniss ocitla ve vesmíru a žádný Kapitol vůbec neexistoval. V knize jsem však shledala dokonce i prvky z Divergence. Myslím, že inspirace autora vycházela hlavně z již zmiňovaných děl. 

  Na své si zde přijdou i romantičky. Nachází se zde totiž nenásilně vložená romantická linka, která je tedy hodně okrajová, ale je tam. Uvidíme, jak tomu bude ve druhém díle. 
  Co se týče postav, nejvíce mi sedl Emmett, Bilál a Kaya. Dále mě svými občasnými hláškami hrozně bavil Katsu. 
  Musím se přiznat, že asi tak do poloviny knihy jsem nevěděla, co si o knize mám myslet. Jasně, čtivost fungovala. Ta mě také přesvědčila, abych vytrvala do druhé části. Jsem strašně ráda, že jsem se do knihy mohla více ponořit. Po přečtení závěru mi už bylo naprosto jasné, že si knížka i přes drobné nedostatky zaslouží čtyři hvězdičky. Druhá část (obzvláště samotný závěr) je totiž tak nabitý akcí, že děj doslova hltáte, dokud nedočtete. 
  Po dočtení jsem si říkala: "Sakra, co tohle bylo za konec?" Co autor nedal do "Posádky zlomených",  to dal do závěru. Na posledních asi tak 3-5 stranách se příběh rozjíždí hrozným tempem, jako když někdo v autě prudce sešlápne plyn na dálnici. Závěr byl tedy ze všeho nejlepší. 
  Celou dobu máme možnost sledovat, jak si jednotliví účastníci vedou, máme určité favority, ale úplně u všech nevíme, zda-li se na Eden tedy dostanou či naopak ne. 
  Na koho jsem si dlouho nemohla zvyknout, byl Longwej. Takový protiva, ale asi svůj život neměl úplně jednoduchý. Nemyslím si, že takový byl vždycky. Myslím, že ho změnily životní události. 
  Bilál je takové sluníčko, dobrý kamarád, kterého bychom chtěli mít všichni při sobě, až přijde nejhorší období. 
  Je pěkné sledovat, jak se postavy v průběhu knihy mění. Například Emmett mi na začátku připadal možná až moc sebevědomý, ale v průběhu děje mi přišlo, že si věřit přestával. Což také není úplně dobré. Nejlepší je prostě zdravé sebevědomí. 
  Doufám, že v dalším díle dostane více příležitosti Jaime, kterého jsem si oblíbila, ale neměl moc šanci se v příběhu ukázat. Snad autor tuto skutečnost v budoucnu napraví. 
  Jsem hodně zvědavá, co si pro nás Scott Reintgen dále připravil, jak bude vypadat Eden. Ráda bych v dalším díle s názvem Nespoutaná Nyxia poznala blíže v prvním díle zmiňované Adamity. 
  Celkově si myslím, že rozhodně je, na co se těšit. Už jsem viděla návrh na obálku a je nad ještě víc fotogenický než tato. Nezbývá nám, než si počkat, až přijde podzim 2019 a s ním i Nespoutaná Nyxia, která nám umožní na chvíli opustit zemskou přitažlivost a vydat se konečně společně s vítězi soutěže na planetu, o které tu byla až doposud jen zmínka. Kdo se těší? Já moc!
  Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji knihkupectví Knihy Dobrovský.
Tuto vesmírnou pecku můžete zakoupit TADY

Výsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičkyVýsledek obrázku pro hvězdičky





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moře nálezů a ztrát 1: Náhodní lháři - Lena Valenová

Panský dům (původní trilogie): Anne Jacobsová

Gabrielovo Inferno - Sylvain Reynard